سفارش تبلیغ در استادلینک

روی تلاش خودتان تمرکز کنید

روی تلاش خودتان تمرکز کنید.

ما در این مقاله سعی داریم به شما این نکته را یادآوری کنیم که به جای افکار و باورهای تخریب گر و منفی، روی تلاش خودتان تمرکز کنید. البته اگر می خواهید واقعا به موفقیت دست یابید.

به جای داشتن باورهای اشتباه فقط و فقط روی تلاش خودتان تمرکز کنید!

اگر باورتان در مورد کنکور این باشد که هیچکس با تلاش خودش نمی تواند به موفقیت برسد،یا همه افرادی که وارد بهترین دانشگاه‌ها می شوند سهمیه داشتند، هیچوقت نمی‌توانید با تمام انرژی تلاش کنید و درآخر به هدفتان نخواهید رسید.

باورها نقش بسیار پررنگی در زندگی شما دارند و می توانند مسیر زندگیتان را به کلی عوض کنند.
شما آن چیزی را که می‌بینید باور نمی‌کنید بلکه آنچه را که باور دارید می بینید!
این یعنی باورهای ما به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند حتی دید ما را نسبت به زندگی به کلی تغییر دهند.
پس با توجه به این قدرت عجیب و غریب باورها، می‌توانیم بگوییم که اگر چیزی را باور کنیم و ایمان داشته باشیم که به آن برسیم، قطعا به آن خواهیم رسید و اتفاقات بسیار خوبی برای ما رخ خواهد داد.

‌با یک جستجوی ساده در اینترنت و خواندن مصاحبه رتبه های برتر سال‌های قبل متوجه می شوید که تعداد خیلی زیادی از کسانی که توانستند به رشته و دانشگاه‌های عالی وارد شوند، هیچ سهمیه و پارتی و … نداشتند.

‌دوستان من ذهنتان را از هر خبر و حاشیه ای دور کنید. سعی کنید در این زمان باقی مونده تا کنکور به خودتان قول دهید فقط و فقط روی تلاش و بهتر شدن خودتان تمرکز کنید.
‌به شما قول می دهم با این طرز تفکر به بهترین جایگاه‌ها در کنکور و زندگی می رسید.

چگونه در راه تلاش برای رسیدن به اهدافمان انگیزه مان را از دست ندهیم؟

مشکل بسیار افراد این هست که تلاش می کنند ولی در میانه راه خسته می شوند و انگیزه شان را از دست می دهند. علتش این هست که ما عادت کردیم که روی کارهایی که سریع نتیجه می دهند سرمایه گذاری کنیم. اما وقتی نتیجه یک کاری را فورا نمی بینیم تلاشمان کم می شود و ناامید می شویم.

خب کنکور  و موفق شدن در آن نیز یکی از اهدافی هست که نیاز به صبر و تلاش و انگیزه زیاد دارد. ما در زیر 3 راهکار برای پیش گیری از بی انگیزه شدن شما در راه رسیدن به اهداف بلند مدتان را بیان نموده ایم.

راهکار اول : برای موفقیت های کوچک و اندک خود یک پاداش یا جایزه در نظر بگیرید.

حتما به یاد دارید زمان هایی را که در کودکی یک کار کوچک انجام داده اید و تشویق شدید. شما بعد از این تشویق انگیزه تان بیشتر شده و بارها آن کار را تکرار کردید. ما آدم بزرگ ها هم نیاز به انگیزه برای ادامه دادن داریم.
بنابراین وقتی به موفقیت های کوچک می رسید برای خود هدیه بخرید و یا یک جایزه ای در نظر بگیرید. با این کار انگیزه و تلاش شما برای ادامه مسیر بیشتر می شود . علاوه بر آن از این که نتیجه تلاش های خود را سریع دیده اید لذت می برید.

راهکار دوم: وقتی در مسیر شکست می خورید خود را سرزنش نکنید.

اکثر ما فکر می کنیم اگر در یک مسیری شکست خوردیم دیگر نمی توانیم در آن موفق شویم. بنابراین انگیزه مان را از دست می دهیم. اما لازمه رسیدن به اهداف بزرگ این است که ما شکست بخوریم، تجربه کسب کنیم و دوباره قوی تر ادامه دهیم. پس به جای این که هربار شکست می خورید خودتان را سرزنش کنید، روی تلاش خودتان تمرکز کنید و با پشتکار بیشتر شروع کنید.

راهکار سوم: روند پیشرفت خود را بررسی کنید.

شما هر چند وقت یک بار مثلا هفته ای یک بار روند پیشرفت و عملکرد خود را بررسی کنید. با این ارزیابی متوجه می شوید که

  • در هفته ی گذشته چه قدر پیشرفت داشتید؟
  • و نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

 همین کار باعث می شود که شما از دیدن پیشرفت و نقاط قوت خود انگیزه بگیرید. علاوه بر آن راهکاری هم برای بهبود نقاط ضعف خود بیابید.

سایر مقالات:

6 دزد انرژی و انگیزه

8 اشتباه که باعث می شود موفق نشوید.

راهکارهای ساده برای افزایش اعتماد به نفس

چرا به خواسته ها و اهدافمان نمی رسیم؟

هر سوالی دارید در بخش نظرات زیر همین مقاله از ما بپرسید.

برای دریافت مشاوره تحصیلی می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله