سفارش تبلیغ در استادلینک

سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی

دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی

در این مقاله، تمام سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی به همراه پاسخ تشریحی آنها را برای شما جمع آوری نموده ایم که برای دانلود آنها می توانید به انتهای مقاله مراجعه نمایید. علاوه بر آن می توانید بارم بندی امتحان نهایی تاریخ دوازدهم را ببینید و با عمل به توصیه ما به راحتی در امتحان نهایی پاس شوید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با درس تاریخ میانه خوبی ندارید، با ما تا آخر همراه باشید. چون در این مطلب بهترین روش مطالعه درس تاریخ را معرفی نموده ایم که با کمک آن نه تنها در امتحان نهایی موفق می شوید، بلکه در کنکور نیز از این درس رتبه خوبی کسب می کنید. اگر هم که برای مطالعه اصولی تاریخ برای کنکور نیاز به برنامه ریزی دارید، می توانید از اساتید مجرب سایت استاد لینک راهنمایی بگیرید.

مقدمه ای از درس تاریخ

بسیاری از افراد با این مسئله مشکل دارند که اصلا چرا ما باید تاریخ بخوانیم و به چه کار می آید؟ جواب این سوال بسیار واضح هست. ما با مطالعه تاریخ می توانیم از سرنوشت و تجربه گذشتگان درس بگیریم و در زندگی اجتماعی خود به کار بندیم و اشتباهاتی که آنها مرتکب شدند را تکرار نکنیم. با این وجود هنوز هم خواندن تاریخ برای بیشتر افراد سخت و دشوار است. اما خب همانطور که می دانید تاریخ یکی از دروس تخصصی و مهم کنکور انسانی می باشد و نمی شود آن را نادیده گرفت. بنابراین ما در این مقاله نکات و تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید تاریخ را خیلی راحت فرابگیرید.

فهرست کتاب تاریخ 3 دوازدهم انسانی ( ایران و جهان معاصر)

شماره درس عنوان
1 تاریخ نگاری و منابع دوره معاصر
2 ایران و جهان در آستانه دوره معاصر
3 سیاست و حکومت در عصر قاجار ( از آغاز تا پایان سلطنت ناصرالدین شاه)
4 اوضاع اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی عصر قاجار
5 نهضت مشروطه ایران
6 جنگ جهانی اول و ایران
7 ایران در دوره حکومت رضاشاه
8 جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن
9 نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران
10 انقلاب اسلامی
11 استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی
12 جنگ تحمیلی و دفاع مقدس

 بارم بندی امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی

شماره درس بارم بندی نوبت اول بارم بندی نوبت دوم
1 3 2
2 4
3 3 2
4 3
5 4 2
6 4
7 _ 2
8 _ 3
9 _ 3
10 _ 2
11 _ 2
12 _ 2

چگونه در امتحان نهایی تاریخ 3 پاس شویم؟

با توجه به جدول بارم بندی بالا، شما با خواندن درس 8 تا 12 کتاب تاریخ 12 نمره می گیرید و پاس می شوید. اما بهتر است زمان مناسبی را به مطالعه این کتاب اختصاص دهید و با خواندن کل کتاب نمره بالایی در این درس کسب کنید.
توصیه اساتید استاد لینک به شما نیز این است که بعد از مطالعه کتاب، حتما نگاهی به سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی هم بیندازید تا با نحوه طرح سوالات امتحانی تاریخ آشنا شوید و بتوانید این درس را با نمره خوبی قبول شوید.

7 نکته مهم برای مطالعه تاریخ کنکور

روش مطالعه تاریخ برای کنکور

برای این که تاریخ به یک درس شیرین و جذاب برای شما تبدیل شود و بتوانید مطالب آن را به راحتی به خاطرتان بسپارید، کافی است نکات و تکنیک هایی که در زیر ذکر نمودیم را جزء به جزء اجرا کنید و به آنها توجه داشته باشید.

  1. درس تاریخ را در طول سال تحصیلی مطالعه نمایید و خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. چون حجم کتاب تاریخ زیاد و مطالب نسبتا سنگین هستند و یک شبه نمی توان همه آن را یاد گرفت.
  2. برای یادگیری و فهم کامل و بهتر وقایع تاریخی، ابتدا عوامل و علل ایجاد رخدادها و تبعات ناشی از جریانات تاریخی را با دقت و به صورت جزئی مطالعه کنید.
  3. کتاب تاریخ ، وقایع و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است را به صورت داستان بیان می کند. بنابراین شما می توانید وقایع تاریخی را در ذهن خود با جزئیات تجسم کنید تا راحت تر بتوانید مطالب را درک کنید.
  4. جدول های داخل کتاب را با دقت بخوانید چون خلاصه ای از مطالب و رخدادها در آنها آورده شده است و این یادگیری را برای شما راحت تر می کند.
  5. به هنگام مطالعه درس تاریخ حتما خلاصه نویسی کنید و نکات را مهم را یادداشت نمایید.
  6. با استفاده از نمودارهای توالی و درختی می توانید مطالب را برای خودتان دسته بندی کنید تا هم موضوعات را بهتر یاد بگیرید و هم خلاصه ای کوتاه از آنها داشته باشید.
  7. باور اشتباهی که در مورد تاریخ وجود دارد، این است که اکثرا فکر می کنند تاریخ درس کاملا حفظی است و باید خط به خط کتاب را حفظ کنند. در صورتی که با درک مفهوم متن و کلیت موضوع به صورت ناخودآگاه، مطالب در ذهن شما تثبیت می شوند.

دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی ( روزانه و بزرگسالان)

امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد  شهریور دی
1397 _ _ دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 97
1398 سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد 98  دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 شهریور 98  دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 98
1399 سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد 99 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 شهریور 99 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 99
1400 سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد 1400 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 شهریور 1400 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 1400
1401 سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد 1401 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 شهریور 1401 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 1401
1402 سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 خرداد 1402 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 شهریور 1402 دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دی 1402

چگونه کلاس آنلاین و مجازی رایگان در سایت استاد لینک برگزار کنیم؟

تیم استاد لینک، آموزشی جهت برگزاری کلاس آنلاین و مجازی در اختیار همکاران عزیز قرار داده که می توانید آن را از اینجا مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط:

فلسفه دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
علوم اجتماعی و جامعه شناسی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
فارسی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
دین و زندگی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
زبان انگلیسی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
سلامت و بهداشت دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)
جغرافیا 3 دوازدهم انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)
ریاضی و آمار 3 انسانی (دانلود سوالات امتحان نهایی)

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله