سفارش تبلیغ در استادلینک

راهکارهای ترک اعتیاد به گوشی | چگونه موبایل را ترک کنیم؟

راهکارهای ترک اعتیاد به گوشی | چگونه موبایل را ترک کنیم؟

با اینکه استفاده از تکنولوژی از جمله موبایل و تلفن همراه، به آسان شدن کارهای روزانه کمک شایانی می کند ولی بخاطر جذاب بودن اپلیکیشن ها و اعتیاد به بازی ها، زمان زیادی از ما تلف می کنند و باعث شده در این مقاله به ترک اعتیاد به گوشی بپردازیم.

از این رو دانستن طرز استفاده صحیح از تکنولوژی و به خصوص موبایل بر همگان و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان واجاب است. در این مقاله که توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استدلینک برای شما عزیزان تهیه شده است، راهکارهای موثر برای ترک اعتیاد به گوشی موبایل پیشنهاد داده ایم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ترک عادت موجب موفقیت است!

شاید تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که ” ترک عادت موجب مرض است “. ما این ضرب المثل را اصلاح کرده و می گوییم ترک عادت زمینۀ شروع موفقیت است. اگر دانش آموز و دانشجو باشید برای یکبار هم که شده بازی رایانه ای کرده اید.

اعتیاد به بازی و اعتیاد به موبایل، وقت شما را بسیار گرفته و شما را از اهداف اصلی زندگی دور می کند. پس اگر نیاز به موفقیت دارید حتماً بهتر است عادت های بد خوذ را تغییر دهید. در ادامه به شرح این واقعه و راهکای ترک اعتیاد به گوشی می پردازیم.

عوارض خطرناک اعتیاد به موبایل و تاثیر منفی آن در مطالعه

به قول حضرت علی (ع): «خیر الامور الاوسطها» و ترجمۀ آن به زبان حضرت ابن سینا این است که هر چیزی کم و زیادتر از حد اعتدال و وسط باعث بیماری می شود.

با اینکه تکنولوژی به زندگی روزانۀ ما و سریع تر شدن کار ها کمک می کند ولی بخاطر جذاب بودن محیط بازی و شبکه های اجتماعی، زمان زیادی از ما نلف می کنند. اعتیاد به گوشی و اعتیاد به بازی های کامپیوتری باعث موارد زیر در دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد.

  • افت تحصیلی
  • کاهش نمرات امتحانات مدارس
  • کاهش اعتماد به نفس به دلیل عدم پاسخگویی به سوالات معلم
  • عدم تمرکز
  • تنبلی ذهن
  • کاهش سرعت عمل حل مسئله
  • خواس پرتی
  • عدم موفقیت در کنکور
  • تراز کم در کنکورهای آزمایشی
  • کاهش زمان مطالعه و کاهش راندمان مطالعه
  • و …..

موارد بالا برخی از مهم ترین موارد اعتیاد به گوشی موبایل است. البته باز هم تاکید می کنیم که تکنولوژی یک شمشیر دو لبه است و ممکن است شما هم اکنون این مقاله را از طریق گوشی موبایل خود تماشا کنید و یا حتی بسیاری از آموزش های رایگان دروس مختلف سایت تدریس خصوصی استادلینک را از طریق همین گوشی موبایل تماشا کرده باشید.

وبلاگ استادلینک؛ بهترین روش برای درس خواندن

شما می توانید با مراجعه به وبلاگ سایت استادلینک، فیلم آموزشی بسیاری از دروس را به صورت رایگان تماشا کنید. برای اینکه در گوگل اسم درس یا بمحث خود را سرچ کرده و در پایان آن نام استادلینک را تایپ کنید.

به عنوان مثال نیاز به آموزش خط به خط شیمی دارید، در گوگل سرچ کنید “آموزش خط به خط شیمی استادلینک”. یا احتیاج به آموزش مثلثات سال دهم دارید در گوگل شرچ کنید ” مثلثات دهم سایت استادلینک” و سپس وارد اولین سایت شده و از ویدئوی آموزشی رایگان به همراه دانلود نمونه سوالات امتحانی آن مبحث به صورت رایگان بهره ببرید.

راهکارهای ترک اعتیاد به گوشی موبایل

راهکارهای ترک اعتیاد به گوشی

در این قسمت، بهترین راهکارهای ترک اعتیاد به موبایل جهت بهتر درس خواندن را به شما عزیزان ارائه می دهیم. توجه داشته باشید هر تغییری در زندگی، زمان بر است. پس با وقت گذاشتن و انجام موارد زیر، به مرور زمان، عادت اعتیاد به بازی و موبایل شما بهبود پیدا خواهد کرد.

1- صبح را با نام خدا و بدون گوشی آغاز کنید!

هزاران بار شده که صبح خود را با چک کرد مویابل و شبکه های اجتماعی آغاز کرده اید. این کار باعث می شود که ذهن ما از همان ابتدای صبح درگیر مسائل حاشیه ای شود. اولین

قدم برای ترک اعتیاد به گوشی، حذف آن در صبحگاه است. ما حتی پیشنهاد می کنیم که از آلارم موبایل خود استفاده نکنید تا برای چک کردن شبکه های اجتماعی وسوسه نشوید.

2- بی هدفی موجب فساد می شود!

اگر شما برنامه و هدف خاصی برای زندگی خود نداشته باشید، اسیر برنامه و اهداف دیگران خواهید شد. یکی از عواما مهم سوق دادن شما به گوشی و اعتیاد به بازی، بیکار بودن و بی برنامه بودن شماست.

اگر دانش آموز هستید، با داشتن یک برنامه ریزی درسی منسجم توسط مشاوران سایت تدیس خصوصی استادلینک، می توانید از بی هدفی درآمده و تهدید را تبدیل به فرصت کنید. جهت رزرو بهترین مشاوران درسی کشور، از طریق پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک، پیام دهید.

3- فاصله گرفتن از گوشی هنگام مطالعه

اعتیاد به بازی

تیم مشاوران استادلینک به شما پیشنهاد می کند که هنگام مطالعه بی هیچ در کنار خود گوشی موبایل نداشته باشید چون بودن موبایل باعث وسوسۀ استفاده از آن می شود.

حتی پیشنهاد هم می کنیم در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر اینکه گوشی از آن دور است، در آن مکان تخت خواب یا حتی تلویزیون هم نباشد. پیشنهاد می کنیم موقع مطالعه گوشی موبایل خود را به اولیا تحویل دهید و یا خارج اتاق بگذارید.

4- راندمان مطالعه خود را بالا ببرید.

یکی از بهترین روش ها برای ترک اعتیاد به گوشی و ترک اعتیاد به بازی، بالا بردن راندمان مطالعاتی خود است. اگر در موقع مطالعه مطلب درسی را به خوبی درک کنید، کمتر خسته شده و کمتر میل به استفاده از موبایل خود می کنید.

با یاد آوری موفقیت های تحصیلی به خود و قرار دادن خود در این موفقیت ها، می توانید راندمان مطالعاتی خود را بالا ببرید. همچنین اگر در درسی نیز ضعیف هستید می توانید از اساتید سایت تدریس خصوصی استادلینک برای درک عمیق و قوی موضوع استفاده کنید. برای رزرو معلم خصوصی خود می توانید از طریق پشتیبانی سایت استادلینک اقدام نمایید.

5- اپلیکیشن ها و شبکه های اعتیاد آور به مویایل را حذف کنید.

وجود بازی ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، به صورت ناخوداگاه باعث اعتیاد به گوشی می شود. سعی کنید این اپ ها را از گوشی خود به خصوص در زمان امتحان ها حذف کنید.

همچنین موقع مطالعه گوشی خود را در حالت بی صدا و سایلنت قرار دهید. نوتیفیکیشن های گوشی خود را نیز غیر فعال نمایید تا از حواس پرتی شما در موقع مطالعه کاسته شود.

6- ورزش را جایگزین گوشی کنید!

ورزش راه کاهش اعتیاد به موبایل

یکی از بهترین روش های ترک اعتیاد به گوشی و بازی های رایانه ای، جایگزین کردن تفریحات سالم و هیجان انگیز مانند ورزش است. با ورزش کردن علاوه بر گذر زمان و روی فرم آمدن بدن، اعتمادبه نفس شما نیز تقویت می شود.

همچنین بخاطر خستگی بعد از ورزش، بعد از انجام آن بیشتر به خواب و استراحت یا مطالعه می گذرد که این امر نیز باعث کاهش اعتیاد به گوشی می شود.

7- شب را با مرور اعمال طول روز و بدون گوشی به پایان ببرید!

شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای، بخاطر ماهیت هیجانی و چالشی خود، ذهن شما را تا مدت ها درگیر خود می کند. شاید شما این موضوع را به صورت مستقیم درک نکرده باشید ولی به گفتۀ روانشناسان، ناخوداگاه شما تا مدت ها درگیر مسائل آن خواهد بود.

8- استقاده از برنامه های قفل گوشی موبایل

نرم افزار ترک اعتیاد به گوشی

یکی ار راههای کاهش اعتیاد به موبایل، محدود کردن آن توسط یک سری از اپلیکیشن ها است. دو نمونه از این برنامه ها را در بخش زیر به شما معرفی می کنیم.

به کمک برنامه های فوق می توانید استفاده از شبکه های اجتماعی و بازی ها را محدود کنید و با این کار اعتیاد به بازی و شبکه های اجتماعی شما کاهش یابد.

اهمیت ترک اعتیاد به موبایل در دوران کنکور

سال دوازدهم از اهمیت خاصی برای دانش آموزان برخوردار است. در این سال دانش آموزان علاوه بر آماده شدن برای امتحانات نهایی، خود را برای کنکور نیز آماده می کنند.

از این رو داشتن یک برنامۀ درسی منسجم و محدود کردن تلفن همراه، ضروری به نظر می رسد. برای داشتن یک برنامه ریزی درسی خوب می توانید از طریق پشتیبانی سایت استادلینک، اقدام به رزرو مشاور تحصیلی خود نمایید.

مدیریت استفاده از گوشی برای دانش آموزان ابتدایی

در دوران کرونا و با مجازی شدن کلاس ها، خانواده مجبور شدند برای دانش آموزان خود، موبایل، تبلت یا لپ تاپ تهیه کنند و در بین آنها بخاطر استفاده چند منظوره تلفن همراه سهم بیشتری دارذ.

خانواده ها بهتر است در مورد میزان و نحوۀ استفاده از موبایل با فرزند خود صحبت کرده و قانونی وضع کنند که فرزندشان با یک نظارت قابل قبول و ذر زمان محدود و مناسب از گوشی استفاده نماید.

بهتر است در مورد چالش ها و فرصت های اینترنت و شبکه های اجتماعی با فرزند خود صحبت کنید و برای او وقت بگذارید و او را با دنیای مجازی تنها نگذارید تا از آسیب های آن در امان بمانید.

استادلینک؛ سایت جستجوی معلم و مشاور خصوصی

سایت تدریس خصوصی استادلینک

استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی آنلاین معلم و مشاور خصوصی ( تدریس آنلاین و حضوری ) در سراسر کشور بوده که تمامی دروس از دبستان تا دکتری و مهارت های هنری در آن یافت می شود.

برای مشاهده لیست بهترین اساتید و مشاورین کافی است به صفحۀ اصلی سایت استادلینک مراجعه کنید یا از طریق پشتیبانی سایت استادلینک، درخواست خود را ارسال نمایید

مقالات مرتبط:

چگونه عاشق درس خواندن شویم؟

چرا هر چی تست می زنم غلط است؟

حال درس خوندن ندارم

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله