تدریس خصوصی حضوری و یا آنلاین

تدریس خصوصی حضوری و یا آنلاین - سایت استادلینک

تدریس خصوصی حضوری و یا آنلاین

تدریس خصوصی به دو صورت تدریس آنلاین ( مجازی ) و تدریس خصوصی حضوری برگزار می شود که هر یک دارای معایب و مزایای خود هستند. در این مقاله که توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک تهیه شده است، به معایب و مزایای هر یک از روش ها می پردازیم.

تدریس خصوصی حضوری

سنتی ترین روش تدریس از قدیم الایام، تدریس به روش حضوری است. این روش دارای معایب و مزایایی است که در زیر به آن می پردازیم.

معایب کلاس خصوصی حضوری:

1- تلفات زمانی: مهم ترین ایراد این روش، زمانی است که در رفت و برگشت تلف می شود و این قضیه در شهرهای بزرگ، مشهودتر است. کلاس های خصوصی معمولاً در منزل شاگرد یا در آموزشگاه ها برگزار می شود.
در فصل های امتحان، معمولاً معلم خصوصی زیر بار رفتن به خانۀ دانش آموز نمی شود و دانش آموز مجبور است به آموزشگاه خصوصی برود.

2- عقب بودن از تکنولوژی های روز: در روش حضوری معمولاً جزوه بصورت دست نویس در سر جلسه نوشته می شود که زمان زیادی از کلاس را تلف می کند. البته جدیداً دبیرهای خصوصی از جزوه های تایپی استفاده می کنند ولی در کلاس های حضوری نمی شود از فیلم های انیمیشنی برای تفهیم بهتر استفاده کرد.

3- برگزاری کلاس در ساعات رسمی: این موضوع برای معلم های خصوصی خانم بیشتر مشهود است. اساتید محترم خانم به خاطر شرایط موجود اکثراً در ساعات محدودتری نسبت به اساتید آقا کار می کنند و همین امر باعث شده که درآمد کمتری نسبت به آقایان داشته باشند.

4- گران تر بودن کلاس حضوری: به خاطر مسائل رفت و آمد، در مجموع، کلاس حضوری برای خانواده ها گران تر تمام می شود.

5- محدودیت در برگزاری کلاس های نیمه خصوصی: در پاره ای از مواقع، چند دانش آموز که دوست هم هستند، از شما تقاضا دارند به طور همزمان برای آنها کلاس نیمه خصوصی برگزار کنید. بخاطر محدودیت در فضاهای آموزشی خصوصی، این امر برای بسیاری از اساتید غیرممکن است.

مزایای کلاس خصوصی حصوری:

1- ارتباط صمیمی تر با دانش آموز: در کلاس حضوری، شما از رفتارها و زبان بدن دانش آموز خود آگاه تر هستید و همچنین می توانید بر برهه ای از زمان کلاس، با او دربارۀ مسائل غیر درسی و اخلاقی صحبت کنید و این باعث ارتباط صمیمی تر شما و دانش آموز و خانوادۀ دانش آموز می شود.

2- عدم قطع ارتباط موقع تدریس: مسئله ای که در تدریس آنلاین خیلی آزار دهنده است، قطع ارتباط دانش آموز و معلم هنگان تدریس است. البته اگر سرویس رایگان گوگل میت برای تدریس مجازی استفاده شود، تقریباً قطعی کلاس منتفی است.|
شما می توانید آموزش استفاده از گوگل میت برای برگزاری کلاس خصوصی را در انتهای این مقاله در قسمت مقالات مرتبط، مشاهده نمایید.

تدریس خصوصی آنلاین - کلاس خصوصی - سایت استادلینک

تدریس خصوصی آنلاین و مجازی

یکی از مدرن ترین روش های تدریس، تدریس به صورت آنلاین و مجازی است. در ادامه به معایب و مزایای تدریس آنلاین می پردازیم.

معایب کلاس خصوصی آنلاین:

1- ارتباط کمتر با دانش آموز: بخاطر مجازی بودن، شما ارتباط چندانی با زبان بدن و حال و احوال دانش آموز ندارید. همچنین نظارت کمتری بر تمرکز دانش آموز موقع کلاس دارید.
البته تا حدودی اگر از وبکم استفاده کنید شرایط بالا برطرف می شود و همچنین توجه کنید معمولاً دانش آموزی که به کلاس خصوصی می آید با میل خودش آمده و شیطنت های کلاس مدرسه را ندارد.

2- قطعی ارتباط موقع تدریس آنلاین: یکی از چلش های اولیه برگزاری کلاس آنلاین، عدم قطع ارتباط موقع تدریس است. این موضوع در اوایل کرونا بسیار مشهود بود ولی با توجه به اینکه زیرساخت ها هر روز رو به بهبود هستند، این مسئله کمتر شده است.
اگر از سزویس گوگل میت برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنید، تقریباً مشکل قطعی برطرف می شود. شما می توانید در پایین همین مقاله در بخش مقالات مرتبط، آموزش کار با گوگل میت را مطالعه نمایید.

3- گران بودن تجهیزات اولیه برای معلم: برای داشتن یک تدریس آنلاین موفق، اساتید نیاز به داشتن تجهیزات اولیه ایی از قبیل لپتاپ یا کامپیوتر، اینترنت پر سرعت و قلم نوری و داشتن اشتراک کلاس آنلاین در سرویس های ایرانی است که معمولاً دو مورد اول در دسترس هست.
برخی از اساتید به جای قلم نوری از موس استفاده می کنند. البته اگر تدریس مدوام به صورت مجازی دارید، استفاده از موس باعث ایجاد بیماری برای مفاصل شما می شود.

بیشتر اساتید سایت استادلینک، از قلم نوری مارک wacom استفاده می کنند که به راحتی می توانید آنزا از دیجیکالا یا هر فروشگاه دیگر تهیه نمایید.

سرویس های اشتراک کلاس مجازی ایرانی، هر یک دارای معایب و مزایایی هستند ولی اگر تمایل دارید برای این اشتراک ها هزینه نکنید، می توانید از سرویس های رایگان مانند گوگل میت یا اسکایپ استفاده نمایید که در بخش مقالات مرتبط در انتهای همین صفحه، آموزش استفاده از آن برای شما عزیزان، در سایت استادلینک، آموزش داده شده است.

مزایای کلاس خصوصی آنلاین:

1- صرفه جویی در وقت: از مهمترین مزایای کلاس مجازی، صرفه جویی در وقت است. چه کلاس خصوصی در منزل شاگرد برگزار شود چه در آموزشگاه، از یکی از طرفین زمانی جهت رفت و آمد تلف می شود که باعث کاهش راندمان دانش آموز یا معلم می شود.

2- کاهش هزینه ها: معمولاً کلاس آنلاین هزینه ای کمتر از کلاس حضوری دارد و همچنین اگر کلاس قرار بود در آموزشگاه برگزار شود، هزینه رفت و آمد برای دانش آموز با روش مجازی، ذخیره می شود.

3- برگزاری کلاس مجازی در ساعت دلخواه: این موضوع برای اساتید و دانش آموزان خانم بسیار مشهودتر است. در اوایل صبح و اواخر شب، این عزیزان معمولا کلاس خصوصی حضوری برگزار نمی کنند ولی در روش آنلاین، شما هر ساعت از شبانه روز که دانش آموز و معلم خصوصی، آمادگی برگراری کلاس را داشته باشند، می توانند کلاس خود را بصورت مجازی برگزار کنند.

در شب امتحان یا صبح روز امتحان، شاید دانش آموزی نیاز به رفع اشکال داشته باشد که به راحتی با ابزار مجازی می تواند کلاس خود را برگزار کند.

4- بازدهی بالاتر: اغلب خانواده ها این فکر را می کنند که کلاس حضوری بازدهی بالاتری نسبت به کلاس آنلاین دارد ولی این قضیه در مورد کلاس خصوصی کاملا برعکس است. اگر معلم خصوصی بتواند از ابزارهای بروز و ویدئوها و عکس های متحرک و … در کلاس آنلاین خود استفاده کند، موضوع بسیار برای داشن آموز دلنشین شده و بازدهی کلاس به شدت بالاتر می رود.

5- ذخیرۀ فیلم کلاس خصوصی: در کلاس حضوری اگر دانش آموزی مطلبی را متوجه نشود، باید صبر کند تا در جلسۀ آتی از معلم خصوصی خود بپرسد ولی در روش تدریس آنلاین، دانش آموز می تواند فیلم کلاس را ضبط کرده و بخشی از ابهام خود را در موقع بازبینی فیلم کلاس تدریس برطرف نماید.

استخدام معلم و استاد خصوصی در سایت استادلینک

اگر شما هم توانایی و تمایل به تدریس در دروس مختلف دارید، می توانید در سایت استادلینک ثبت نام کرده و از مزایای ما بهره مند شوید.

مقالات مرتبط:

برگزاری کلاس آنلاین رایگان در گوگل میت

همه چیز در مورد تدریس خصوصی

هزینه و درآمد تدریس خصوصی

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

دانلود سوالات هماهنگ استانی سال نهم

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی گسسته رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 2 یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک خرداد 1402 نوبت عصر همراه با پاسخنامه تشریحی و جواب + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی عربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی 2 یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس […]

دانلود سوالات امتحان نهایی اصول و عقاید 2 یازدهم معارف اسلامی خرداد 1402 غایبین مجاز و موجه همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحانات نهایی معارف  در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی اصول عقاید 2 یازده م معارف و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید