چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ | راهکار اصولی مطالعه مستمر چیست؟

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ | راهکار اصولی مطالعه مستمر چیست؟

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ | راهکار اصولی مطالعه مستمر چیست؟

سوال مهمی که اکثر دانش آموزان و به خصوص دانش آموزان کنکوری می پرسند این است که چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ در این مقاله قصد داریم راهکار اصولی مطالعه مستمر را به شما آموزش دهیم.

این مقاله توسط تیم مشاوران تحصیلی و کنکوری سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان تهیه و گردآوری شده است و استفاده از مطالب آن با ذکر نام نبع ( سایت استاد لینک ) بلامانع می باشد.

سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک

شماره تماس استادلینک - آیدی استادلینک - راه ارتباط با پشتیبانی استادلینک - سایت تدریس خصوصی استادلینک

استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی در سراسر کشور است که می توانید با مراجعه به صفحۀ اصلی سایت استاد لینک، لیست بهترین اساتید به همراه فیلم نمونه تدریس، سابقه، نظر شاگردان قبلی و … را مشاهده نموده و به صورت مستقیم با استاد خصوصی موردنظر خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید جهت مشورت در مورد خدمات استادلینک مانند کلاس خصوصی و … از طریق پشتیبانی سایت تدریس خصوصی استادلینک اقدام نمایید.

از مشاور تحصیلی راهکار درس خواندن را بپرسید

راهکارهای عادت به مطالعه و یادگیری شیوۀ صحیح مطالعه، قواعد خاص مربوط به خود را دارند که بهتر است از کسی مانند مشاور تحصیلی که در این زمینه تخصص دارد قواعد را بیاموزید.

در شروع سال تحصیلی، اکثر دانش آموزان به خاطر عدم آگاهی به قواعد مطالعه و نحوه صحیح درس خواندن، دچار افت تحصیلی می شوند. عده ای از دانش آموزان اصلاً نمی دانند از کجا و چگونه درس خواندن خود را شروع کنند.

عده ای دیگر نیز در ابتدای سال تحصیلی با قدرت و با سرعت بسیار یالا روند مطالعاتی خود را آغاز کرده و ولی چون شناخت کافی از این مسیر ندارند، در ابتدا یا میانۀ راه خسته شده و از ادامۀ مسیر باز می مانند.

نقش مشاور تحصیلی

یک مشاور تحصیلی خوب و با تجربه، با توجه به شناختی که از شما در جلسات مشاوره درسی پیدا می کند، اولاً راه صحیح مطالعۀ هر درس را به شما آموزش می دهد و دوماً با برنامه ریزی درسی اصولی نقشۀ راه مطالعاتی شما را مشخص می کند.

سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک، دارای مجرب ترین مشاوران تحصیلی و کنکوری است که می توانید به کمک تجربۀ آنها روش صحیح درس خواندن را به صورت اصولی فرا بگیرید. برای اطلاع از شرایط مشاوره تحصیلی و کنکوری، به پشتیبانی سایت استادلینک پیام دهید.

تکنیک های طلایی عادت به درس خواندن

روش مطالعه و درس خواندن

در کنار کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی، کارهایی هستند که یک دانش آموز یا داوطلب کنکور بهتر است به صورت فردی آنها را انجام دهد تا عادت به درس خواندن را در خود تثبیت کند.

1- مدیریت استفاده از تلفن همراه

یکی از بزرگترین چالش هایی که دانش آموزان نسل جدید با آن مواجهه هستند، مدیریت موبایل خود در هنگام درس خواندن و مطالعه است. ما از واژۀ « مدیریت » استفاده می کنیم چرا که حذف کامل تلفن همراه و شبکه های اجتماعی تقریباً غیر ممکن است.

استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، شمشیری دولبه است. شما می توانید با آن وارد پیج اینستاگرام سایت استادلینک شوید و از مطالب درسی و آخرین اخبار درسی و کنکور مطلع شوید و با همان وسیله می توانید وقت خود را در پیج های سرگرمی تلف کنید.


راهکارهای ترک اعتیاد به تلفن همراه

2- کارهای بیهوده را حذف کنید

از کارهای بیهوده که در طول سال تحصیلی و سال کنکور می توانید آنرا حذف کنید، تماشای سریال های طولانی و زمانبر است.

با توجه به اینکه این سریال ها را بعداً می توان از اینترنت دانلود و تماشا کرد، زمان طلایی درس خواندن خود را « Golden Time » را هدر ندهید.

3- استفاده از محیط های مناسب مطالعاتی

محیط مناسب مطالعه دروس را پیدا کنید. از ویژگی های عمومی این محیط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرام باشد. محیط های شلوغ آفت درس خواندن هستند.
  • ترجیحاً وسایلی که شما را از درس خواندن دور می کند به دور باشد.
  • نور و تهویۀ مناسب داشته باشد.
  • و …..

4- سرعت مناسب مطالعه خود را بیابید.

سرعت مطالعه هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. در هر درس هم سرعت مطالعه متفاوت است و برخی از دانش آموزان در دروس محاسابی سرعت بیشتری دارند و برخی دیگر در دروس حفظی و مفهومی سرعت بالاتری دارند.

مشاوران تحصیلی خوب و باتجربه سایت استادلینک هیچگاه نمی گویند که از ساعت 8 تا 9:30 صبح به مطالعه درس ریاضی یا هر درس دیگر بپردازید. بلکه در ابتدای جلسات مشاوره ای که با مشاور تحصیلی خود دارید سرعت مطالعه در هر درس برای شما تخمین زده شده و برنامه ریزی درسی به صورت تایمی « تایم 1، تایم 2 و … » برای شما عزیزان تنظیم می شود.

کلاس های تدریس خصوصی راهی برای یادگیری بهتر

مشکلات آموزشی و ضعف های تحصیلی در سال های گذشته که به روی هم انباشته شده اند مانند زنجیر به پای دانش آموزان بوده و مانغ از پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنها می شود و به مرور به خاظر متوجه نشدن مطالب جدید به خاظر ضعف گذشته، باعث افت تحصیلی بیشتری نیز می شود.

یکی از بهترین کارها برای برطرف کردن ضعف های تحصیلی سال های گذشته در کوتاهترین زمان، استفاده از معلم خصوصی و کلاس های خصوصی سایت تدریس خصوصی استادلینک می باشد.

شما می توانید از بهترین معلمان خصوصی که در کتار تدریس، مشاوره تحصیلی نیز انجام می دهند در سایت استادلینک کمک گرفته و در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین هزینه، خود را برای امتحانات و کنکور آماده کنید.

درس خواندن در شب بهتر است یا در روز؟

یکی از سوالات متداولی که دانش آموزان و داوطلبان کنکور از مشاوران تحصیلی سایت تدریس خصوصی استادلینک می پرسند این است که « بهترین زمان برای درس خواندن چه زمانی است؟ » « بهتر است در شب درس بخوانیم با در روز درس بخوانیم؟ »

در پاسخ به این پرسش ها باید گفت که بازدهی مطالعاتی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و برخی از افراد در شب هنگام کیفیت مطالعه بالاتری دارند و برخی دیگر برعکس هستند. ولی در کل این را بدانید که اکثر امتحانات شما و حتی آزمون کنکور در صبح برگزار می شود و بهتر است که عادت درس خواندن خود را در صبح بیشتر کنید.


چگونه عاشق درس خواندن شویم؟

با مشکل کمبود وقت برای درس خواندن چه کنیم؟

یکی از روش های برطرف کردن کمبود وقت برای مطالعه داشتن برنامه ریزی صحیح درسی می باشد. شما می توانید به کمک تیم مشاوران تحصیلی و مشاوران کنکور سایت تدریس خصوصی استادلینک، یک برنامه ریزی اصولی برای درس خواندن خود داشته باشید.

برای گرفتن مشاوره جهت برنامه ریزی درسی و مشاوره تحصیلی می توانید به پشتیبانی سایت تدریس خصوصی استادلینک پیام دهید.

موفقیت در امتحانات امتحانات و کنکور با استادلینک

تدریس خصوصی دروس مدرسه در سایت استادلینک - دروس ترمیم معدل امتحان نهایی و کنکور

اگر قصد شرکت در امتحانات نهایی و ترمیم معدل و همچنین موفقیت در کنکور سراسری را دارید، می توانید از خدمات و کلاس های خصوصی سایت تدریس خصوصی استادلینک استفاده نمایید.

استادلینک با داشتن بهترین اساتید دروس مختلف در سراسر کشور و همچنین برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین و ارائه بهترین خذمات با مناسب ترین هزینه، همواره در کنار شما دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری است.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام و جزئیات بیشتر به پشتیبانی سایت تدریس خصوصی استادلینک پیام دهید تا به شما مشاوره مناسب داده شود.


پشتیبانی واتساپ استادلینک

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی 2 یازدهم انسانی شهریور 1402 غایبین مجاز و موجه به همراه جواب و  پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی علوم فنون ادبی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی 2 یازدهم رشته علوم انسانی و معارف اسلامی و […]

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم اجتماعی دوازدهم تجربی و ریاضی شهریور 1400 ( هویت اجتماعی ) همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم اجتماعی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و […]

دانلود رایگان آزمون آزمایشی 18 اسفند 1402 کانون قلم چی به همراه پاسخنامه تشریحی تمامی رشته ها ( دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ) توجه: گردآوری مطالب این بخش توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک انجام شده و استفاده از مطالب آن با ذکر نام منبع ( سایت استاد […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید