چگونه مشاور کنکور شویم؟ | درآمد مشاور کنکور چقدر است؟

چگونه مشاور کنکور شویم؟ | درآمد مشاور کنکور چقدر است؟

چگونه مشاور کنکور شویم؟ | درآمد مشاور کنکور چقدر است؟

در این مقاله به طور کامل در مورد این سوال که چگونه مشاور کنکور شویم؟ درآمد یک مشاور کنکور چقدر است؟ و وظایف یک مشاور کنکور چیست صحبت می کنیم.

بسیاری از داوطلبین کنکور پس از قبولی در یک دانشگاه مطرح و به دست آوردن یک رتبۀ خوب، به دنبال یک شغل و کار دانشجویی هستند و بسیاری از آنها چون به مباحث درسی آشناییت دارند، به شغل مشاوره کنکور  یا تدریس خصوصی روی می آورند.

در این مقاله که توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک ( جامع ترین سایت انتخاب معلم خصوصی و مشاور تحصیلی ) نوشته شده و به صورت جامع در مورد اکثر مسائل مربوط به شغل مشاوره تحصیلی صحبت خواهد شد.

مشاور کنکور کیست؟

مشاور کنکور کیست؟

به شخصی آشنا به مباحث تست زنی، نحوه مطالعه صحیح درس ها، آشنا به مدیریت استرس، مدیریت زمان بندی در کنکور که در سال کنکور به ما راهنمایی می دهد و می تواند علاوه بر مشاوره دادن به ما و برنامه ریزی هفتگی، مشاوره به والدین را به همراه آموزش های لازم سال کنکور ارائه کند و ما را در مسیر رتبه برتر قرار دهد، مشاور کنکور می گویند.

چه کسانی می توانند مشاور کنکور شوند؟

از متداول ترین سوالات از تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک این است که چه کسانی می توانند مشاور کنکور شوند و برای مشاوره در کنکور به چه مدارکی تحصیلی نیاز داریم؟ در پاسخ به سوال دوم، فعلا مدرک تحصیلی خاصی برای مشاور کنکور شدن نیاز نیست ولی در مورد سوال اول می توان گفت:

  • کسانی که رتبۀ برتر کنکور شده اند و در دانشگاه های پرمتقاضی تحصیل می کنند.
  • معلمان خصوصی یا معلمان مدرسه که تجربۀ کافی در ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان را دارند.
  • کسانی که در تجربه کافی در این زمینه را از سال ها قبل دارند.

چگونه یک معلم می تواند مشاور کنکور شود؟

ابتدا باید بگوییم که شغل مشاوره تحصیلی و کنکور، بیش از آکه به مدرک تحصیلی نیاز داشته باشد، به تجربه و همچنین نحوۀ ارتباط گرفتن با دانش آموز نیاز دارد و شما باید توانایی این را داشته باشید که دانش آموز در کنکورهای کمک آزمایشی و همچنین در نهایت در کنکور سراسری به رتبۀ قابل قبولی برسد.

بنابراین به عنوان مقال اگر یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب توانایی های بالا را داشته باشد و به مباحث کنکور هم آشناییت های لازم را داشته باشد می تواند به عنوان یک مشاور کنکور فعالیت کند.

وظایف یک مشاور کنکور خوب چیست؟

وظایف یک مشاور کنکور خوب چیست؟

در مقالۀ « انواع مشاور تحصیلی و وظایف آنها » به طور مفصل در مورد وظایف مشاوران و تقسیم بندی شغل مشاوره تحصیلی را خدمت شما عزیزان ارائه نمودیم. هم اکنون نیز به صورت مختصر در مورد وظایف مشاور کنکور، صحبت خواهیم کرد.

1- آشنا به اصول برنامه ریزی درسی به شاگرد کنکوری

توجه داشته باشید که آزمون کنکور، یک آزمون رقابتی یوده و هدف از مشاوره گرفتن در سال کنکور، کسب رتبۀ مناسب است. با توجه به رقابت بالای کنکور، شانس کسب رتبه های برتر و خوب، بدون داشتن یک برنامه ریزی درسی درست و منسجم، عملاً نزدیک به صفر است.

ویژگی های برنامه درسی و مطالعاتی سال کنکور

با توجه به مطالب بیان شده، اهمیت برنامه ریزی اصولی در سال کنکور دوچندان می شود و بهتر است برنامه درسی شما به عنوان مشاور، ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • برنامه ریزی درسی شما منعطف باشد.
  • زمان بندی دقیقی برای مطالعه دروس داشته باشد.
  • مرور دروس گذشته را پوشش دهد.
  • همسو با برنامه و بودجه بندی کنکور آزمایشی دانش آموز و برنامه امتحانات و برنامه کلاسی وی باشد.
  • ایده آل گرا نباشد و جا برای جبران عقب افتادگی ها داشته باشد.
  • بر اساس روحیات دانش آموز نوشته شود و شخصی سازی شده باشد.
  • زمان استراحت مناسب در آن لحاظ شود.
  • قابلیت ارزیابی و بررسی داشته باشد.

2- پاسخ به سوالات کنکوری داوطلب کنکور توسط مشاور کنکور

به طور کلی داوطلبان کنکور به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. برخی از داوطلبان دیر به فکر شروع کردن برای مطالعه کنکور می افتند و سوال متدوال آنها این است که چگونه می توان از فرصت باقیمانده تا کنکور، بهترین نتیجه را گرفت؟
  2. برخی دیگر از داوطلبین نیز به فکر بوده و از قبل هدفشان را مشخص کرده و به موقع شروع به مطالعه کرده اند. سوال متدوال این دسته از داوطلبان کنکور این است که چگونه می توان رتبه برتر کنکور شد؟
  3. دسته سوم هم زیاد به فکر درس نبوده و سوال متدوال آن ها این است که بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی می توان در چه رشته هایی قبول شد؟

شما به عنوان یک مشاور کنکور خوب، باید بتوانید به به تمام سوالات دانش آموزان پاسخ مناسب دهید. در سمت زیر سوالات متداولی که از یک مشاور کنکور پرسیده می شود برای شما آورده شده است:

سوالات احتمالی متقاضیان کنکور سراسری از مشاور کنکور

سوالات احتمالی متقاضیان کنکور سراسری از مشاور کنکور

  • چگونه در سال کنکور، انگیزۀ خود را حفظ کنیم؟
  • چگونه تمرکز خود را در هنگام درس خواندن بالا ببریم؟
  • آیا با حذف یک یا دو درس برای مطالعۀ بهتر مابقی دروس موافق هستید؟ چرا؟
  • چگونه دروس مفهومی و محاسباتی را مطالعه کنم؟
  • روش های خلاصه نویسی چگونه است؟
  • مطالعه در خانه بهتر است یا در کتابخانه؟
  • چگونه کیفیت و ساعت مطالعه خود را افزایش دهم؟
  • تغذیه و ورزش در سال کنکور چگونه است؟
  • چگونه متوجه شوم چه رشته ای برای من مناسب است؟
  • تراز و رتبه و نمره منفی چیست و چگونه رتبۀ خود را تخمین بزنم؟
  • در فصل امتحانات مدرسه، چگونه دروس کنکوری را مطالعه کنم؟
  • به چه نکاتی در موقع انتخاب رشته توجه کنم؟
  • و …

3- معرفی منابع مطالعاتی، کنکور آزمایشی و معلم خصوصی توسط مشاور کنکور

یک مشاور کنکور خوب باید از آخرین تغییرات کتاب های درسی و آخرین اخبار سال کنکور اطلاع داشته باشد. همچنین دانش آموز و والدین او انتظار دارند که مشاور کنکور کتاب های کمک درسی مناسب برای دانش آموز را معرفی کند.

یکی از زکن های سال کنکور، شرکت در آزمون آزمایشی کنکور است که این مورد نیز بهتر است با صلاح دید مشاور کنکور انتخاب شود و همچنین ممکن است دانش آموزشی در درسی ضعیف باشد که بهتر است یک مشاور کنکور خوب برای افزایش سرعت عمل و بهره وری، معلم خصوصی درس موردنظر را به دانش آموز معرفی نماید.

4- آشنا به مباحث تست زنی و تکنیک های مطالعاتی از وظایف مشاور کنکور

تست زنی و تکنیک های مطالعاتی

با توجه به تغییرات اخیر کنکور سراسری از سال 1402 به بعد که سوابق تحصیلی حدود 40% قطعی از نمرۀ داوطلب کنکور را شامل می شود، مبحث قبولی در کنکور به دو دسته امتحانات نهایی و آزمون سراسری کنکور تقسیم بندی می شود.

یک مشاور تحصیلی خوب بهتر است دانش آموز خود را هم برای امتحانات تشریحی و هم برای امتحان تستی کنکور آماده کند و روش ها و تکنیک های مطالعاتی را برای هر دو روش امتحان، به دانش آموز خود بیاموزد.

5- پیگیری منظم و مستمر پیشرفت دانش آموز از وظایف مشاور کنکور خوب

سال کنکور با فراز و نشیب های زیادی برای دانش آموزان همراه است از جمله آنکه دانش آموز برخلاف سال های گذشته هم باید دروس سال دوازدهم را به صورت تستی و هم به صورت تشریحی مطالعه کرده و همچنین باید دروس سال دهم و یازدهم را نیز مرور کند.

ممکن است دانش آموز در میانۀ راه خسته شود و روند تحصیلی آن با افت همراه باشد. از وظایف یک مشاور کنکور خوب، نظارت مستمر بر عملکرد دانش آموز و روند پیشرفت او است و با توجه به شرایط و روحیات دانش آموز ارائه راهکار مناسب می باشد.

6- مطلع از رشته های دانشگاهی و دانشگاه های مختلف

یک مشاور کنکور حرفه ای تا انتهای سال کنکور همراه دانش آموز خود خواهند ماند و در فرایند انتخاب رشته کنکور و ورود به دانشگاه نیز به دانش آموز خود کمک خواهد کرد.

برای یک انتخاب رشته اصولی مشاور کنکور بهتر از اطلاعات کافی در مورد رشته های دانشگاهی و دانشگاه های مختلف داشته باشد و با توجه به تست های شخصیت شناسی که از دانش آموز خود دارد، به او در زمینۀ انتخاب رشته نیز کمک کند.

7- آشنا به موضوعات روانشناسی از وظایف مشاور کنکور

یک مشاور تحصیلی خوب باید تا حدود آشنا به موضوعات روانشناسی از جمله موارد زیر باشد:

  • آشنا به علت های بی انگیزگی، نا امیدی و خستگی در سال کنکور
  • آشنا به علت های اضطراب و پایین بودن تمرکز در حین امتحان و مطالعه
  • آشنا به علت های افت تحصیلی
  • آشنا به مسائل دوران بلوغ و راهکارهای کنترل آن
  • و …

8- رزومه و سوابق کاری مناسب برای یک مشاور کنکور

خودتان را به جای یک داوطلب کنکور سراسری و خانواده اش قرار دهید که می خواهد 12 سال درس خواندن را به نتیجه برساند. برای چه ویژگی و تمایزی باید شما را انتخاب کند؟

تجربه نشان داده که مشاوران کنکوری که خود مسیر موفقیت کنکور را طی کرده اند، نتیجه درخشان تری نسب به سایر همکاران خود دارند. البته بارها این جمله را شنیده اید که یک مربی حوب الزاماً یک بازیکن خوب نیست و این جملۀ ما، نقش مشاوران کنکوری که سابقۀ تحصیلی درخشانی ندارند ولی رزومه و سابقه کار درخشانی دارند را خدشه دار نمی کند.

میزان درآمد مشاوران کنکور در سال 1401-1402

میزان درآمد مشاوران کنکور در سال

یکی از سوالات متداولی که از مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک، جهت همکاری در بخش مشاوره تحصیلی و کنکور سایت استادلینک، پرسیده می شود این است که میزان درآمد یک مشاور کنکور چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال، باید گفت که :

  1. معمولاً مشاوران کنکور، یک ساعت در هفته برای مکالمه تلفنی و یا ملاقات حضوری با دانش آموز و اولیای او وقت می گذازند.
  2. معمولاً مشاوران کنکور با تجربه، برای مسائل جانبی دانش آموز از جمله پیگیری انجام برنامه، آزمون های دوره ای برای پیگیری انجام شدن برنامه در هفته، بررسی کارنامه کنکور آزمایشی و … از پشتیبان استفاده می کنند.

هزینه ماهانه گرفتن مشاور کنکور چقدر است؟

هزینه ای که یک دانش آموز برای یک ماه مشاوره به مشاور کنکور خود می دهد عددی متغیر و از 500 هزار تومان تا 7 میلیون تومان و حتی بالاتر است. این بازۀ بزرگ قیمتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به تعداد از آنها در زیر اشاره می کنیم:

عوامل موثر بر درآمد مشاور کنکور

  • میزان سابقه و درصد قبولی های سال قبل مشاور کنکور
  • میزان محبوبیت و معروفیت مشاور کنکور
  • میزان خدماتی که به شما ارائه می دهد و در متن قرارداد شما ذکر می شود.
  • نحوه پشتیبانی ارائه شده توسط مشاور
  • ممکن است مشاور کنکور، کلاس های خصوصی یا گروهی را برای شما ترتیب دهد که در هزینه آن تاثیرگذار است.
  • و …

قیمت انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است؟

انتخاب رشته کنکور امری تخصصی و کمی پیچیده است که بهتر است توسط مشاور کنکور با تجربه که به مباحث و اصطلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری آشنا است، انجام پذیرد.

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است؟

به طور کلی دو نوع انتخاب رشته کنکور سراسری داریم که در مقالۀ « 2 روش انتخاب رشته کنکور سراسری » می توانید با آن آشنا شوید.

هزینه انتخاب رشته نیز عددی بین 200 هزار تومان که توسط کافی نت و افراد کم تجربه بوده تا حدود 4 میلیون تومان برای انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد می باشد.

مراحل استخدام مشاور کنکور در سایت استادلینک

مراحل استخدام مشاور کنکور در سایت استادلینک

اگر بخواهید در سایت تدریس خصوصی استادلینک یا سایر موسسات آموزشی به عنوان یک مشاور کنکور، شروع به فعالیت کنید بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید.:

  1. انتخاب رشته یا رشته هایی که می خواهید در آن ها مشاور کنکور شوید.
  2. کسب مهارت ها و دانش های لازم از تمامی موارد آن رشته
  3. تهیه رزومه جذاب و فیلم معرفی توانمندی های خودتان
  4. ارتباط برقرار کردن با پشتیبان سایت تدریس خصوصی استادلینک یا سایر موسسات برای استخدام و ارسال رزومه

1- انتخاب رشته ایی که می خواهید در آن مشاور کنکور شوید

شما اگر در رشته تجربی درس خوانده اید و دیپلم گرفته اید بهتر است به دانش آموزان رشته تجربی و نهایت با تحقیقات و مطالعه کامل، به دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک مشاوره کنکور دهید.

طبیعی است بخصوص در ابتدای کار، مشاوره کنکور به بچه های رشته های انسانی، داوطلبین کنکور هنر و یا زبان های خارجه برای شما دشوار و دردسر ساز خواهد بود.

2- کسب مهارت و دانش لازم در زمینه مشاوره کنکور

سعی کنید همواره در کار خود بهترین باشید و مطالب خود را بروز و آپدیت نگه دارید. از بزرگان رشته خود الگو بگیرید و در عین حال نوآور نیز باشید. طبق مطالب گفته شده در این بخش، در زمینه های روانشناسی مربوط به حوزه مشاور کنکور، مطالعات لازم را داشته باشید.

همواره خودتان را به جای دانش آموز یا والدین او قرار دهید و سطح دغدغه ها و سوالات آنها را پیش بینی کنید و سعی کنید بهترین پاسخ را برای آن تهیه کنید و در آخر روی مهارت رفتاری و گفتاری خود بسیار بسیار کار کنید.

3- تهیه رزومه و فیلم معرفی؛ از واجبات یک مشاور کنکور

شما هر چقدر که در کار خود بهترین باشید، ولی تا به دیگران معرفی و اثبات نشوید، جذب دانش آموزتان پایین بوده و به مرور زمان مایوس خواهید شد.

سعی کنید یک رزومه جذاب از مهارت های خود و چند فیلم معرفی از خود و عملکرد و دستاوردهای گذشته داشته باشید و برای سایت تدریس خصوصی استادلینک و سایر موسسات آموزشی ارسال کنید و همچنین داشتن یک پیج قوی و فعال اینستاگرام نیز به شما مشاوران کنکور نیز پیشنهاد می شود.

ویژگی های رزومه و فیلم معرفی مشاور کنکور چیست؟

  • از دستاوردهای تحصیلی خود بگویید.
  • سوابق کاری خود در زمینه مشاوره کنکور را بیان کنید.
  • از سوابق تدریس خود در زمینه کنکور سخن بگویید.
  • دوره های مشاوره ای که گذرانده اید را ذکر کنید.
  • اگر دوره یا کارگاه مشاوره کنکور داشته اید، ذکر کنید.
  • از قبولی های دانش آموزانتان در سال های گذشته در رشته ها و دانشگاه های برتز بگویید.
  • و …

رزومه باید با نگارش صحیح و بذون غلط املایی و از لحاظ ساختار و رنگ جذاب و گیرا باشد و در فیلم معرفی، بهتر است با ظاهری آراسته، لحنی قوی و در محیطی مناسب فیلمبرداری انجام شود.

استادلینک؛ جامع ترین پلتفرم آموزش خصوصی در کشور

دعوت به همکاری در سایت تدریس خصوصی استادلینک

شما به عنوان یک مشاور کنکور، بهتر است در کنار اخلاق حرفه ای، صداقت را نیز سرلوحۀ کار خود قرار داده و در تمامی مراحل مشاورۀ کنکور، با دانش آموز و والدین او صادق باشید و حرفه ای برخورد کنید.

استادلینک به عنوان جامع ترین پلتفرم آموزش خصوصی کشور، از بهترین تیم های آموزشی و مساوره ای تشکیل شده که شما می توانید در صورت تمایل و داشتن استاندارهای سایت تدریس خصوصی استادلینک، با ما به عنوان معلم خصوصی یا مشاور کنکور یا در تهیۀ محتواهای آموزشی و مشاوره ای، همکاری داسته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر به پشتیبانی واتساپ استادلینک پیام دهید.

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی خرداد 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

دانلود سوالات امتحان نهایی دینی دوازدهم تجربی و انسانی و ریاضی شهریور 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و انسانی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی دینی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی و رشتۀ انسانی و نحوه مطالعه صحیح این […]

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 3 دوازدهم تجربی و ریاضی شهریور 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

9 پاسخ

  1. سلام من مشاوره تخصصی کنکور هستم با ۱۰ سال سابقه و درآمدی نزدیک ب ۱۰۰ میلیون .. ب نظرماین رشته از رشته های پزشکی درآمد بیشتری داره 👌

    1. درود بر شما
      از اینکه سایت تدریس خصوصی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      لطفا سایت استادلینک را به دوستان خود معرفی نمایید.
      http://www.OstadLink.com

      1. از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور درسی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم

    2. سلام
      من ارشد گرفتم و تازه میخوام این شغل رو شروع کنم چه پیشنهادی برام دارید؟ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید