راهکارهای برتر تدریس ریاضی

راهکارهای برتر تدریس ریاضی - استادلینک

راهکارهای برتر تدریس ریاضی

شاید شما هم به عنوان یک معلم ریاضی این دغدغه را دارید که چگونه بازدۀ عملکرد خود را بالا برده و تدریس ریاضی بهتر و مفهومی تر و جذاب تری را برای دانش آموز خود داشته باشید.

در این مقاله که مقاله که به قلم سایت تدریس خصوصی استادلینک تهیه شده است به چند نکته می پردازیم.

1- حل تمرین راز موفقیت در تدریس ریاضی

در دروس محاسباتی و به خصوص درس ریاضی، حل تمرین شاه کلید یادگیری این درس است. یکی از بهترین روش های تدریس ریاضی این است که ابتدا فرمول جدید را به دانش آموز توضیح دهید و سپس فرمول را روی کاغذ یا روی تخته نوشته و از آن خودتان چند مسئله ساده حل کنید. بعد با تغییر اعداد مسئله را عوض کرده و از دانش آموز بخواهید تا مسئله را حل کند.

با این کار دانش آموز نحوۀ جایگزاری و استفاده از فرمول را یاد گرفته و راندمان شما در تدریس ریاضی بالا می رود. سپس سطح سوالات را دشوارتر کرده و ابتدا خودتان چند سوال دوباره حل کنید و پروسۀ بالا را تکرار کنید تا دانش آموز با سبک های مختلف سوال آشنا شود.

2- تشویق به حل تمرین در تدریس ریاضی

هیچگاه دانش آموز خود را نوشتن تمرین حتی به غلط نترسانید. سعی کنید او را همواره نشویق به نوشتن و انجام تمرینات کنید. در کلاس های درس به دانش آموزانی که فعال تر و پویاتر در حل مسئله فعالیت می کنند امتیاز دهید و از سایر دانش آموزان نیز بخواهید در حل مسئله فعال باشند و آنها را نیز تشویق کنید.

تدزیس ریاضی و دروس محاسباتی زمانی موفق است که دانش آموز شما نیز فعالیت سازنده در کلاس داشته باشد. علاوه بر تمرین های داخل کلاس، تمرین در خانه را نیز فراموش نکنید و سعی کنید با دادن چند تمرین ریاضی به دانش آموزان خود، ذهن آنها را تا چند روز درگیر مسئله و فرمول کنید.

3- مشارکت دانش آموز در تدریس

تدریس ریاضی موفق در سایت استادلینک

سعی کنید بعد از اینکه دانش آموزانتان در تدریس ریاضی مبحث موردنظر به جایگاه قابل قبولی رسیدند، آنها را در طراحی سوال دخیل کنید. مثلاً از هر نفر بخواهید چند سوال به خلاقیت خود طراحی کنند و پس از طراحی سوالات آنها را با هم عوض کرده و به عنوان امتحان یا تکلیف در خانه انجام دهند.

گاهی اوقات می توانید کوییزهای کلاسی را برای تحصیح به دانش آموزان متفاوت دهید. مثلاً هر شخص برگۀ خود را به بغل دستی خود بدهد و او تصحیح کند. این کار باعث می شود که دانش آموزان به اشتباهات رایج در حل تمرین ریاضی پی ببرند و دقت عمل آنها نیز زیاد شود.

سعی کنید دانش آموزان قوی تر را شناسایی کنید و از آنها بخواهید به دانش آموزان ضعیف تر کمک کند و در صورتی که دانش آموز ضعیف تر در درس شما پیشرفت داشت، به هر دوی آنها امتیاز بدهید.

4- استفاده از روش های جدید تدریس ریاضی

سعی کنید برای فهم بیشتر برخی از مسائل ریاضی، از ابزارهای جدید مانند کامپیوتر و اینترنت استفاده کنید. گاهی اوقات با یک عکس یا یک فیلم، به راحتی می توانید موضوع را به دانش آموز خود تفهیم کنید.

سعی کنید برای درس خود، پاورپوینت تهیه کنید و در آن از عکس و فیلم و … نیز استفاده کنید. همچنین می توانید از نمونه تدریس های سایر هکاران خود در اینترنت استفاده کنید. به عنوان مثال در سایت استادلینک و در قسمت پروفایل اساتید، نمونه سوالات و ویدئوهای تدریس و …. وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

همچنین شما خود نیز می توانید به عنوان یک معلم خصوصی ریاضی، در سایت استادلینک ثبت نام نمایید و از خدمات ما بهره مند شوید. برای ثبت نام در سایت استادلینک کافی است اینجا ضربه بزنید.

منبع: سایت استادلینک

مقالات مرتبط:

کسب درآمد بالا از ندریس خصوصی

راهکارهای جذب شاگرد | چگونه شاگرد خصوصی جذب کنم؟

دانلود سوالات امتحان نهایی حسابان 2

دانلود سوالات امتحان نهایی هندسه 3

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی 3 تجربی

دانلود سوالات ریاضی هماهنگ استانی پایه نهم

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت دوازدهم دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی سلامت و بهداشت تمامی رشته ها و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی خرداد 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

دانلود سوالات امتحان شبه نهایی عربی 1 دهم معارف اسلامی 1 اردیبهشت 1403 با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی عربی ویژه امتحانات نهایی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی 1 دهم رشته معارف اسلامی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید