چگونه شاگردهایمان را حفظ کنیم؟

چگونه شاگردهایمان را حفظ کنیم؟

چگونه شاگردهایمان را حفظ کنیم؟

یکی از راههای افزایش درآمد از تدریس خصوصی، حفظ شاگردهای فعلی است. در این مقاله، راهکارهای حفظ شاگرد و تعامل بهتر با او را می آموزید.

شاید شما به عنوان یک معلم خصوصی، ورودی خوب و جذب بالای شاگرد و دانش آموز را دارید ولی مشکل اساسی شما این است که توانایی نگهداری از آنرا ندارید و در ادامۀ کار، جلسات شما کنسل می شود. در ادامه به نکات زیر دقت نمایید.

1- اهمیت زنگ و تماس اول شاگرد خصوصی

تصور کنید شاگرد یا اولیای او، آگهی تدریس خصوصی شما را از سایت استادلینک تماشا کرده و قصد دارد به شما برای کلاس خصوصی تماس بگیرد. اهمیت برخورد شما در تماس اول و در جایی که دانش آموز از شناخت کافی از شما برخوردار نیست بسیار مهم است. خانوادۀ دانش آموز قرار است با توجه به متن آگهی شما و همچنین طرز بیان اولیه با شما نتیجه بگیرد که با شما کار کند یا نه!

همین امر در جلسۀ اول هم بسیار مهم است. اگر در جلسۀ اول، با اراده، مسلط و قوی ظاهر شوید و شاگرد و خانوادۀ او را اقناع کنید، مسیر ساده ای در ادامه خواهید داشت.

2- اهمیت به نتیجه گرفتن شاگرد

اگر با موفقیت تماس اول و جلسۀ اول کلاس خصوصی خود را بگذرانید، برای حفظ شاگرد و راضی نگه داشتن او و خانواده اش، حفظ نتیجه و نمرات دانش آموز بسیار اهمیت دارد. توجه کنید ماهیت کلاس خصوصی، ارتقای علمی و یا حفظ نتایج قبلی است.

سعی کنید اگر او را برای امتحانات مدرسه آماده می کنید حتماً از جزوۀ معلم مدرسۀ او استفاده نمایید و در ادامه پس از تسلط نسبی به جزوه وارد مسائل اضافه تر کتاب های کمک آموزشی و … شوید.

3- با شاگرد خود صادق باشید

حفظ شاگرد کلاس خصوصی

با اینکه هرچه تعداد جلسات کلاس خصوصی شما بالاتر برود، درآمد شما نیز افزایش می یابد، ولی همواره در کار خود صادق و با وجدان باشید. عمداً تعداد جلسات کلاس خصوصی خود را بالا نبرید و تا جایی که نیاز است با دانش آموز کار کنید.

اگر با خانوادۀ دانش آموز خود صادق باشید و به آنها بگویید که فرزندشان تا کنون به چه سطحی رسیده و همچنین در ادامه پیشنهاد به ارتقای سطح او دهید، مطمئین باشید در اکثر مواقع با استقبال خانواده ها مواجهه می شوید و کلاس خصوصی شما ادامه دار خواهد شد.

4- افزایش کیفیت تدریس حصوصی

شاگرد شما باید حس کند که شما هم روز به روز پیشرفت می کنید و در کار خود خبره تر و حرفه ای تر می شوید. در هر بازۀ زمانی که می توانید خود را آپدیت و بروز کنید و با متدهای جدید تدیس و نمونه سوالات کتاب های کمک آموزشی مختلف، آشنا شوید.

5- افزایش بازده کلاس خصوصی

برای افزایش بازدۀ کلاس خصوصی و به تبع آن حفظ شاگرد فعلیتان، موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • جزوۀ ترجیحاً تایپی ویژۀ خود را داشته باشید.
  • بانک نمونه سوالات از سطوح آسان تا خیلی سخت برای خودتان داشته باشید.
  • هر سال جزوۀ خود را بروز نگهدارید و ویرایش کنید.
  • در کلاس خصوصی، خیلی خشک یا خیلی شوخ نباشیم و هنر فن کلاس داری را بیاموزیم.
  • با توجه به روحیات هر دانش آموز، انعطاف پذیر برخورد کنیم و همه را به یک چشم نبینیم.

امیدواریم با انجام نکات با ظاهر ساده ولی در واقع پر اهمیت بالا، بهترین نتیجه را داشته باشید.

شرایط درج آگهی در سایت تدریس خصوصی استادلینک

اگر مدرس یا استاد خصوصی هستید و توانایی تدریس را دارید، می توانید در سایت استادلینک، به عنوان معلم خصوصی ثبت نام کرد و آگهی تدریس خصوصی خود را درج نمایید تا از ورودی بالا و خدمات ویژۀ استادلینک بهره مند شوید. برای ثبت نام بعنوان استاد در سایت استادلینک، کافی است اینجا کلیک نمایید.

مقالات مزتبط:

کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی

بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی برای معلمین و اساتید

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با ما […]

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم اجتماعی دوازدهم تجربی و ریاضی دی 1401 ( هویت اجتماعی ) همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم اجتماعی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی جغرافیا 3 دوازدهم انسانی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا 3 رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید