شرایط تحصیل در کانادا 🇨🇦

شرایط تحصیل در کانادا 🇨🇦

شرایط تحصیل در کانادا 🇨🇦

کانادا بخاطر شرایط ویژه و با کیفیتی که برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کند یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است.

در این مقاله که توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان تهیه شده است، با تمام شرایط، هزینه های و چالش های پیش رو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنا می شوید.

شرایط تحصیل در کانادا

کانادا هم مانند آمریکا، به صورت ایالتی، قوانین جدا داشته ولی همۀ ایالت ها نیز دارای قوانین مشترک دولت مرکزی کانادا هستند. پس ممکن است هر ایالت دارای قوانین آموزشی مختص به خود باشد. مراکز و سنین تحصیل در کانادا به شرح زیر است:

  • مهدکودک ها: کودکان 4 ساله به صورت داوطلب و آزاد به مدت 1 الی 2 سال به مهدکودک می توانند بروند.
  • مدارس: از سن 6 سالگی مدرسه ابتدایی دانش آموز شزوع شده و دورۀ ابتدایی تا کلاس هفتم ادامه می یابد و سپس دورۀ متوسطۀ اول ( رهتمایی ) و متوسطۀ دوم ( دبیرستان ) شروع می شود.
  • کالج و دانشگاه: پس از پایان دورۀ مدرسه، دانش آموزان به کالج، مراکز فنی حرفه ای یا دانشگاه می روند. اگر وارد موسسات فنی شوید، سریع تر مهارت های کاری را آموخته و سریع تر وارد بازار کار می شوید.

دانشگاه ها و مدارس کانادا عمدتاً به دو زبان انگلیسی و زبان فرانسوی تدریس می کنند. پس پیش از مهاجرت به کانادا، یکی از این دو زبان را به خوبی یاد بگیرید.

شرایط تحصیل در کانادا

برای یادگیری زبان انگلیسی و زبان فرانسوی، می توانید از اساتید زبان سایت استادلینک، کمک بگیرید. برای مشاهدۀ لیست اساتید زبان سایت استادلینک، کافی است به صفحۀ اصلی سایت استادلینک مراجعه کرده یا از طریق پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک، پیام دهید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

سن تحصیل در مدارس کانادا از 5 تا 18 سال است. مدارس کانادا هم مانند مدارس ایران دارای دو نوع مدرسۀ دولتی ( کاملاً رایگان ) و مدرسۀ خصوصی و غیر انتفاعی است. هزینۀ تحصیل در مدارس خصوصی و شبانه روزی کانادا سالانه بالغ بر 7 تا 30 هزار دلار کانادا می باشد.

برای دریافت بورسیه تحصیلی در مدارس کشور کانادا، بهتر است از مدرسۀ مورد نظر خود که قصد تحصیل در آنرا دارید مشاوره بگیرید. توجه شود که برای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا، علاوه بر مدارک مرسوم برای مهاجرت، شما باید به دولت کانادا اثبات کنید تمکن مالی دارید و مبلغی را به مدت مشخصی در یکی از حساب های خود در کشور کانادا بلوکه نگه دارید.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی، باید سن  شما در حدود 18 تا 23 سال باشد. همچنین باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 یا معادل مدرک تافل آنرا را داشته باشید. در برخی موارد و البته با هزینۀ بیشتر، می توانید مدرک زبان خود را در خاک کانادا و پیش از ورود به انشگاه، اخذ نمایید.

همچنین حداکثر فاصله ای که در تحصیل شما اتفاق افتاده ( گپ تحصیلی ) نباید بیشتر از 3 سال باشد. دورۀ تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا، مانند ایران حدود 4 سال است. ( البته بسته به رشته و واحد دریافتی در هر ترم این مقدار متفاوت می شود. )

جهت مشاوره در نوشتن رزومه (C.V)، مقاله و ترجمه مدارک، به پشتیبانی واتساپ استادلینک پیام دهید.

انواع دانشگاه ها در کشور کانادا

دانشگاه های کشور کانادا نیز مانند کشور ایران به دو صورت دولتی ( رایگان ) و آزاد ( غیر رایگان ) وجود دارند. در دانشگاه های خصوصی، شما می توانید با توجه به رزومه، سابقه و همچنین نوع رشته و دانشگاه، بورسیه تحصیلی دریافت کنید و بخشی از هزینه ها را کاهش دهید.

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کانادا، همانند ایران باید یک کنکور یا یک امتحان ورودی را قبول شوید. البته با این تفاوت که هر دانشگاه در کانادا، امتحان مختص به خود را میگیرد و مانند ایران برای ورود به دانشگاه ها یک کنکور و یک امتحان نمی گیرند. جهت آمادگی برای امتحانات کالج، امتحانات ورودی دانشگاه و همچنین امتحانات دانشگاهی، می توانید از اساتید سایت استادلینک کمک بگیرید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است.

  • حداکثر سن 30 سال
  • حداکثر گپ تحصیلی 5 سال
  • مدرک آیلتس با حداقل نمره 6/5 ( یا معادل تافل آن )
  • دو توصیه نامه از اساتید که در مقطع کارشناسی با آنها کار کرده اید.

همچنین برای تحصیل در داتشگاه های خصوصی ( و همچنین دولتی ) کانادا، باید اثبات تمکن مالی که در قسمت های قبل توضیح دادیم را داشته باشید.

جهت مشاوره در نوشتن رزومه (C.V)، مقاله و ترجمه مدارک، به پشتیبانی واتساپ استادلینک پیام دهید.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

برای تحصیل در کانادا در مقطع دکتری، شرایط سنی چندان ملاک نبوده و همچنین تحصیل در دورۀ دکتری در کانادا در دانشگاه های خصوصی سالانه حدود 10 تا 20 هزار دلار کانادا است. مقطع دکتری در کانادا بسته به رشته ای که تحصیل میکنید حدود 4 سال مانند ایران طول می کشد.

سایر شرایط نیز مانند شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشذ است.

جهت مشاوره در نوشتن رزومه (C.V)، مقاله و ترجمه مدارک، به پشتیبانی واتساپ استادلینک پیام دهید.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع پسا دکتری

این مقطع شرایط سنی ندارد و در این دوره، حقوق دریافت می کنید. علاوه بر مدرک آیلتس نیاز به داشتن مدرک GRE نیز دارد. همچنین باید مدارک سنوات گذشته و ریز نمرات شما ترجمه شده برای دانشگاه مورد نظر ارسال شود.

جهت مشاوره در نوشتن رزومه (C.V)، مقاله و ترجمه مدارک، به پشتیبانی واتساپ استادلینک پیام دهید.

برای گرفتن اطلاعات تکمیلی تر و دانشتن شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، می توانید از طریق پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک، درخواست مشاوره دهید.

مقالات مزتبط:

بهترین رشته های کنکور برای مهاجرت

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی شهریور 1400 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

خب پزشکی و دندون و داروسازی و بیشترتون میشناسین. امروز میخوام در حد خیلی سریع و مختصر در مورد سایر رشته های علوم پزشکی براتون بگم که شدیدا بدرد همۀ تجربی ها میخوره پس حتما بهش توجه کنین.

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی دی 1400 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید