فنون کلاس داری و روش تدریس موفق

فنون کلاس داری و روش تدریس موفق - استادلینک

فنون کلاس داری و روش تدریس موفق

اگر قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی موفق باشید حتماً بهتر است که فنون کلاس داری را به خوبی فرا بگیرید. در این مقاله که توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک تهیه شده است، به پاره ای از آنها می پردازیم.

1- در تدریس آپدیت (بروز) باشید

حتماً هر چقدر هم که در زمینهّ تدریس حرفه ای هستید و سابقۀ تدریس شما بالاست، نمونه سوالات و روش های نوین تدریس را یادبگیرید. فراموش نکنید که مشتری های شما ( دانش آموزان و دانشجویان ) هر سال نسل جدیدتر با اطلاعات آپدیت تری هستند.

با ابزارهای جدید و روش های تدریس نوین آشنا شوید. شما می توانید کلاس های خصوصی خود را با کیفیت بسیار بالا در محیط گوگل میت برگزار کنید. برای آموزش آن، اینجا ضربه بزنید.

2- مرور جزوه قبل از کلاس خصوصی

حتماً جزوۀ خود را قبل از کلاس یکبار مرور کنید. این کار باعث می شود که کلاس داری و تسلط شما به کلاس بیشتر بشود. سعی کنید که نمونه سوالات با سطح سختی متفاوت به همراه داشته باشید. روش های مختلف حل یک مسئله را قبل از کلاس مرور کنید که موقع کلاس اگر با سوالی از سوی دانش آموز مواجه شدید، با چالش مواجهه نشوید.

3- نتیجه گرا و کیفیت گرا باشید!

تداوم کلاس خصوصی و به تبع، میزان درآمد شما، به نتیجه ای که دانش آموز و دانشجو کسب می کند بستگی دارد. هر چه نمرات و پیشرفت دانش آموز در درسی که به آن می دهید بهتر شده باشد، رضایت دانش آموز و خانواده اش را از عملکرد شما بیشتر خواهد شد.

در عین توجه به نتیجه، کیفیت آموزش را نیز در نظر داشته باشید. اگر دانش آموزی برای یک امتحان مستمر، به آمادگی لازم نمی رسد، این موضوع را با خانواده اش مطرح کنید و مطمئین باشید با استقبال مواجهه می شوید.

4- تفاوت کلاس خصوصی با کلاس گروهی

تفاوت کلاس داری در کلاس خصوصی و تدریس گروهی - استادلینک

فنون کلاس داری در کلاس های خصوصی با کلاس های گروهی آموزشگاهی و حتی کلاس مدرسه متفاوت است. در کلاس خصوصی شما با یک تا نهایت 3 دانش آموز سروکار دارید که تقریباً از نظر علمی هم سطح بوده و هدف آنها یادگیری و رفع اشکال است و شیطنت های کلاس مدرسه را کمتر در آنها مشاهده می کنید.

در کلاس های گروهی آموزشگاه شما با طیف وسیع تری از دانش آموزان طرف هستید که ممکن است تا حدودی سطح علمی آنها متفاوت باشد و همچنین دانش آموزان در جمع دوستان، کمی شیطنت های بیشتری داشته باشند و این قضیه در کلاس های مدرسه بیشتر مشهود است.

در هر صورت شما سعی کنید محیط جذابی را برای تدریس ایجاد کنید. در جدیت و شوخی افراط و تفریط نکنید و تعادل را برقرار کنید. بعد از تدریس یک مبحث سنگین، فضا را کمی تغییر دهید و دوباره به ادامه درس بپردازید.

در کلاس های خصوصی، ممکن است دانش آموز پیش فعال باشد. برای این افراد بهتر است هر 15 تا 20 دقیقه، یک استراحت چند دقیقه ای داشته باشید.

سعی کنید که هر دانش آموز را روانشناسی کنید و به عمق مشکل آن پی ببرید. دبیران خصوصی که از این تکنیک استفاده می کنند معمولاً کلاس های مستمرتری دارند.

5- پرسش و پاسخ، راز موفقیت کلاس داری

چه در کلاس گروهی و چه در کلاس خصوصی، پرسش و پاسخ و داشتن تعامل بین دانش آموز و معلم، یکی از اصلی ترین فاکتورهاست.

سعی کنید اگر تدریس دروس محاسباتی و فرمولی دارید، در ابتدای تدریس، فرمول را در گوشۀ تخته با تمام جزئیات بنویسید و سپس چند مسئله در سطح آسان خودتان از آن فرمول حل کنید؛ سپس با تغییر اعداد، همان مسائل را به دانش آموز داده و حتماً تلاش کنید تا او نیز دست به قلم شود و با فرمول کلنجار برود.

در دروس حفظی نیز می توانید ابتدا یک دور به صورت روزنامه وار مطلب را برای دانش آموز خوانده و سپس سوالات احتمالی که ممکن است از هر پاراگراف مطرح شود را برای او بنویسید. اگر فرصت کافی دارید بهتر است که از او بخواهید جواب را در کتاب پیدا کند و اگر فرصت کافی ندارید می توانید جواب را یا توضیحات اضافه تر و کمی جذاب تر برای او بگویید.
سعی کنید با اطلاع قبلی، و به صورت منظم و دوره ای از دانش آموز امتحان بگیرید و نتیجه را به خانوادۀ او اطلاع دهید.

استخدام دبیر خصوصی در استادلینک

سایت جستجوی معلم و مشاور خصوصی استادلینک، با داشتن خدمات بی نظیر و گردآوری بهترین اساتید سطح کشور، این بستر را برای علاقه مندان به تدریس مهیا کرده است که با درج آگهی تدریس خود در استادلینک، از راه کلاس خصوصی به درآمد برسند. جهت ثبت نام در سایت استادلینک، اینجا ضربه بزنید و از راه تدریس و اشتراک علم و دانش خود، به درآمد برسید.

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد تدریس خصوصی

هزینه و درآمد تدریس خصوصی

چگونه معلم ریاضی خوب باشیم؟

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

دانلود سوالات هماهنگ استانی سال نهم

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 2 یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک شهریور 1402 غایبین مجاز و موجه همراه با پاسخنامه تشریحی و جواب + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی عربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی 2 یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم انسانی دی 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جامعه شناسی رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم تمامی رشته ها دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی رشته تجربی، ریاضی و انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید