راهکارهای جذب شاگرد | چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم؟

راه کارهای جذب شاگرد | چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم؟

راهکارهای جذب شاگرد | چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم؟

یکی از چالش های مدرسین حوزۀ تدریس خصوصی، پیدا کردن شاگرد خصوصی است. در این مقاله که توسط سایت استادلینک تهیه شده به برخی از روش ها می پردازیم.

1- بلاگری و ولاگری در حوزه تدریس خصوصی

یکی از نوین ترین روش های جذب شاگرد خصوصی، تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. این روش کمی زمان بر بوده و ممکن است برای عده ای خسته کنند باشد. شما علاوه بر مهارت های تدریس در این حوزه بهتر است مهارت های فن بیان و همچنین ادیت فیلم با برنامه هایی همچون پریمیر را بیاموزید.

بلاگری و ولاگری آموزشی امری مدام و تکراری است و اگر به حد قابل قبولی برسید، درآمد بالا و شاگردان زیادی می توانید جذب کنید. همچنین در این حوزه می توانید دوره های آموزشی ضبط و به فروش برسانید.

2- درج آگهی تدریس خصوصی در سایت استادلینک

سایت استادلینک یکی از جامع ترین سایت های درج آگهی تدریس خصوصی در سراسر کشور بوده که شما می توانید آگهی کلاس خصوصی خود و همچنین ویدئوی نمونه تدریس و جزوات و … خود را در آن قرار دهید و شانس دیده شدن در بین هزاران کاربر دانشجو و دانش آموز را داشته باشید. جهت ثبت نام در سایت استادلینک به عنوان معلم خصوصی، اینجا ضربه بزنید.

3- ارتباط با آموزشگاه های کلاس خصوصی

در شهر شما احتمالاً چند آموزشگاه که فعالیت کلاس خصوصی یا گروهی داشته باشند، وجود دارد. حتماً حتی اگر رزومۀ ضعیف در زمینۀ تدریس دارید و تازه کار هستید به آنها مراجعه کنید. بدون تعامل با سایرین انتظار این را نداشته باشید که شما را بشناسند. جسارت داشته باشید و حتماً اقدام نمایید.

4- ارتباط با سایر معلمین

شمارۀ خود را به سایر همکاران بدهید. هم معلمین هم حوزۀ فعالیت خودتان هم سایر حوزه های آموزشی. ممکن است معلم هم حوزۀ شما زمان کافی را برای تدریس در زمان های امتحانات میانترم و پایانترم نداشته باشد و تمایل داشته باشد که به شما در ازای درصدی از کلاس شاگرد معرفی کند. همچنین می توانید با مشاورین تحصیلی نیز صحبت هایی داشته باشید.

به مدارس دولتی و غیرانتفاعی شهر خود نیز سر بزنید و با مدیریت آنها صحبت کنید. این کار باعث شناخت شما در بین همکاران خواهد شد.

5- درج آگهی کلاس خصوصی در روزنامه

شاگرد خصوصی و معلم خصوصی در استادلینک

شما می توانید آگهی کلاس خصوصی خود را در روزنامه ها به چاپ برسانید. همچنین به جای روش سنتی می توانید آگهی خود را علاوه بر سایت استادلینک، در سایت های دیوار و شیپور نیز قرار دهید. تفاوت سایت استادلینک با سایت های نام برده این است که ما به صورت تخصصی در زمینۀ تدریس خصوصی کار کرده و امکانات بی نظیری در اختیار مدرسین خود قرار می دهیم.

همچنین می توانید تراکت تبلیغی خود را چاپ کرده و درب مدارس و … پخش کنید ولی چون بازدۀ کمی دارد، بهتر است از روش های نوین تر کمک بگیرید.

6- تبلیغات کلامی از طرف شاگرد خصوصی

حتماً به صورت مستقیم از شاگرد و خانوادۀ او بخواهید که در صورت رضایت از عملکرد شما، شما را به سایر دوستان خود معرفی نماید. توجه کنید که تبلیغ کلامی، بسیار موثر است و در مدت زمان کوتاه تر به هدف خود می رسید و به صورت تصاعدی نیز رشد می کند.

7- گروه آموزشی خود را تشکیل دهید

در بین دوستان و همکاران خود در زمینه های آموزشی مختلف، یک تیم تدریس خصوصی از دروس مختلف و مشاوره تشکیل دهید. با این کار شاگرد در بین خودتان بوده و به جای دیگر نمی رود و تمام نیازهای یک دانش آموز را می توانید از صفر تا 100 برطرف نمایید.

می توانید همکاران خود را از بین اساتید سایت استادلینک انتخاب کنید. کافی است رزومۀ آنها را مطالعه کرده و با آنها در مورد تشکیل تیم آموزشی صحبت نمایید.

8- نوین و مبتکر در تدریس باشید

سعی کنید بروز و آپدیت در زمینۀ تدریس باشید. شیوه های فن بیان و کلاس داری را بیاموزید. از ابزارهای جدید استفاده کنید و کار با آنها ( مانند استفاده از پاورپوینت، برگزاری کلاس آنلاین در گوگل میت و … ) را بیاموزید.

اگر وقت و فرصت کافی را دارید، به کلاس های روانشناسی و خودشناسی بروید تا هم به عنوان مشاور و هم معلم مشغول باشید؛ چراکه تجربه نشان داده این افراد کلاس های حصوصی مستمرتری برگزار می کنند و  شاگرد خصوصی شما و خانوادۀ آن از شما راضی تر خواهند بود.

جزوۀ خود را همواره بروز کنید و از کتاب های کمک آموزشی و کنکورهای آزمایشی غافل نباشید و همچنین اگر دانش آموزی مشاور تحصیلی خصوصی دارد، با او هماهنگ باشید.

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد تدریس خصوصی

هزینه و درآمد تدریس خصوصی

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

دانلود سوالات هماهنگ استانی سال نهم

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی دی 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با ما […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی خرداد 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی تجربی دوازدهم و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید