سری دوم پرسش و پاسخ انتخاب رشته

سری دوم پرسش و پاسخ انتخاب رشته

سری دوم پرسش و پاسخ انتخاب رشته

در این مقاله به سراغ سری دوم پرسش و پاسخ انتخاب رشته می رویم. همانطور که قول داده بودیم، قرار شد تا روز انتخاب رشته در هر مقاله به سوالات پرتکرار شما پاسخ دهیم.

در اینجا می خواهیم راجع به این صحبت کنیم که هر داوطلب کنکور که امسال میخواهد وارد دانشگاه شود، چند نوع انتخاب رشته میتواند داشته باشد و در چند دفترچه انتخاب رشته میتواند شانس خود را امتحان کند.

انتخاب رشته با آزمون سراسری ( 150 انتخاب )

بعد از اعلام نتایج اولیه، وقتی کارنامه تان را داخل سایت سازمان سنجش دیدید، میتوانید انتخاب رشته خود را شروع کنید. شما میتوانید 150 عنوان رشته را در دانشگاه های

  • روزانه
  • شبانه
  • غیرانتفاعی
  • پیام نور
  • و پردیس های خودگردان

 انتخاب کنید و  وارد سایت کنید.

بعد از اینکه این انتخاب رشته تمام شد، یک دفترچه دیگر داخل سایت قرار میگیرد تحت عنوان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری که در ادامه به آن می پردازیم.

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری

 دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری با دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هیچ ارتباطی ندارد.

یعنی شما میتوانید تعداد محدودی از رشته های روزانه را که شاید طرفدار زیادی هم ندارد آن هم در شهرهای کوچک انتخاب کنید. بیشتر دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی ها جزء این دسته قرار میگیرند که در اینجا میتوانید 100 انتخاب داشته باشید و کد رشته ها را وارد سایت بکنید.

وقتی انتخاب رشته دانشگاه های سراسری تمام شد، انتخاب رشته دانشگاه های آزاد شروع می شود.

انتخاب رشته از طریق آزمون دانشگاه آزاد

باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. در این سایت با توجه به آزمونی که برای دانشگاه آزاد شرکت کردید میتوانید 100 رشته را انتخاب کنید.

فقط کنکوری های تجربی توجه داشته باشید که 4 رشته ی پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی را فقط با آزمون سراسری میتوانید انتخاب کنید. یعنی در انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد، برای تجربی ها برای کسانی که کنکور تجربی شرکت کرده اند، فقط رشته های پیراپزشکی و رشته های علوم پایه قرار دارد و آن 4 رشته ذکر شده باید در سایت سازمان سنجش ثبت شود. این قانون از سال 99 تصویب شده است و امسال هم به احتمال زیاد تکرار می شود.

بعد از اینکه وارد سایت شدید و کد رشته ها را ثبت کردید وانتخاب رشته را انجام دادید، دوباره میتوانید از طریق دیگرانتخاب رشته داشته باشید. یعنی یک پنل جدید در سایت دانشگاه آزاد باز میشود تحت عنوان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد.

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

در این انتخاب رشته شما به طور کلی میتوانید 100 انتخاب داشته باشید. یعنی

  • 20 انتخاب از رشته ریاضی
  • 20 انتخاب از رشته انسانی
  • 20 انتخاب از رشته تجربی  
  • 20 انتخاب از رشته هنر
  • و 20 انتخاب از رشته ها ی زبان

پس اگر بخواهیم مرور کنیم، هر کنکوری، 4 انتخاب رشته مجزا دارد و میتواند شانس خود را در 4 مرحله امتحان کند. یعنی اواخر شهریورکه نتایج همه این 4 انتخاب اعلام میشود، ممکن است به هر داوطلب 4 رشته پیشنهاد شود.

پنجمین انتخاب رشته که نمیتوان خیلی روی آن حساب باز کرد ، انتخاب رشته در زمان تکمیل ظرفیت کنکور هست.

انتخاب رشته در زمان تکمیل ظرفیت کنکور

در اواخر پاییز در شروع نیمسال دوم تحصیلی اگر رشته هایی از زمان انتخاب رشته باقی مانده باشد، معمولا سازمان سنجش ثبت نامی برای تکمیل ظرفیت برگزار می کند تا ظرفیت های خالی پر شود. شما آنجا میتوانید وارد سایت سازمان سنجش شوید ودوباره انتخاب رشته را انجام دهید و مثل دفعه اول شانس خود را امتحان کنید.
اگر موفق شوید رشته ای را قبول شوید، دیگر از پشت کنکور ماندن نجات پیدا میکنید و وارد دانشگاه میشوید.

در این مقاله سری دوم پرسش و پاسخ انتخاب رشته که جزو پرتکرارترین سوالات شما عزیزان بود پاسخ دادیم. امیدواریم که جواب سوالاتتان را گرفته باشید..

مقالات مرتبط

سری اول سوالات انتخاب رشته

سری سوم سوالات انتخاب رشته

سری چهارم سوالات انتخاب رشته

سری پنجم سوالات انتخاب رشته

7 سوال مهم در انتخاب رشته

خبرهای خوب و بد از دفترچه انتخاب رشته را در این مقاله دنبال کنید.

آیا شما هم به دنبال اساتید برتر و مجرب هستید؟
ما بهترین اساتید را در همه رشته ها گرد آورده ایم تا به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند. می توانید رزومه و سوابق اساتید ما را در این صفحه مشاهده بفرمایید.

میتوانید سوالات خود را  در دایرکت پیج استادلینک یا در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ بدیم.

برای ثبت نام در طرح انتخاب رشته، با شمارۀ 03132505232 تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

حقیقت آینده دست این رشته است.⁩ از همین الان افزایش نیاز به متخصصان این حیطه داره افزایش پیدا می‌کنه

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی گسسته رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

برخلاف درسی مثل فیزیک که شاید فصل هاش ارتباط چندانی با هم نداشته باشند و اگر ما فصل سوم رو یاد نگرفته باشیم ممکنه زیاد مشکلی در فصل چهارم نداشته باشیم، ریاضی اینطور نیست. بعضی از مطالب ریاضی زنجیر وار هستن. کسی که تابع رو خوب یاد نگیره در مطالعه حد و پیوستگی به مشکل میخوره و اگر حد و رو خوب متوجه نشه در مشتق به مشکل بر میخوره و ...

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید