سفارش تبلیغ در استادلینک

سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی

در این مقاله، علاوه بر این که بهترین روش مطالعه درس علوم و فنون ادبی و اهمیت آن در کنکور را برای شما توضیح داده ایم، تمام سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی را هم به طور کامل و یکجا برای شما آورده ایم تا با سوالات امتحانی آشنا شوید و آمادگی لازم را به دست آورید. برای دانلود سوالات امتحان نهایی به انتهای همین مقاله مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که برای برنامه ریزی درس علوم و فنون ادبی کنکور می توانید از اساتید ادبیات سایت استاد لینک راهنمایی بگیرید.

مقدمه ای درباره درس علوم و فنون ادبی

علوم و فنون ادبی یا همان ادبیات اختصاصی یکی از مهم ترین و اساسی ترین دروس انسانی به حساب می آید که تاثیر زیادی بر روی تراز و رتبه کنکور می گذارد. چراکه در همه زیرگروه های رشته انسانی از ضریب بالایی برخوردار است. به عنوان مثال ضریب این درس در زیرگروه یک 4 می باشد و این نشان می دهد که برای قبول شدن در رشته های این زیرگروه یکی از دروسی که باید بر روی آن متمرکز شوید، علوم و فنون ادبی هست.
این کتاب از قسمت ها و مباحث مختلفی تشکیل شده است. بنابراین شما برای پاس شدن در امتحان نهایی علوم فنون ادبی و موفقیت در کنکور باید بدانید که هر قسمت را چگونه مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. ما در ادامه بهترین و موثرترین روش مطالعه این درس را به شما خواهیم گفت.

فهرست کتاب علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی

فصل ها  دروس
یکم یکم: تاریخ ادبیات قرنهای دوازدهم و سیزدهم ( دوره بازگشت و بیداری)
دوم: پایه های آوایی ناهمسان
سوم: مراعات نظیر، تلمیح و تضمین
کارگاه تحلیل فصل
دوم چهارم: سبکشناسی قرنهای دوازدهم و سیزدهم ( دوره بازگشت و بیداری)
پنجم: اختیارات شاعری (1): زبانی
ششم: لف و نشر، تضاد و متناقض نما
کارگاه تحلیل فصل
سوم هفتم: تاریخ ادبیات قرن چهاردهم ( دوره معاصر و انقلاب اسلامی)
هشتم: اختیارات شاعری (2) : وزنی
نهم: اغراق، ایهام و ایهام تناسب
کارگاه تحلیل فصل
چهارم دهم: سبک شناسی دوره معاصر و انقلاب اسلامی
یازدهم: وزن در شعر نیمایی
دوازدهم: حسن تعلیل، حس آمیزی و اسلوب معادله
کارگاه تحلیل فصل

بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی ( خرداد-شهریور-دی)

مباحث بارم امتحان نهایی نوبت اول و دوم
تاریخ ادبیات  2
سبک شناسی 2
موسیقی شعر 6
زیبایی شناسی 6
نقد و تحلیل نظم و نثر 4

چگونه در امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم پاس شویم؟

شما برای پاس شدن در امتحان نهایی علوم و فنون ادبی می توانید با توجه به جدول بالا، روی قسمت هایی که بارم بیشتری دارند، وقت بگذارید.
توصیه اساتید استاد لینک به شما نیز این است که بعد از مطالعه کتاب، حتما نگاهی به سوالات امتحان نهایی سال های گذشته علوم و فنون ادبی هم بیندازید تا بتوانید این درس را با نمره خوبی قبول شوید.

علوم و فنون ادبی را چگونه بخوانیم؟

روش مطالعه علوم و فنون ادبی

روش مطالعه بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی:

در ابتدای کار متن کتاب را به صورت روزنامه وار بخوانید تا با کلیت موضوعات آشنا شوید. سپس به سراغ مثال های کتاب بروید تا بدانید آثار و سبک هر دوره به چه صورت هست و مطالبی که خواندید را بهتر یادبگیرید. بعد از این که یک دور سبک های ادبی را مطالعه کردید، آنها را با هم مقایسه کنید و تفاوت های آنها را بیابید و یاداشت نمایید. با این روش حفظ کردن و به خاطر سپردن مطالب برای شما راحت تر می شود.

روش مطالعه بخش آرایه های ادبی:

شما برای این که در بخش آرایه های ادبی به تسلط کافی برسید باید زمان مناسبی را به یادگیری آن اختصاص دهید. برای یادگیری آرایه ها، ابتدا توضیحات کتاب یا جزوه تان برای هر آرایه را بخوانید. بعد از آن باید به سراغ حل تمرین و تست های مربوط به آن آرایه بروید. چون با حل تمرین و تست های زیاد، علاوه بر این که نکات جدید و مهمی را یاد می گیرید، به مرور در این بخش مهارت نیز کسب می کنید و به آرایه های ادبی مسلط می شوید.

روش مطالعه عروض و قافیه:

لازمه کسب مهارت و یادگیری این بخش، دانستن مطالب قسمت عروض در کتاب دهم است. اما راهکاری که به شما کمک می کند تا وزن شعرها را بسیار سریع تشخیص دهید، تمرین کردن زیاد است. برای این کار می توانید ابتدا شعرهای کتابتان را با صدای بلند و آهنگین بخوانید تا وزن آن را تشخیص دهید. با این روش هوش موسیقایی خود را تقویت می کنید و هر سوالی از این بخش به شما داده شود به راحتی می توانید پاسخ دهید.

روش مطالعه قرابت معنایی( زمینه فکری) :

موضوعی که در بخش قرابت معنایی مهم است درک مفاهیم اشعار و نثر ها می باشد. بنابراین ابتدا همه شعرها و نثر های داخل کتاب را با دقت مطالعه نمایید و مفهوم آنها را درک کنید. سپس به سراغ تست های بخش قرابت معنایی بروید. در حل تست با هر بیت جدیدی مواجه شدید که درک معنی و مفهوم آن برایتان سخت بود، یادداشت نمایید تا بعدا آن را مرور کنید. پس لازمه موفقیت در این بخش نیز تمرین و تکرار زیاد است.

روش مطالعه واژگان:

برای یادگیری لغات و واژگان نیز باید ابتدا کلمات داخل کتاب را با دقت بخوانید و حفظ کنید و به صورت پیوسته آنها را مرور کنید تا کاملا در ذهن شما تثبیت شوند.

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم فنون ادبی دوازدهم انسانی ( روزانه و بزرگسالان)

امتحان نهایی علوم و فنون ادبی ( ادبیات اختصاصی انسانی) خرداد  شهریور دی
1397 _ _ دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 97
1398 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی خرداد 98 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی شهریور 98 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 98
1399 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی خرداد 99 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی شهریور 99 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 99
1400 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی خرداد 1400 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی شهریور 1400 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 1400
1401 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی خرداد 1401 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی شهریور 1401 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 1401
1402 سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی خرداد 1402 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی شهریور 1402 دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دی 1402

چگونه کلاس آنلاین و مجازی رایگان در سایت استاد لینک برگزار کنیم؟

تیم استاد لینک، آموزشی جهت برگزاری کلاس آنلاین و مجازی در اختیار همکاران عزیز قرار داده که می توانید آن را از اینجا مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط:

تاریخ 3 دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
فلسفه دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
علوم اجتماعی و جامعه شناسی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
فارسی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
دین و زندگی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
زبان انگلیسی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
سلامت و بهداشت دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
جغرافیا 3 دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
ریاضی و آمار 3 انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله