روش تارعنکبوتی جهت افزایش تمرکز

یهترین راهکارها برای بالابردن تمرکز

روش تارعنکبوتی جهت افزایش تمرکز

در این مقاله به طور مفصل به روش تارعنکبوتی جهت افزایش تمرکز می پردازیم. امیداوریم که راهکارهای ارائه شده به شما کمک کند تا هنگام درس خواندن تمرکز داشته باشید و بازدهی و عملکرد شما افزایش یابد.

راهکارهایی برای افزایش تمرکز

راهکارها و تمرین های زیادی برای افزایش تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی وجود دارد از جمله:

  1. این که وقتی حواس شما پرت می شود به خودتان تلنگر بزنید و بگویید “حواست به درس باشه”. این روش بسیار کمک کننده است و به مرور زمان باعث می شود شما به طور ناخودآگاه تمرکزتان زیاد شود. و علاوه بر آن به راحتی حواستان از درس پرت نشود.
  2. استفاده از روش تار عنکبوتی که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.
  3. زمانی مستقل و جدا در برنامه را برای فکرهای مزاحم قرار دهید.
    بیشتر وقتی که از ما تلف می شود، به خاطر فکرهای مزاحمی است که هنگام مطالعه به سراغ ما می آید. خب این یک چیز طبیعی هست و برای همه افراد پیش می آید. ما باید زمان جداگانه ای برای این افکار در نظر بگیریم و فقط در زمان مشخص به آنها فکر کنیم نه هنگام مطالعه.
  4. تنوع داشتن موضوعات مورد مطالعه
    خب این بسیار واضح هست که وقتی ما پشت سر هم یک موضوع و درس تکراری را بخوانیم خسته میشویم. همین امر باعث می شود دیگر آن تمرکز لازم را برای ادامه مطالعه نداشته باشیم. پس سعی کنید برنامه خود را یکنواخت تنظیم نکنید و درس های مختلف را در آن بگنجانید.
  5. پس از مدتی مطالعه استراحت کنید.
    حتما یک زمانی را بین مطالعه به استراحت اختصاص دهید. شما در زمان استراحت می توانید به فضای باز بروید، چایی بنوشید. هر کاری که می دانید به شما کمک می کند تا دوباره انرژی بگیرید و خستگی شما از بین رود، در این زمان انجام دهید.
  6. جایزه ای برای خود در نظر بگیرید.
    یکی دیگر از راهکارهای جذاب و هیجان انگیز که می توانید برای افزایش تمرکز خود انجام دهید این است که برای خود جایزه ای در نظر بگیرید. و این جایزه را وقتی به خودتان بدهید که طبق برنامه عمل کرده باشید.
  7. خوراکی های مقوی و تقویت کننده حافظه بخورید.
    خب می دانید که یک سری خوراکی ها و غذاها برای افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به این صفحه با این خوراکی ها آشنا شوید.

روش تارعنکبوتی جهت افزایش تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی

این روش یکی از تکنیک هایی است که پایه و اساسِ تمرکز است و به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و از حواس پرتی جلوگیری کنید. در واقع کار اصلی این روش پیش گیری از حواس پرتی نسبت به عوامل محیطی می باشد.

اگر تار عنکبوت را تحریک کنید ( تکان دهید ) تار تکان می خورد و عنکبوت نسبت به تکان های تار از خود واکنش نشان می دهد و می خواهد علت حرکت را پیدا کند.

اما وقتی چندین بار این کار را تکرار کنید، می بینید که عنکبوت دیگر نسبت به حرکت تار هیچ واکنشی نشان نمی دهد و دیگر فکر نمی کند که حشره ای به دام او افتاده است.

با الگوبرداری از این روش می توانیم ذهن خودمان را عادت دهیم تا نسبت به اتفاقات و حواس پرتی ها، واکنشی نداشته باشد.

مثلاً وقتی گوشه ای نشسته اید و مشغول مطالعه هستید، اجازه دهید که دیگران جلوی شما حرکت کنند. حتی اگر با همدیگر صحبت کنند! بدون آنکه به آنها نگاه کنید فقط بین خودتان و درس ارتباط برقرار کنید.

وقتی کسی داخل اتاق می شود یا وقتی درب با صدای بلند به هم می خورد، نباید به خودتان اجازه دهید که حواستان پرت شود. شما باید تمرکزتان را برای هدفی که در ذهن دارید حفظ کنید.

با این روش پس از مدتی خواهید توانست به وقایع محیطی بی تفاوت و روی موضوع مورد نظر متمرکز باشید.

حتما امتحانش کنید.

برای این که به موفقیت برسید باید صبور باشید!

گاهی برای انداختن یک درخت باید صد ضربه تبر بزنید.
از این صد ضربه، کار 99 ضربه اول، این است که شرایط را برای ضربه 100ام آماده کند.
اینکه درخت در طول نود و نه ضربه سر جایش است، دلیل بیهودگی آن ضربات نیست، دلیل ناامیدی نیست.
حالا هر مبارزه ای به همین شکل است.
اینکه اقداماتی که می کنیم به سرعت جواب نمی دهد نباید در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند.
پس باید هر کاری می کنیم بگذاریم به حساب یکی از همان نود و نه ضربه اول. ضربه صدم بالاخره از راه می رسد و درخت را می اندازد، نگران نباشیم. موفقیت صبر می خواهد.

سایر مطالب

ما عادت های خوب شبانه را که به بهبود عملکرد شما کمک می کند در این مقاله آماده کرده ایم.

صبح یک رتبه برتری چگونه است؟

روی تلاش خودت تمرکز کن!

برای مشاهده رزومه و سوابق اساتید برتر سایت استاد لینک و استفاده از تجربه آنها به این صفحه مراجعه کنید.
برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات کنکوری خود می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

معلم حل تکالیف، تمرین ها، نمونه سوالات امتحانی، سوالات کتاب درسی، سوالات آزمون های آزمایشی درس گسسته دوازدهم رشته ریاضی در موسسه تکلاین ( تکلیف آنلاین ) استاد حل تکالیف گسسته دبیرستان و دانشگاه شاید برای شما پیش آمده باشد که وقت انجام تکالیف و نمونه سوالات امتحانی معلم را نداشته اید ولی به جواب […]

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم ریاضی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 3 رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با […]

دانلود رایگان آزمون آزمایشی 5 آبان 1402 گاج به همراه پاسخنامه تشریحی تمامی رشته ها ( دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و معارف اسلامی ) توجه: گردآوری مطالب این بخش توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک انجام شده و استفاده از مطالب آن با ذکر نام منبع ( سایت استاد لینک […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید