دانلود امتحانات نهایی پیش رو

چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟

چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟

چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟

کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی فیزیک، یکی ار اهداف اقتصادی مدرسین این حوزه است که در این مقاله با ارائۀ راهکارهایی به شما عزیزان در تدریس موفق تر فیزیک کمک می کنیم.

درج آگهی تدریس خصوصی فیزیک در استادلینک

توجه داشته باشید در هر کاری از جمله تدریس خصوصی فیزیک، فراز و نشیب هایی وجود دارد. اگر در ابتدای کار تدریس خصوصی فیزیک هستید یا شاگردان شما کم شده می توانید به درج آگهی تدریس خود در سایت استادلینک، به سایرین بیشتر از پیش معرفی شوید.

همچنین توصیه می کنیم برای موفقیت بلندمدت در تدریس خصوصی فیزیک، تمامی این مقاله را با دقت مطالعه کنید و نقطه نظرات خود را در بخش نظرات در پایین همین صفحه برای سایرین قرار دهید.

به کتاب درسی فیزیک مسلط باشید

درس فیزیک برخلاف دروس دیگر، در هر سال تحصیلی دارای یک مبحث جداگانه است. در سال دهم بیشتر در مورد گرما و مباحث کار و انرژی بوده و در فیزیک یازدهم در مورد الکتریسیته و مغناطیس صحبت می شود. فیزیک سال دوازدهم هم در مورد حرکت، مکانیک، نوسان و انرژی هسته ای است.

معلم فیزیک موفق شخصی است که به تمام مباحث کتاب درسی مسلط باشد و بتواند ارتباط آنها را هم پیدا کند. مثلاً شما به عنوان یک معلم خصوصی فیزیک باید به دانش آموز خود در بخش توان الکتریکی، مبحث گرمایی که یک گرمکن یا کتری به مایع درون خود منقل می کند را نیز یادآوری کند.

تدریس خصوصی فیزیک به صورت کنکوری داشته باشید

در این بازار پر رقابت، شخصی در تدریس خصوصی خود موفق است که نکته ای تر و کنکوری تر تدریس کند. سعی کنید سوالات کنکور سال های گذشتۀ درس فیزیک را گردآوری و با کتاب های نظام جدید مطابق کنید. روند کنکورهای سال های گذشته را بررسی کنید و با الگویی که به دست می آورید سعی کنید سوالات فیزیک کنکور سال بعد را پیش بینی کنید.

جذاب و مفهومی فیزیک را تدریس کنید

سعی کنید برای فهم بیشتر به دانش آموز، فرمول ها را در صورت امکان برای او اثبات کنید. همچنین کاربرد فرمول ها در مدلسازی مسائل روزانه را برای او بازگو کنید. فن بیان خود را تقویت کنید و به طور یکنواخت و با صدای ملایم تدریس نکنید.

موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک

با حرکات دست و بدن، با کم و زیاد کردن تن صدا و با مشارکت دادن دانش آموز موقع تدریس و با استراحت و شوخی مناسب در کلاس درس، می توانید مطلب را برای دانش آموز جذاب کرده و کاری بکنید که در کلاس بیشتر مطالب را متوجه بشود.

خلاقانه فیزیک را تدریس کنید

داشتن جزوۀ مخصوص تدریس خصوصی فیزیک، بسیار در سرعت عمل و کیفیت تدریس فیزیک شما تاثیرگذار است. همچنین می توانید از آپارات و یوتیوب، فیلم هایی راجع به درس موردنظرتان را دانلود کرده و برای مفهوم بهتر به دانش آموز خود نشان دهید.

سعی کنید که پاورپوینت تدریس خود را در چهار سطح آسان، متوسط سخت و پیشرفته ایجاد کنید که بتوانید تمامی سطوح مختلف دانش آموز را پوشش دهید. داخل جزوۀ خود نیز از نمونه سوالات حل شده و حل نشده استفاده کنید تا دانش آموز را درگیر تمرین نمایید.

در جزوۀ خود از کتاب های کمک آموزشی و همچنین از نمونه سوالات کنکورهای آزماشی الگو بگیرید تا جزوۀ قوی تر و کامل تری ار به دانش آموز ارائه دهید و او را بی نیاز از خرید کتاب کمک آموزشی کنید.

نتیجه گرفتن از تدریس خصوصی فیزیک

هدف گرفتن خانواده ها از معلم خصوصی، کسب نتیجه برای فرزندانشان است. سعی کنید ابتدا جزوۀ خود دانش آموز را به او تدریس کنید و سپس از جزوۀ خودتان برای بهبود عملکردتان استفاده کنید. با آنکه کیفیت تدریس بسیار مهم است، ولی حتماً مخصوصاً برای شاگردانی که تازهبا شما کار می کتند کمیت و نمره را در الویت قرار دهید.

شما در تدریس خصوصی فیزیک، هم باید خود دانش آمو و هم باید خانوادۀ دانش آمور را راضی نگه دارید و اگر به یک سو بیشتر از دیگری توجه نمایید، ممکن است کلاس خصوصی شما کنسل شود.

مقالات مرتبط:

روشهای تدریس فیزیم | چگونه فیزیک تدریس کنیم؟

چگونه درآمد از تدریس خصوصی را افزایش دهیم؟

بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی برای معلمین و اساتید

پربازدیدترین و جامع ترین سایت درج آگهی تدریس خصوصی

 

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار 2 یازدهم انسانی و معارف اسلامی شهریور 1402 با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی ریاضی انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار 2 یازدهم رشته علوم انسانی و معارف اسلامی و نحوه مطالعه صحیح این درس […]

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم تجربی دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 3 رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی هندسه دوازدهم ریاضی خرداد 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی هندسه رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید