دانلود امتحانات نهایی پیش رو

چگونه معلم زبان شویم؟ | همه چیز در مورد معلم زبان شدن

چگونه معلم زبان شویم؟ | همه چیز در مورد معلم زبان شدن

چگونه معلم زبان شویم؟ | همه چیز در مورد معلم زبان شدن

اگر به تدریس زبان خارجی علاقه دارید، در این مقاله به روش های مختلف معلم زبان شدن و کسب درآمد از تدریس زبان می پردازیم پس تا انتها با سایت استادلینک همراه باشید.

این مطالب برای تدریس زبان انگلیسی و سایر زبان ها مانند زبان فرانسه، ایتالیایی، چینی، روسی و … مشترک بوده و تمام علاقمندان به تدریس زبان را شامل می شود. در ادامه همۀ روش های معلم زبان شدن و کسب درآمد از تدریس زبان را می آموزید.

1- از طریق دانشگاه فرهنگیان، معلم زبان شوید

یکی از مسیرهای آکادمیک برای معلم رسمی زبان شدن در کشور ما، تحصیل از طریق دانشگاه فرهنگیان می باشد. برای این کار شما باید مدرک متوسطۀ دوم خود در زبان خارجه گرفته باشید و تراز کنکور شما در رشتۀ زبان های خارجی، بالای 6600 شده باشد. بعد از طریق دفترچۀ انتخاب رشته کنکور، رشته تدریس زبان خارجی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایید.

رشته های دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر قبولی در کنکور و حداقل تراز، یک مصاحبۀ حضوری نیز دارد. مصاحبه شوندگان به میزان 3 برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، دعوت به مصاحبه شده و اگر در آن هم موفق شوید، شما به عنوان دانشجو معلم زبان پذیرفته می شود. حسن تحصیل در دانشگاه فرهنگیان این است که استخدام شما قطعی بوده و در حین تحصیل نیز، یک درآمد جزئی دارید.

منطقۀ خدمت شما پس از فارغ التحصیلی، به جنسیت شما و همچنین معدل شما بستگی دارد بطوریکه هر چه معدل شما در دروس مختلف بالاتر باشد، منطقه و مدرسۀ بهتری را می توانید برای تدریس انتخاب کنید و دست شما در انتخاب بازتر است.

2- شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای مدرس زبان شدن

اگر شما مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در یکی از زبان های خارجی از دانشگاه هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان دارید، می توانید در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برای معلم زبان شدن، شرکت کنید.

شرایط و زمان شرکت در آموزن های دستگاه های فراگیر و آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش وجود دارد و بهتر است اطلاعات تکمیلی را از سایت سازمان سنجش مطالعه نمایید.

3- همکاری به عنوان معلم خصوصی زبان با سایت استادلینک

شما اگر علاقه به تدریس زبان و کسب درآمد بالا از طریق آنرا دارید، می توایند آگهی تدریس خصوصی درس زبان خود را در سایت استادلینک درج نمایید. برای ثبت نام در سایت استادلینک، کافی است اینجا ضربه بزنید.

توجه شود که زبان های خارجی به خصوص زبان انگلیسی از پرطرفدارترین درس ها برای تدریس خصوصی بوده و خانواده ها برای معلم خصوصی زبان انگلیسی، و آموزش زبان، هزینه های بالا و خوبی پرداخت می کنند.

شما با ثبت نام در سایت استادلینک این شانس را خواهید داشت که از هزاران بازدید روزانه بهره مند شوید و درآمد سرشاری از تدریس زبان کسب کنید و دیگر نگران هزینه های بالا برای تبلیغات و جذب شاگرد نباشید.

روش های معلم زبان شدن و کسب درآمد از تدریس زبان در سایت استادلینک

4- معلم زبان حق التدریسی شوید

شما می توانید اگر تجربۀ مناسب در تدریس زبان را دارید، به عنوان معلم زبان حق التدریسی در مدارس غیرانتفاعی شروه به کار کنید. برای این کار به مدارس غیرانتفاعی سطح شهر خود مراجعه کرده و رزومه پر کنید. بهترین زمان برای مراجعه به مدارس غیرانتفاعی، از بهمن ماه تا اوایل ادیبهشت است.

همچنین اگر دوستانی دارید که در سایر رشته ها در مدارس غیرانتفاعی تدریس می کنند، می توانید از آنها بخواهید که سفارش شما را به مدیر مدرسه داشته باشد و اطلاعات لازم را به شما بدهد.

توجه داشته باشید که معلم حق التدریسی، مزایا و درآمد معلم رسمی را ندارد و بسیاری از مدارس برای معلم حق التدریسی بیمه رد نمی کنند. درآمد معلم حق التدریسی از سه روش تدریس ذکر شده در بالا، به مراتب کمتر است ولی برای کسب تجربه و داشتن رزومۀ قوی تر توصیه می شود.

5- همکاری با آموزشگاه های زبان به عنوان مدرس زبان

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از تدریس زبان، همکاری با آموزشگا های زبان است. شما اگر مدرک زبان از دانشگاه نیز نداشته باشید ولی از یک آموزشگاه زبان متعبر، مدرک گرفته باشید، می توانید در این آموزشگاه ها استخدام شوید.

البته معیار آنها علاوه بر داشتن حداقل مدرک ( دانشگاهی یا آموزشگاهی )، توانایی تدریس شما نیز است. برای این منظور از شما امتحان و مصاحبۀ حضوری نیز می گیرند تا توانایی شما را به عنوام معلم زبان، بررسی کنند.

تا اینچجا با روش های مرسوم و متداول برای کسب درآمد از تدریس زبان را به شما عزیزان ارائه نمودیم. در ادامه به چند سوال متداول و مهم شما عزیزان پاسخ می دهیم.

سوالات متداول و مهم یک معلم زبان

1- میزان درآمد از تدریس زبان چقدر است؟

پاسخ: اگر قصد دارید از طریق دانشگاه فرهنگیان معلم زبان شوید، پایه حقوق شما مشخص است و با توجه به اطلاعات اخیر حدود 6 میلیون تومان می باشد. البته هرچه میزان سنوات شما بالاتر رود، درآمد شما نیز از آموزش و پرورش بیشتر می شود.

اگر به عنوان معلم حق التدریسی کار می کنید، درآمد شما بسیار کمتر است و هر ساعت حدود 20 الی 30 هزار تومان بسته به مدرسه و پایه ای که تدریس می کند، به شما تعلق می گیرد.

درآمد یک معلم خصوصی زبان، به مراتب از همۀ روش های گفته شده بالاتر است. در بین اساتید سایت استادلینک، دبیران زبانی وجود دارند که از بسیاری از مشاغل دهن پر کن و پر زرق و برق دیگر، درآمد بالاتری کسب کرده اند. دلیل این امر هم اهمیت خانواده ها به یادگیری زبان برای خود و فرزندانشان است.

کسانی که در حوزۀ تدریس آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تاقل، GRE و ….. فعالیت می کنند، به دلیل تمایل خانواده ها برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر، درآمد سرشاری کسب می کنند.

2- چگونه به عنوان معلم زبان، در سایت استادلینک کسب درآمد کنیم؟

پاسخ: ابتدا در سایت استادلینک به عنوان معلم زبان، ثبت نام نمایید. سپس آگهی خود را صادقانه، قانع کننده و با تمام جزئیات تکمیل نمایید. تمام موارد داخل پروفایل خود اعم از ارسال فیلم، جزوه، گذاشتن آخرین عکس پرسنلی و …. را تکمیل نمایید. برای بهتر دیده شدن می توانید از بسته های سایت استادلینک نیز استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی

تدریس زبان انگلیسی از دبیرستان تا مهاجرت

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم

دانلود سوالات هماهنگ استانی زبان انگلیسی نهم

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی شهریور 1401 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی گسسته رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی 2 یازدهم تجربی خرداد 1402 نوبت عصر با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی ریاضی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی 2 یازدهم علوم تجربی تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی 2 یازدهم انسانی خرداد 1402 غایبین مجاز و موجه به همراه جواب و  پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی علوم فنون ادبی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی 2 یازدهم رشته علوم انسانی و معارف اسلامی و […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید