چگونه یک معلم خصوصی خوب باشیم؟

چگونه یک معلم خصوصی خوب باشیم؟ سایت استادلینک

چگونه یک معلم خصوصی خوب باشیم؟

اگر معلم یا معلم خصوصی باشید، شاید به ذهن شما هم رسیده باشد که چگونه می توان یک معلم خصوصی خوب بود و به واسطۀ آن به یک درآمد بالا از تدریس خصوصی برسیم.

در این مقاله که توسط سایت جستجوی معلم و مشاور خصوصی استادلینک برای شما عزیزان تهیه شده است به این مطلب می پردازیم.

1- طرح درس در تدریس

یکی از چالش هایی که دبیران به خصوص دبیرهای تازه کار با آن مواجهه هستند این است که طرح درس مناسب ندارند. شما بهتر است قبل از کلاس مطالبی که قرار است برای آن کلاس ارائه نمایید را یک دور مرور کنید و همچنین نمونه سوالات مناسب و بانک سوالات منحصر به فرد خود را برای تدریس طراحی نمایید.

در طول تدریس خود سوالات جذاب از منابع مختلف را در سه سطح آسان، متوسط و سخت را گردآوری کرده و همواره در کنار خود را بر روی موبایل داشته باشید تا هنگام تدریس از آنها بهره ببرید.

ویدئوی آموزشی خود را تهیه کنید: این کار سبب می شود که هم شما بهتر معرفی شوید و جذب شاگرد بیشتری داشته باشید، هم در موقع ضبط و تهیۀ مطالب، تمام دانش خود را بروز کرده و 100% خود را برای تولید آن محتوا قرار دهید. همچنین می توانید آگهی تدریس خصوصی خود را به همراه این ویدئو دز سایت استادلینک قرار داده و به افراد بیشتری معرفی شوید.

2- اصول کلاس داری

تدریس خصوصی خوب و موفق در سایت معلم خصوصی استادلینک

یکی دیگر از چالشهای معلم ها به خصوص معلم های تازه کار، کلاس داری است. نحوۀ کلاس داری در کلاس های گروهی مانند کلاس مدرسه و کلاس های نیمه گروهی در آموزشگاه ها و همچنین کلاس های خصوصی یک تا سه نفر متفاوت است که موارد مشترک در آنها را در زیر بیان می کنیم:

الف- حفظ رابطۀ مناسب با دانش آموز: نه در کلاس بسیار خشک و جدی باشید و نه در کلاس بسیار شوخ! همیشه یک رابطۀ متعادل در کلاس ایجاد کنید. این کار سبب محبوبیت بیشتر شما در بین دانش آموزان می شود و از مسائل حاشیه ای نیز جلوگیری می کند.

ب- مدیریت زمان کلاس: سعی کنید زمان کلاس به هیچ عنوان تلف نشود و از تمام طول مدت کلاس استفاده ببرید. اگر در پاره ای از مواقع چند دقیقه ای در پایان کلاس اضافه آمد، داستانهای علمی برای دانش آموز بگویید. سعی کنید خود مدیریت گفتمان را در دست گرفته و دانش آموز را در این گفتگو شریک کنید.

پ- استفاده از زبان بدن و تُن صدای مناسب: سعی کنید در طول کلاس با یک ریتم و بدون هیچ حرکتی تدریس نکنید. پایین و بالا کردن تناژ صدا و همچنین داشتن حرکات مناسب متناسب با تدریس، بسیار در کلاس داری و فهم دانش آموز موثر است.

ت- بهاء دادن به دانش آموز: سعی کنید عزت نفس دانش آموز را حفظ کنید و هرگز او را از غلط حل کردن یک سوال نترسانید. همیشه با دانش آموز با احترام و از الفاظ مناسب سخن بگوید.

ث- به زبان دانش آموز سخن بگویید: در کلاس های تدریس خصوصی که تعداد دانش آموزان بسیار کم است، شما بهتر است که با حس و حال آن دانش آموز کلاس را جلو ببرید. ممکن است دانش آموزی پیش فعال بوده و مجبور باشید بعد از هر 15 دقیقه تدریس، یک استراحت به شکل نرمش، جوک و … به دانش آموز بدهید. در کلاس های خصوصی کمی منعطف تر برخورد کنید.

3- آشنایی با روش های نوین تدریس

سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه ای که تدریس می نمایید همواره بروز نگه دارید. کار با ابزار جدید کامپیوتری برای تدریس را حتماً بیاموزید. از ویدئوهای آموزشی موجود و انیمیشن های آماده برای تفیم بهتر مسائل استفاده کنید. اگر تدریس خصوصی انجام میدهید، برای بازدهی بالاتر و در امان ماندن از ترافیک، از کلاس های آنلاین رایگان استفاده کنید. شما می توانید نحوۀ برگزاری کلاس مجازی رایگان در گوگل میت را از اینجا مطالعه نمایید. به هیچ عنوان از تکنولوژی غافل نشوید.

4- استفاده از تشویق در تدریس

سعی کنید همواره دانش آموز را با کلاس خود همراه کرده و مانع از کسل شدن روح کلاس بشوید. از طرح های تشویقی مناسب مانند دادن امتیاز، تشویق های کلامی و …. استفاده می کنید. سعی کنید اگر در دوره دوم تدریس می کنید مثلاً بچه های رشتۀ تجربی را با نام ( دکتر ) یا دانش آموزان رشتۀ ریاضی را با نام ( مهندس ) خطاب قرار دهید. این کار باعث تشویق دانش آموز و ایجاد حس خوب در کلاس می شود.

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد تدریس خصوصی

هزینه و درآمد تدریس خصوصی

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

تدریس خصوصی آنلاین و یا حضوری

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

دانلود سوالات هماهنگ استانی سال نهم

 

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت دوازدهم شهریور 98 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی سلامت و بهداشت تمامی رشته ها و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی اصول و عقاید 2 یازدهم معارف اسلامی خرداد 1402 غایبین مجاز و موجه همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحانات نهایی معارف  در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی اصول عقاید 2 یازده م معارف و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی خرداد 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی گسسته رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید