چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟ - سایت تدریس خصوصی استادلینک

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

یکی از پرسش های مطرح در زمینۀ تدریس ریاضی این است که « چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟ » برای پاسخ به این پرسش، ابتدا سوالات زیر را پاسخ دهید. این مقاله توسط سایت جستجوی معلم خصوصی استادلینک برای شما عزیزان تهیه شده است.

آیا به تدریس ریاضی علاقه دارید؟

واقع بین باشید. اگر میبینید در زمینۀ تدریس فیزیک بیشتر علاقه و خلاقیت دارید پس تدریس فیزیک را انجام دهید. اگر مشاهده می کنید در هتگام تدریس شیمی، تسلط و آرامش بیشتری دارید پس در زمینۀ شیمی موفق تر خواهید بود. به درسی که در آن علاقه از دوران مدرسه داشتید وارد شده و در آن خبره شوید.

مطمئین باشید که اگر در درس مورد علاقۀ خود مهارت های لازم را بیاموزید، درآمد خوبی از آن بدست می آورید و به اینکه چه درسی ( ریاضی، فیزیک، دینی و … ) می دهید زیاد بستگی نخواهد داشت.

آیا در تدریس ریاضی خلاق هستید؟

شغل معلمی، شغل بروز و به اصطلاح آپدیتی است؛ چون شما هر سال با نسل جوان تر از خود سرکار دارید و بهتر است به روش هر نسل، مطلب را به آنها منتقل کنید.

سعی کنید کار با شبکه های اجتماعی را بیاموزید و در کلاس های درس خود، تلفیقی از متن، عکس و فیلم و انیمیشن را ارائه دهید. لازم نیست خیلی از مطالب را از صفر خودتان تهیه کنید و بیشتر آنها در اینترنت و سایت هایی مانند آپارات وجود دارند که از آنها هم می توانید الگو بگیرید و هم می توانید استفادۀ موثر داشته باشید.

خلاقیت در تدریس یکی از رکن های مهم برای یک معلم موفق است.

چقدر به مطالب ریاضی مسلط هستید؟

یک معلم خوب حتماً بهتر است تسلط نزدیک به 100 درصد به مطالبی که تدریس می کند داشته باشد. اگر معلم کنکوری ریاضی هستید لازم است که تمام تست های ریاضی کنکور سال های قبل را کار کرده باشید و همچنین با تسط های تالیفی و آزمون های آزمایشی نیز آشنایی داشته باشید.

اگر در زمینۀ تدریس تازه کار هستید لازم است که به تمرینات کتاب های نظام جدید نیز آشنا باشید. همچنین بهتر است از درسنامه و سوالات یک کتاب کمک آموزشی خوب و جامع نیز بهره ببرید.

بانک سوالات ریاضی خود را داشته باشید

در طول تجربۀ تدریبس خود سعی کنید که سوالات مهم و نکته دار را جمع آوری کنید و در سر کلاس به همراه داشته باشید. همچنین سعی کنید سوالات را به سه دستۀ آسان، متوسط و سخت دسته بندی کرده که در هر کلاس خصوصی یا عمومی با توجه به سطح آن کلاس از سوالات کمک بگیرید.

سعی کنید در ابتدای آموزش از مثال های آسان شروع کنید تا دانش آموز با روش استفاده از فرمول آشنا شود و سپس سطح سوالات را بالا ببرید.

چگونه کلاس خصوصی ریاضی موفق برگزار کنیم؟

کلاس خصوصی ریاضی موفق در استادلینک

سعی کنید در جلسات اول به ریشۀ مشکل دانش آموز یا دانشجو پی ببرید و آنرا در انتهای جلسه با اولیا مطرح کرده و برای آن راهکار ارائه دهید. خیلی مواقع پیش می آید که مثلاً دانش آموز کلاس هفتم بوده و در جدول ضرب و اصول تقسیم مشکل دارد.

هنگام مطرح کردن ریشۀ مشکل و ارائۀ آن در جلسۀ اول، اطمینان خانواده از اینکه شما شخص مناسبی هستید را جلب می کنید و کلاس شما مداوم تر خواهد بود.

در آخر هر جلسه به دانش آموز تکلیف دهید. خانواده ها از اینکه فقط شما تدریس ریاضی داشته باشید و بازخوردی از دانش ۀموز نداشته باشید، خوششان نمی آید. سعی کنید تعداد سوالات و زمان انجام آن متناسب با شرایط و سطح هر دانش آموز باشد و درصد کمی از تکالیف به سوالات سخت اختصاص داشته باشد.

در کلاس های خصوصی ریاضی، سعی کنید که از جزوۀ معلم مدرسه پیش بروید تا دانش آموز کم کم با آموزش های شما، در کلاس های مدرسه نیز خوش بدرخشد و نمرات بالاتری کسب کند. البته اگر برای امتحانات ورودی و کنکور تدریس می کنید به سبک خودتان پیش یروید.

با دانش آموز ارتباط متعادل داشته باشید. اگر زیاد با دانش آموز صمیمی شوید ممکن است دیگر به حرف شما برای انجام تمرینات گوش ندهد و اگر زیاد جدی باشید، ممکن است خود دانش آموز تمایل چندانی برای ادامۀ کلاس با شما نداشته باشد.

گزارش عملکرد کلاس خود را به خانواده بدهید. این کار باعث می شود که اگر خود دانش آموز کوتاهی در مطالعه و انجام تکالیف ریاضی داشته باشد، خانواده در جریان بوده و بعداً اگر احیاناً نمرۀ آن دانش آموز در درس ریاضی کم شد، شما مقصر نباشید.

تیپ مثال های مختلف برای دانش آموز حل کنید و به عنوان تمرین نیز از او بخواهید.

قیمت کلاس خصوصی ریاضی چقدر است؟

قیمت کلاس خصوصی ریاضی به پارامترهای مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  1. حضوری یا مجازی بودن کلاس خصوصی
  2. سطح و سابقۀ دبیر
  3. زمان گرفتن معلم خصوصی
  4. مقطع تحصیلی
  5.  و …..

بهتر است که اگر از لحاظ مسافت و رفت و آمد مشکل دارید، کلاس به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنید ( آموزش برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین در محیط گوگل میت، در قسمت مقالات مرتبط آمده است. ).
توجه داشته باشید که هزینۀ کلاس در زمان های پیک و موقع امتحانات کمی با زمان های دیگر متفاوت است.
همچنین اگر دانش آموز چندین جلسه کلاس ریاضی لازم داشته باشد هزینه کلاس کمتر از دانش آموزی است که یک یا دو جلسه کلاس لازم دارد.

سایت جستجوی آنلاین معلم خصوصی مفتخر است که برای تمامی افراد جامعه در هر سطح از درآمد یک معلم خصوصی ریاضی خوب دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت استادلینک، با تعرفه ها و رزومۀ اساتید آشنا شوید.

جهت ثبت نام به عنوان دبیر در سایت استادلینک، اینجا ضربه بزنید.

مقالات مرتبط:

برگزاری کلاس مجازی و آنلاین رایگان در محیط گوگل میت ( برای مشاهدۀ مقاله کلیک نمایید. )

همه چیز در مورد تدریس خصوصی ( برای مطالعه مقاله، کلیک نمایید. )

هزینه و درآمد تدریس خصوصی ( برای مشاهدۀ مقاله اینجا ضربه بزنید. )

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم ( برای مشاهده، اینجا ضربه بزنید. )

دانلود سوالات هماهنگ استانی سال نهم ( برای مشاهده، تینجا کلیل کنید. )

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی فلسفه 2 دوازدهم انسانی خرداد 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فلسفه 2 رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی شهریور 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

مطالعات اجتماعی یکی از دروس پایه هشتم می باشد که شما با مطالعه صحیح و حل نمونه سوالات امتحانی می توانید بسیار راحت در امتحان نمره کامل را کسب نمایید . ما در این مقاله بهترین روش برای مطالعه مطالعات اجتماعی را ذکر کردیم. افزون بر آن نمونه سوالات مطالعات اجتماعی هشتم در نوبت اول […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید