سفارش تبلیغ در استادلینک

9 عادت عالی شبانه

9 عادت عالی شبانه

دراین مقاله 9 عادت عالی شبانه را که اکثر افراد موفق آنها را انجام می دهند برای شما آوردیم. این عادت ها می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت برسید و با انرژی برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. پس سعی کنید حتما این عادت ها را در خود ایجاد کنید. همچنین اگر عادت های بدی دارید سعی کنید این عادت های خوب را جایگزین آنها کنید.

علت اهمیت این عادت ها و ایجاد آن در خود این هست که عادت های شبانه و قبل از خواب بسیار در زندگی ما و شروع یک روز پرانرژی تاثیر گذار هستند. مخصوصا شما کنکوری های عزیز اگر می خواهید انرژی و حوصله لازم برای درس خواندن را داشته باشید بایدعادت های بد و ساعت خواب خود را اصلاح کنید.

معرفی 9 عادت مفید و تاثیر گذار شبانه

  1. عملکرد روز خود را ارزیابی کنید.
  2. سعی کنید شب ها قبل از ساعت 12 بخوابید.
  3. 1 ساعت قبل از خواب با موبایل کار نکنید.
  4. برنامه ریزی فردا را مرور و بررسی کنید.
  5. برای بیدار شدن ساعت کوک کنید.
  6. قبل از خوابیدن یک لیوان شیر بخورید.
  7. دو ساعت قبل از خواب چای و قهوه استفاده نکنید.
  8. قبل از خواب حتما اهداف خود را مرور کنید.
  9. مورد بعدی را شما بگویید…

چگونه خواب راحت و باکیفیتی داشته باشیم؟

ما 9 عادت عالی شبانه که شما می توانید داشته باشید را در بالا ذکر کردیم. اما در اینجا مهم ترین عادت های پیش از خواب که می تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید را بیان می کنیم.

  • قبل از خواب از نوشیدنی های الکی و کافئین دار مثل چای، قهوه و… استفاده نکنید. این نوشیدنی ها باعث می شود که خواب شما بهم بریزد.
  • جای خواب شما و تخت خوابتان باید مناسب باشد. همچنین داشتن بالش و تشک نرم به داشتن یک خواب راحت و عمیق کمک می کند.
  • سعی کنید همه نورهای اضافی مثل شب خواب را خاموش کنید. تاریک بودن اتاق به شما کمک می کند سریعتر به خواب روید و خواب راحت تری داشته باشید.
  • همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم قبل از خواب، تلفن همراه خود را کنار بگذارید و دور از خود نگه دارید. چون باعث اختلال در خواب شما می شود.
  • قبل از خواب می توانید مطالعه داشته باشید. کتاب خواندن پیش از خواب باعث می شود چشمان شما خسته شود و زودتر به خواب روید.
  • شما می توانید برای این که خواب خوبی داشته باشید قبل از خواب دوش بگیرید و موسیقی یا مدیتیشن گوش کنید.
  • شب ها غذای سنگین نخورید. هر چه وعده غذایی شما سبک تر باشد خواب بهتری نیز خواهید داشت.
  • سعی کنید در طول روز نخوابید. چون باعث می شود ساعت خوابتان بهم بریزد و شب به سختی بخوابید. بنابراین حتی الامکان در روز نخوابید اما اگر واقعا خسته اید می توانید به مدت کوتاه چرت بزنید.
  • ساعت خواب را مشخص کنید و تمام تلاشتان را بکنید که هر شب در یک ساعت معین بخوابید. به دنبال هر روز نیز در یک ساعت مشخص بیدار شوید. ساعت خواب منظم و مشخص باعث می شود شما خواب بهتر و باکیفیتی داشته باشید.
  • به طور منظم و پیوسته هر روز ورزش کنید چون به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند. لازم نیست ورزش های سنگین هم داشته باشید حتی یک پیاده روی 20 دقیقه ای ساده هم کافی است.

مقالات مرتبط:

امیدواریم که این مطلب را دوست داشته باشید. شما بگویید چه عادات مثبت و خوبی دیگری قبل از خواب دارید؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دوستانتان نیز از تجربه شما استفاده کنند. مقالات دیگری نیز برای شما آماده کرده ایم که لینک آن را در زیر قرار دادیم.

صبح یک رتبه برتری

7 راهکار برای سحرخیز شدن

6 دزد انرژی و انگیزه

اصل قورباغه ای برای جلوگیری از شکست خوردن

اگر یک دفتر برنامه خوب و اصولی می خواهید از اینجا آن را تهیه کنید.

برای دریافت مشاوره نیز می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله