سفارش تبلیغ در استادلینک

نقش شیمی در قبولی پزشکی - استادلینک

اهمیت درس شیمی در کنکور چیست؟

سلام به همه استادلینکی های عزیز مشتاق آموزش خط به خط شیمی به زبان ساده.
در این سری مقالات به آموزش خط به خط شیمی می پردازیم. این آموزش شیمی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می شود و سعی شده آموزش شیمی به زبان ساده همراه با آموزش تصویری و ویدئویی برای شما عزیزان ارائه شود. این مقالات همراه با عکس، ویدئو، متن، نمونه سوال شیمی بوده و تا پایان فصل آخر شیمی دوازدهم، برای شما آماده خواهد شد.
کتاب شیمی دهم از سه فصل تشکیل شده است. فصل اول  به نام ” کیهان الفبای جهان هستی ” می باشد. کتاب شیمی ، کتابی مشترک بین دو رشتۀ ریاضی فیزیک و علوم تجربی است.
قبل ار شروع فصل اول شیمی دهم، به اهمیت درس شیمی در کنکور می پردازیم.

اهمیت درس شیمی در کنکور

دانلود جزوه تمامی فرمول های شیمی

کنکور سراسری برای رشتۀ ریاضی فیزیک معمولاً در دومین پنجشنبۀ تیرماه هر سال و کنکور تجربی در دومین جمعۀ تیرماه هر سال برگذار می شود.

کنکور دارای دو دفترچه به نام های دفترچۀ عمومی با 25 سوال ادبیات و زبان فارسی، 25 سوال زبان عربی، 25 سوال دین و زندگی و 25 سوال زبان انگلیسی است و مجوعا 100 سوال با مهلت پاسخگویی 75 دقیقه است.

تعداد سولالت و زمان پاسخگویی دفترچه عمومی کنکور - ostadlink.com
عکس 1 – زمان پیشنهادی سنجش برای پاسخگویی به دروس عمومی کنکور

دفترچۀ اختصاصی کنکور ریاضی فیزیک دارای 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیک و 35 سوال درس شیمی و با مهلت پاسخگویی حدوداً کمتر از 3 ساعت است.

تعداد سولالت و زمان پاسخگویی دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی - ostadlink.com
عکس 2 – زمان پیشنهادی سنجش برای پاسخگویی به دروس اختصاصی کنکور ریاضی فیزیک

دفترچۀ اختصاصی کنکور علوم تجربی دارای 25 سوال زمین شناسی، 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست شناسی، 30 سوال فیزیک و 35 سوال درس شیمی است.

تعداد سولالت و زمان پاسخگویی دفترچه اختصاصی کنکور تجربی - ostadlink.com
عکس 3 – زمان پیشنهادی سنجش برای پاسخگویی به دروس اختصاصی کنکور تجربی

درس شیمی در هر دو کنکور ریاضی فیزیک و کنکور علوم تجربی، آخرین درس دفترچۀ اختصاصی می باشد.

ضریب درس شیمی در هر دو کنکور در زیر گروه یک، 9 است. حالا طبق فرمول زیر امتیاز یک سوال صحیح شیمی در کنکور را محاسبه می کنیم.

اهمیت هر سوال صحیح در هر درس در کنکور - استادلینک
عکس 4 – امتیاز هر درس در کنکور

همانطور که مشاهده شد، درس شیمی پر امتیازآورترین درس در کنکور است. پس با توجه به مطالب گفته شده، انتظار می رود به این درس توجه ویژه ای داشته باشید و اگر در مبحثی ضعیف هستید، حتماً از اساتید شیمی سایت استادلنیک استفاده نمایید. شیمی دهم حدود یک سوم شیمی کنکور را شامل می شود و فصل اول شیمی دهم از اهمیت به سزایی برخوردار است. حالا که به اهمیت درس شیمی در کنکور پی بردید، به شروع آموزش شیمی دهم فصل اول می پردازیم.

آموزش خط به خط شیمی 

ما در این سایت، آموزش های رایگان بسیاری را برای شما قرار داده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. آموزش خط به خط شیمی یکی از آموزش های کاملا رایگان است که به طور کامل و جامع در اختیار شما قرار گرفته است. رایگان بودن این مطالب دلیل بر کم ارزشی یا کامل نبودن آنها نیست. این آموزش ها نتیجه تلاش و زحمات شبانه روزی و چندین ماهه تیم اساتید شیمی استاد لینک می باشد. هدف از تهیه این مطالب، تولید محتوای آموزشی خوب و کامل و خط به خط با استفاده از متن قوی، تصاویر جذاب و ویدیوهای آموزشی می باشد که یادگیری را برای شما دوستان راحت تر می کند. خواهشی که از شما داریم این هست که برای حمایت از ما، سایت استاد لینک را به دیگران معرفی نمایید و این آموزش ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند از این آموزش های رایگان بهره ببرند. در ادامه سرفصل ها و عناوین آموزش های شیمی سایت را می آوریم.

آموزش خط به خط شیمی دهم

کتاب شیمی پایه دهم دارای سه فصل می باشد که عناوین آن را در زیر ذکر نمودیم.

  1. کیهان زادگاه الفبای هستی
  2. رد پای گازها در زندگی
  3. آب، آهنگ زندگی

ما در این سایت هر فصل شیمی دهم را به چند بخش تقسیم بندی نمودیم و به طور جداگانه به آموزش کامل هر بخش پرداختیم. امیدواریم که این آموزش ها برای شما مفید واقع شود و نهایت استفاده را از آن ببرید.

آموزش فصل اول شیمی 1

تبدیل واحدها- رابطه انیشتین ( فصل 1 – بخش اول )

ذرات زیر اتمی- ایزوتوپ ها ( فصل 1 – بخش دوم )

جرم اتمی میانگین- آشنایی با جدول تناوبی ( فصل 1 – بخش سوم )

مول چیست؟- آموزش استوکیومتری ( فصل 1 – بخش چهارم )

نور کلید شناخت جهان هستی- طیف نشری هیدروژن ( فصل 1 – بخش پنجم )

قاعده آفبا- آرایش الکترونی ( فصل 1 – بخش ششم )

ترکیبات یونی- ترکیبات کووالانسی ( فصل 1 – بخش هفتم )

آموزش فصل دوم شیمی 1

هواکره – تقطیر جزء به جزء هوای مایع ( فصل 2 – بخش اول )

اکسیژن – موازنه واکنش های شیمیایی ( فصل 2 – بخش دوم )

ساختار لوویس – اثر گلخانه ای – اکسیدهای فلزی و نافلزی ( فصل 2 – بخش سوم )

شیمی سبز – توسعه پایدار – اوزون ( فصل 2 – بخش چهارم )

قانون آووگادرو – شرایط STP – قانون ترکیبی گازها ( فصل 2 – بخش پنجم )

 استوکیومتری واکنش ها – فرایند هابر ( فصل 2 – بخش ششم )

آموزش فصل سوم شیمی 1

منابع آب در کرۀ زمین – یون های چنداتمی ( فصل 3 – بخش اول )

قسمت در میلیون – درصد جرمی – مولاریته ( فصل 3 – بخش دوم )

انحلال پذیری – استوکیومتری در محلول ها ( فصل 3 – بخش سوم )

مولکول های قطبی و ناقطبی – پیوند هیدروژنی ( فصل 3 – بخش چهارم )

آموزش خط به خط شیمی یازدهم

به زودی آموزش خط به خط شیمی پایه یازدهم در این سایت قرار داده خواهد شد.

آموزش خط به خط شیمی دوازدهم

به زودی آموزش خط به خط شیمی پایه دوازدهم در این سایت قرار داده خواهد شد.

تدریس خصوصی شیمی در اصفهان

معمولا دانش آموزان، شیمی را یک درس بسیار سخت با مفاهیم پیچیده می دانند. شاید به این خاطر که آموزش خوبی ندیده اند و نتوانسته اند مفاهیم شیمی را بفهمند و چون درک و یادگیری شیمی برایشان دشوار است از این درس متنفر می شوند. در اینجاست که نقش آموزش و تدریس درست و اصولی برجسته می شود و نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت. پس با آموزش صحیح و خوب، دانش آموزان  به راحتی شیمی را فرا می گیرند و نه تنها شیمی را درس دشواری نمی دانند، بلکه به یک درس شیرین و دوست داشتنی برای آنها تبدیل می شود و با علاقه آن را می خوانند. سایت استادلینک به عنوان اولین سایت تدریس خصوصی شهر اصفهان افتخار دارد که بهترین اساتید شیمی و سایر رشته های شهر اصفهان و سایر شهرها را در کنار هم آورده تا شما عزیزان حق انتخاب گسترده ای برای پیدا کردن معلم خصوصی موردنظر خود داشته باشد. کافی است به سایت استادلینک مراجعه کرده و استاد موردنظر خود را پیدا کنید.

تدریس خصوصی حضوری و مجازی شیمی

سایت استاد لینک این امکان را برای شما دانش آموزان و کنکوری های عزیز فراهم آورده است که بتوانید با توجه به شرایط و وضعیت خود از کلاس های تدریس خصوصی به صورت حضوری و مجازی (آنلاین) استفاده کنید. برای شرکت در کلاس های خصوصی شیمی با برترین اساتید، کافی است که رزومه اساتید شیمی را بررسی نمایید و در کلاسهای استاد انتخابی خود ثبت نام نمایید.

معلم خصوصی شیمی در اصفهان

دانش آموزان و کنکوری های عزیز اگر به دنبال یک معلم خصوصی شیمی هستید که هم به عنوان استاد و هم یک مشاور درسی کنکور کنار شما باشد و همراهیتان کند، می توانید از تجربه اساتید شیمی و مشاوران مجرب سراسر کشور که در تیم استاد لینک حضور دارند، استفاده کنید و علاوه بر موفقیت در امتحان های نهایی شیمی، در شیمی کنکور نیز رتبه خوبی به دست آورید.

قیمت کلاس خصوصی شیمی 

یکی از مسائل و مشکلات اساسی برای شرکت در کلاس های خصوصی شیمی، نداشتن آگاهی از قیمت کلاسها و بالا بودن هزینه ها می باشد. شما در استاد لینک با قیمتی مناسب می توانید از بهترین آموزش ها با کیفیتی عالی بهره ببرید. ما این اطمینان را به شما می دهیم که از صرف هزینه برای این کلاسها پشیمان نخواهید شد. چراکه بهترین اساتید شیمی کشور با سوابق درخشان و با استفاده از متدهای آموزشی ویژه، شیمی را به شما آموزش می دهند. 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله