چگونه سرعت تست زدن خود را بالا ببریم؟

راهکارهای افزایش سرعت تست زنی

چگونه سرعت تست زدن خود را بالا ببریم؟

سلام به شما دوستان عزیز، یکی از سوالات پرتکرار کنکوری ها این هست که چگونه سرعت تست زدن خود را بالا ببریم؟

 ما در این مقاله به جواب این سوال پرداختیم و راهکارهایی برای افزایش سرعت تست زنی شما آورده ایم. امیدواریم که این روش ها به کار شما بیاید و کمک کننده باشد.

راهکارهای افزایش سرعت در تست زنی

راهکار اول : حل تست های زمان دار

یکی از راه های افزایش سرعت تست زنی این هست که حتما حل تست های زمان دار را نیز در برنامه خود بگنجانید. حل تست‌های زمان ‌دار، باعث افزایش سرعت و دقت شما می شود.

با حل تست‌های زمان‌دار یاد می ‌گیرید هر نوع سؤال به چه میزان زمان برای پاسخ‌ گویی نیاز دارد. همچنین با ثبت زمان حل هر نوع تست ، نقاط ضعف خود را پیدا می‌کنید و به مرور زمان سرعت تست‌ زنی خود را افزایش می‌ دهید. علاوه بر آن جلسه آزمون را برای خودتان شبیه سازی می کنید بنابراین در کنکور راحت تر می توانید زمان خود را مدیریت کنید.
سعی کنید زمان حل هر تست را بعد از پایان آن با زمان حل تست‌های گذشته مقایسه کنید.

چه زمانی می توانیم تست زمان دار بزنیم؟

شما زمانی می توانید تست یک مبحث را به شیوه زمان دار بزنید که در آن به تسلط اولیه رسیده باشید. تشخیص این موضوع هم با خودتان هست که مطمئن باشید به قدر کافی تست زده اید یا این که درصد شما در آزمون در آن مبحث بالای 50 % باشد.

نکات مهم و کاربردی حل تست های زمان دار

  1. در هر نوبت تست زنی به شیوه زمان دار باید حداقل 2 درس و در هر درس حداقل 2 مبحث را انتخاب کنید و از آن تست زمان دار بزنید.
  2. مناسب ترین کار، این است که تست زمان دار را به تعداد سوالات کنکور انتخاب کنید.
    برای مثال، تست درس عربی را 25 تایی و تست درس شیمی را 35 تایی در نظر بگیرید.انجام این کار به شما کمک می کند تا با عدد تست در آزمون سراسری همسازی بیشتری پیدا کنید.
  3. حداقل یک روز در میان به مدت نیم ساعت به شیوه زمان دار تست بزنید. بهتر است هر بار، در یک زمان معین تست زنی به این روش را انجام دهید.
  4. دفعات بعدی که می خواهید تست زمان دار بزنید، زمان خود را کمی کمتر کنید.
    مثلاً اگر تست زنی دفعه اول 50 دقیقه طول کشید، به تدریج در طی دو هفته آن را به 40 دقیقه برسانید و به همین ترتیب زمان خود را کاهش دهید.
  5. دقت داشته باشید که افزایش سرعت و کاهش زمان تست زدن در ابتدا راحت تر و هر چه جلو بروید سخت تر است و نیازمند این است که تست بیشتری بزنید.
  6. هنگام زدن تست زمان دار حتما تکنیک زیر را تمرین کنید.
    تکنیک این هست که بتوانید به راحتی سوالاتی که قادر به پاسخگویی آن ها نیستید و یا زمان زیادی برای پاسخ گویی به آن ها نیاز دارید را کنار بگذارید.

راهکار دوم: تست زدن زیاد

سعی کنید زیاد تست بزنید تا به تسلط کافی برسید. اگر شما به مباحث مسلط باشید مسلما در جلسه کنکور با سرعت بالا می توانید تست ها را پاسخ دهید.

راهکار سوم : حل تست های مختلف از یک مبحث

سعی کنید از هر مبحث تست های متنوع بزنید. با این کار با انواع تیپ سوالات و نکات تست ها آشنا می شوید و در جلسه کنکور آشنایی کافی با سوال ها و روش حل آنها دارید و سرعت تست زنی شما نیز افزایش می یابد.

راهکار چهارم: تشخیص سوالات زمانبر و سخت کنار گذاشتن آنها

شما باید در آزمون سوالاتی را که فکر می کنید حل آنها زمانبر هستند، یا سخت اند یا شما در آنها ضعف دارید و مسلط نیستید را کنار بگذارید. بنابراین بیشتر وقت خود را به سوالات آسان یا آنها مسلط هستید اختصاص دهید. اگر این کار را انجام دهید هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم سرعت تست زنی شما بالا می رود.

نکته : لازمه تشخیص سوالات سخت و زمانبر این هست که شما اینقدر تست زده باشید که نقاط قوت و ضعف خود را در حل سوالات بدانید.

امیدوارم شما عزیزانی که می پرسید چگونه سرعت تست زدن خود را بالا ببریم؟ به جواب سوال خود رسیده باشید. اما بدانید دانستن این نکات بدون عمل و تمرین و تکرار فایده ای برای شما ندارد. پس حتما همه این راهکارها را به کار بگیرید و به آن عمل کنید.

توجه:

درگیری با غلط زدن تست ها

چرا هر چی تست میزنیم غلط هست؟

کاهش پاسخ اشتباه در آزمون

راهکار های حل تست دروس اختصاصی

اگر سوالی داشتید همینجا از ما بپرسید تا به آنها پاسخ دهیم.

برای دیدن خدمات ما می توانید به صفحه اصلی سایت بروید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 03132505232  تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان شبه نهایی ریاضی و آمار 1 دهم ادبیات و علوم انسانی 27 فروردین 1403 با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی ریاضی ویژه امتحانات نهایی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار 1 دهم رشته علوم انسانی و معارف اسلامی و نحوه مطالعه صحیح […]

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

دانلود سوالات امتحان نهایی زیست شناسی 1 دهم تجربی شهریور 1402 غایبین موجه و مجاز با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی زیست شناسی امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زیست 1 دهم رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید