اهمیت مطالعه در نوروز

اهمیت مطالعه در نوروز -پانسیون مطالعاتی استادلینک

اهمیت مطالعه در نوروز

شاید تا به حال از اهمیت مطالعه در نوروز شنیده باشید ولی حتماً جدیدترین مطالب را نیز در مورد اهمیت مطالعه در نوروز را از زبان مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک بشنوید.

نوروز دوران طلایی درس خواندن

معمولاً پس از امتحانات نیمسال اول، دانش آموزان کمی از درس خواندن عقب می کشند. دلیل این امر هم این است که در یک مدت حدود 4 هفته ای با تمام توان درس خوانده اند و کمی خسته هستند. از دیگر دلایل این امر نزدیک شدن به حال و هوای عید و نوروز است که به خودی خود حس درس خواندن را از سر دانش آموز می اندازد.

در این بین افرادی زرنگ هستند که پس از یک استراحت کوتاه بعد از امتحانات دیماه، با شیب ملایم درس خواندن خود را ادامه می دهند و با مطالعه در نوروز، به صورت آهسته و پیوسته از رقیبان خود جلو میزنند.

مطالعه در نوروز راه نجات دانش آموزان

شاید این مثال را بارها شنیده باشید که یک خرگوش با یک لاک پشت مسابقه داده و با آنکه سرعت و شتاب اولیهۀ خرگوش از لاک پشت بسیار بیشتر است ولی به خاطر استمرار در حرکت لاک پشت، او برنده می شود.

شاید شما در کلاس مدرسه دانش آموز قوی یا بسیار قوی نباشید ولی اگر به طور منظم و زیر نظر یک مشاورۀ تحصیلی خوب و با یک برنامۀ مدوّن درسی، مطالعه کنید، در ایام عید از بسیاری از رقیبانتان جلو می افتید. همانطور که می دانید معمولاً مدارس از خدود 20ام فروردین شروع به برگزاری امتحانات مستمر دوم می کنند و شما فرصت چندانی برای مطالعات دروس در بعد از عیر را ندارید.

نوروز، ایستگاه پرتاب کنکوری ها

مطالعات نوروزی اگر چه برای همۀ دانش آموزان امری مستحب است و باعث پیشرفت چشمگیر تحصیلی آنها می شود ولی برای دانش آموزان سال دوازدهم یک امر واجب و حیاتی است.

دانش آموزان سال دوازدهم، علاوه بر مطالعۀ دروس سال دهم و یازدهم مشغل مطالعۀ دروس سال دوازدهم نیز هستند و علاوه بر کنکور، امتحانات نهایی را نیز پیشرو دارند. با توجه به مصوبات اخیر شورای انقلاب فرهنگی، با توجه به درصد 60% قطعی معدل امتحان نهایی در پذیرش کنکور، امتحاناتت نهایی نیز ار اهمیت به سزایی برخوردارند.

پس دانش آموزان سال دوازدهم نیز باید به کمک یک مشاور تحصیلی و با برنامه ریزی دقیق، در دوران نوروز مطالعات مستمری داشته باشند. اگر مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی ندارید می توانید از سایت استادلینک، با بهترین مشاوران سطح کشور آشنا شده و از خدمات استادلینک بهترین بهره را ببرید.

پانسیون مطالعاتی نوروزی

پانسیون مطالعاتی و اهمیت مطالعه در نوروز

در حالت کلی دانش آموزان یا در منزل، یا در کتابخانه یا در پانسیون های نوروزی اقدام به مطالعه در ایام عید می کنند. منزل به خاطر رفت و آمد فامیل در ایام نوروز، بودن تلویزیون و ماهواره و وجود گوشی، مکان مناسبی برای مطالعه نیست.

در بین گزینۀ کتابخانه و پانسیون مطالعاتی، هریک دارای حسن ها و عیب هایی هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

محاسن پانسیون نوروزی:

  1. بودن مشاور تحصیلی و معلم رفع اشکال در مکان پانسیون
  2. پیگیری مدوام از طرف مشاور تحصیلی و نظارت شدیدتر بر درس خواندن ما

معایب پانسیون نوروزی:

  1. هزینۀ بیشتر نسبت به کتابخانه
  2. دور بودن پانسیون های مطالعاتی خوب از منزل دانش آموز در پاره ای از مواقع

جهت آشنایی با بهترین پانسیون های شهر خود ( پانسیون های نوروزی و دائمی ) می توانید به پشتیباین واتساپ سایت استالینک (همین سایت) پیام دهید تا با بهترین پانسیون های شهر خود آشنا شوید.

تفریح در کنار درس در نوروز

برخی از افراد با شنیده شدن نام مطالعه در نوروز وحشت کرده و فکر می کنند که دانش آموز فقط مجبور به مطالعه در نوروز است و کار دیگری لازم نیست انجام دهد. شما با داشتن یک برنامه ریزی اصولی، می توانید هم به تفریح خود در ایام نوروز بپردازید و هم با یک استراتژی خوب، درس های خود را پیش ببرید. برای داشتن یک مشاوره و برنامه ریزی، به سایت استادلینک مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط:

دانلود سوالات امتحان نهایی دوازدهم

چرا کلاس خصوصی استفاده کنیم؟

چگونه مدرس و استاد خصوصی خوب پیدا کنیم؟

اهمیت دوران جمع بندی کنکور

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی جغرافیا 3 دوازدهم انسانی دی ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا 3 رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

معرفی بهترین استاد، معلم و دبیر خصوصی آقا و خانم امتحان نهایی ریاضی یازدهم در اصفهان. تدریس و کلاس خصوصی حضوری و آنلاین با بهترین اساتید، معلمان و دبیران ریاضی 2 امتحان نهایی اصفهان بهترین معلم خصوصی امتحان نهایی ریاضی یازدهم اصفهان امید نجفی پور تدریس آنلاین و حضوری کارشناسی ارشد مهندسی برق تماس با […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید