اهمیت دوران جمع بندی کنکور

اهمیت دوران جمع بندی کنکور -سایت استاد لینک

اهمیت دوران جمع بندی کنکور

در این مقاله که توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان به رشتۀ تحریر درآمده است، به اهمیت دوران جمع بندی کنکور می پردازیم و پیشنهادات ویژه ای برای این دوران مهم به شما عزیزان می دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موفقیت در کنکور یک امر اتفاقی و تصادفی نیست و شما نیاز دارید که یکسری از نکات را به خوبی بیاموزید و در انجام آنها، تمام تلاش و حواس خود را به کار گیرید. موفقیت در کنکور به استمرار نیاز دارد و شاید شنیده یا دیده باشید که بسیاری از دانش آموزان به صورت طوفانی شروع کرده ولی در ادامۀ مسیر ناکام می مانند.

در دوران کنکور شما نیاز دارید علاوه بر دانستن مطالب درسی و تکنیک های تست زنی، تکنیک مدیریت زمان و تکنیک مدیریت استرس را نیز بیاموزید. همانطور که می دانید در دومین یا سومین پنجشنبه و جمعۀ تیرماه هرسال، کنکور سراسری رشته های مختلف از جمله کنکور سه رشتۀ اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در صبح و کنکور دو رشتۀ فرعی زبان و هنر در بعد از ظهر برگزار می شود و هر چه به تایم کنکور نزدیک تر می شویم استرس بچه ها بیشتر می شود.

یکی از مهم ترین چالش های دانش آموزان نظام جدید پایۀ دوازدهم این است که علاوه بر آمادگی برای کنکور و مرور مباحث سال دهم و یازدهم، باید مشغول یادگیری دروس سال دوازدهم باشند و  خود را برای امتحانات نهایی سال ذوازدهم هم آماده کنند. با توجه به تاثیر 60% قطعی معدل کتبی امتحان نهایی و سهم بالای آن در قبولی کنکور، دروس امتحان نهایی نیز از اهمیت به سزایی برخوردار می شوند.

شما با داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی می توانید این چالش را به فرصت تبدیل کرده و از آن بهترین بهره وری را ببرید. کافی است به پیشنهادات تیم مشاوران سایت استادلینک در ادامۀ این مقاله گوش داده و به آنها عمل کنید تا بهترین نتیجه را در دوران جمع بندی کنکور خود داشته باشید.

1- داشتن یک برنامه درسی اصولی

همانطور که هر شخص ویژگی ها و اخلاق منحصر به فرد خود را دارد، برنامه درسی هر شخص نیز منحصر به فرد به خود آن فرد و ویژگی هایش است. برنامه درسی شما باید با توجه به واقعیاتی که دارید باشد و اصولی و مدون برای شما نوشته شده باشد.

برای دانش آموزان سال دوازدهم پیشنهاد می کنیم در دوران امتحانات دیماه و خردادماه، علاوه بر مرور مطالب سال دوازدهم به صورت تشریحی به حل تست های مربوط به آنها نیز پردازند. همچنین ایام 2 الی 3 هفته تعطیلات مربوط به عید نوروز نیز بهترین زمان برای مرور و جمع بندی دروس دهم و یازدهم بوده و شما با دادن آزمون های سه روز یکبار می توانید مطالب را با تست مرور کنید. بطوریکه در نصف روز به آزمون مشغول بوده و در 2/5 روز بعدی، به مطالعه و تحلیل تست های غلط و نزده بپردازید.

اگر احتیاج به مشاور تحصیلی دارید، کافی است لیست بهترین مشاورین تحصیلی و کنکوری را از سایت استادلینک تماشا کنید. برای این کار وارد صفحۀ اصلی سایت استادلینک شده یا از طریق پشتیبانی واتساپ اقدام نمایید.

2- استفاده از کتاب های مختص دوران جمع بندی

کتاب های زیادی برای دوران جمع بندی کنکور در بازار است که تعدادی از آنها را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم.

  1. کتاب دور دنیا در 4 ساعت گاج: این کتاب سوالات کنکور 10 سال اخیر را در خود دارد و سوالات کنکور نظام قدیم را برای بچه های نظام جدید بازنویسی کرده است. کتاب مشابه آن، کتاب زرد کانون بوده که فقط در قسمت تست های تالیفی با هم متفاوت اند و تفاوت چندانی با هم ندارند. این دو کتاب شاکل همۀ دروس هستند و در واقع گردآوری کنکورهای گذشته به همراه پاسخنامه هستند.
  2. کتاب موج آزمون نشر الگو: این کتاب اکثراً دارای تست های تالیفی بوده و سطح آن از سوالات کنکور بالاتر است. پیشنهاد تیم استادلینک این است اگر در یک درسی بسیار قوی هستید و اگر وقت کافی برای تست های این کتاب را دارید اقدام به تهیۀ آن کنید وگرنه ضرورت چندانی ندارد.
  3. کتاب های دوران جمع بندی خیلی سبز: سری کتاب های خیلی سبز در نظام جدید بهتر و قوی تر از سایر انتشارات عمل کرده و این کتاب ها دارای خلاصه دروس و نکات به همراه تست های کنکوری و تالیفی هستند.

3- شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور

قبل از شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور، بهتر است برنامۀ درسی خود را با دروس کنکور تنظیم نمایید. در حال حاضر در کنکور شما ابتدا دروس عمومی و سپس دروس اختصاصی را دارید (در آینده دروس عمومی از کنکور حذف خواهند شد). پس صبح ها ابتدا به مرور و تست دروس عمومی بپردازید و بلافاصله بعد به دروس اختصاصی تا ذهن شما به این فرایند عادت کند.

هنر 4 ساعت نشستن و فکر کردن به سوالات، از طریق کنکورهای آزمایشی بدست می آید. این کنکورها را شبیه کنکور اصلی برگزار کنید. لباس رسمی به همراه ماسک و کارت ورود به جلسه و آب و تغذیۀ مناسب و … را به همراه داشته باشید. تا انتهای آزمون سر جلسه باشید و حتماً از تکنیک های نقصانی و … که مشاور شما در طول سال به شما یاد داده است استفاده کنید.

کنکورهای شبیه ساز جامع، بسیار در دوران جمع بندی کنکور موثر هستند. گزینۀ2 و سه الی 4 آزمون جامع سنجش را برای دوران جمع بندی شما پیشنهاد می کنیم.

دوران جمع بندی کنکور و راههای کاهش استرس - استادلینک

4- تحلیل آزمون و نظارت بر اجرای برنامه

درست است که در قسمت قبلی گفتیم که هنر 4 ساعت نشستن در کنکور از راه کنکورهای آزمایشی بدست می آید ولی تحلیل آزمون بسیار از خود آزمون مهم تر است.

پس از هر آزمون تراز و درصد و نمرۀ میانگین و … را حتماً چک کنید و عملکرد خودتان با دیگران را بررسی کنید. اگر در کنکورهای آزمایشی مانند کنکور گزینه2 شرکت می کنید خود این آزمونها به صورت نموداری وضعیت درس به درس را به شما اطلاع می دهند.

پس از هر آزمون سوالات را به سه دستۀ درست، غلط و نزده تقسیم بندی کنید و حتماً به دنبال علت غلط زدن یا نزدن تست ها باشید. سعی کنید راه حل ها را از کتاب درسی پیدا کنید ولی حتماً راه حل نشریحی کنکور آزمایشی خود و روش پیشنهادی حل مسئله را ببینید و از آنها الگو بگیرید.

در حل تمام تست ها موقع آزمون وسواس نداشته باشید و بدانید تمام تست های یک درس از لحاظ سازمان سنجش یک ارزش را دارند.

5- کنترل استرس

نداشتن استرس در سال کنکور باعث بیخیالی و دور شدن از اهدافتان است ولی داشتن استرس بیش از اندازه نیز مخرب می باشد. برای کنترل استری در سال کنکور و دوران جمع بندی بهتر است ساعت خواب خود را تنظیم کنید، برای آنکه دچار روزمرگی و افسرگی نشوید هفته ای 3 بار به ورزش بروید و تغذیه سالم و به موقع را به برنامۀ خود اضافه کنید.

در دوران جمع بندی کنکور تمام تلاش خود را انجام دهید ولی فراموش نکنید با توکل بر خدا و انجام تلاش، دوران جمع بندی را با موفقیت به پایان خواهید رساند.

6- استفاده از مشاورین تحصیلی استادلینک

در دوران کنکور و دوران جمع بندی، داشتن یک مشاور خوب به شدت احساس می شود. شما می توانید بهترین مشاورین تحصیلی را از سایت استادلینک مشاهده نموده و پس از بررسی سوابق کاری و عملکرد گذشتۀ او، با مشاور خود ارتباط بگیرید.

شما هم اگر پیشنهاد ویژه ای برای دوران جمع بندی دارید در بخش دیدگاه ها در پایین همین صفحه تایپ کنید تا سایر کنکوری ها هم در دوران جمع بندی کنکور از این مطالب استفاده نمایند.

مقالات مرتبط:

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

انواع روش مرور و فواید آن

چگونه سرعت تست زنی خود را افزایش دهیم؟

کاهش پاسخ استباه در آزمون

 

داغ‌ترین مطالب روز

در این مقاله، تمام سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی به همراه پاسخ تشریحی آنها را برای شما جمع آوری نموده ایم که برای دانلود آنها می توانید به انتهای مقاله مراجعه نمایید. علاوه بر آن می توانید بارم بندی امتحان نهایی تاریخ دوازدهم را ببینید و با عمل به توصیه ما به راحتی […]

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم اجتماعی دوازدهم تجربی و ریاضی شهریور 1398 ( هویت اجتماعی ) همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم اجتماعی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و […]

دانلود سوالات امتحان نهایی فارسی دوازدهم شهریور 1401 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فارسی دوازدهم و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید