سفارش تبلیغ در استادلینک

0 تا 100 کنکور دیماه و برگزاری 2 کنکور در سال

0 تا 100 کنکور دیماه و برگزاری 2 کنکور در سال

تمام اخبار موثق در مورد کنکور دیماه و برگزاری 2 کنکور در سال و همچنین شبهات ناگفته در مورد برگزاری چند کنکور در سال و ترمیم معدل و آیندۀ تحصیلی نظام قدیمی ها در استادلینک

این مقاله توسط مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان کنکوری تهیه شده است و استفاده از آن با ذکر منبع ( سایت استاد لینک ) بلامانع است.

اخبار موثق کنکور دیماه

طبق گفتۀ سازمان سنجش، کنکور در دو مرحله در دیماه و تیرماه برگزار می شود. شما می توانید در یک یا هر دو این کنکورها شرکت کنید و بیشترین نمرۀ آن برای شما در نظر گرفته خواهد شد و اعتبار آن تا 2 سال است.

توجه: این دو کنکور کامل و جدا و مجزا از هم هستند و می توانید فقط در یکی یا هر دو آنها شرکت کنید.


سایت تدریس خصوصی استادلینک

زمان اعلام نتایج کنکور دیماه

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دیماه، تا قبل از عید سال برگزاری آن کنکور اعلام خواهد شد. یعنی شما درصدها و کارنامه اولیه را تا آخر اسفند همان سال دریافت خواهید کرد ولی انتخاب رشته و زمان اعلام نتایج قطعی، طبق روال گذشته در مرداد و شهریور ماه سال بعد هست.

پس فعلاً طبق این صحبت ها می توان نتیجه گرفت که رتبه های برتر کنکور دیماه نداریم و چیزی به اسم پذیرش بهمن ماه هم وجود ندارد و صرفاً فقط 2 کنکور در سال برگزار شده و یک اعلام نتیجه و یک انتخاب رشته وجود دارد.

همچنین می توان نتیجه گرفت که طبق سال های گذشته اکثر بچه ها در نیمسال اول و مهرماه به دانشگاه خواهند رفت و برخی رشته ها مانند پرستاری، پذیریش نیمسال دوم و ورودی بهمن طبق سال های گذشته خواهند داشت.

همچنین فعلاً قطعی شده که در هر درس مجاز هستید فقط یک مرتبه در ترمیم معدل شرکت کنید و الزامی ندارد همۀ درس ها را در یک امتحان شرکت کرده و می توانید درس ها را برای امتحانات نهایی مختلف تقسیم کنید.

 


مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور

تاثیر قطعی نمرات امتحان نهایی در پذیرش دانشگاه

تا پیش از این، نمرات امتحانات نهایی فقط تاثیر مثبت در نتیجۀ کنکور شما داشتند ولی با مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمرات دروسی که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شوند ( امتحانات نهایی ) تاثیر قطعی در پذیرش دانشگاه شما دارند.

بنابر صحبت هایی که شده تاثیر نمرات امتحانات نهایی و کنکور به شرح زیر است:

  • اگر امتحانات نهایی فقط در سال دوازدهم برگزار شود —–> 60% کنکور و 40% امتحانات نهایی
  • اگر امتحانات نهایی علاوه بر سال دوازدهم در سال یازدهم نیز برگزار شود —–> 50% کنکور و 50% امتحانات نهایی
  • اگر امتحانات نهایی در هر 3 سال متوسطۀ دوم برگزار شود —–> 40% کنکور و 60% امتحانات نهایی

شبهات و سوالات مهم در مورد کنکور دیماه

0 تا 100 کنکور دیماه و برگزاری 2 کنکور در سال - اعلام نتایج کنکور دیماه

حالا که قرار نیست نتایج کنکور دیماه بلافاصله بعد از آن اعلام شود این سوال پیش می آید پس کنکور دیماه به چه درد دانش آموزان میخورد؟

تا الان اخبار موثق برگزاری 2 کنکور در سال را تا جایی که اعلام عمومی شده بود برای شما عزیزان بیان کردیم. از اینجا به بعد برای آنکه بتوانیم به سؤالاتی که ذهن دانش آموزان و پشت کنکوری های عزیز را درگیر کرده، پاسخ دهیم جواب هایی داده می شود که احتمال وقوع آنها بیشتر است.

1- آیا تفاوتی میان کنکور دیماه و تیرماه وجود دارد؟

منطقاً از لحاظ سختی نباید تفاوتی میان این 2 کنکور وجود داشته باشد. در نهایت نمرۀ همه در مردادماه معادل سازی می شود و رتبۀ همگان یکجا اعلام می شود. اگر به فرض یکی از کنکورها ساده تر و دیگری سخت باشد، با تکنیک هایی که هنوز از طرف سازمان سنجش اعلام نشده، احتمالاً با روش ها و دادن ضرائبی، این دو کنکور معادل سازی خواهند شد.

2- ترمیم معدل و بحث نمرات نظام قدیمی ها

فعلاً سازمان سنجش چیزی اعلام نکرده که ترمیم معدل را از چه تاریخی به بعد قبول دارد. عده ای از دانش آموزان از الان در فکر ترمیم معدل شهریور یا دیماه هستند ولی این دسته از دوستان این احتمال را بدهند که ممکن است در آینده  سازمان سنجش از تاریخی به بعد نمرات ترمیم را را قبول داشته باشد. توجه کنید که چون نمرات دروس عمومی به تماماً در امتحانات نهایی قرار گرفته اند، دوستان نظام قدیم به احتمال زیاد مجبور هستند که دوباره در امتحانات نهایی نظام جدید شرکت کنند و دوباره دیپلم بگیرند!

3- تکلیف تغییر رشته ای ها در 2 کنکور جدید چه می شود؟

قبلاً کسی که مثلاً دیپلم انسانی داشت مجاز بود در کنکور هر رشتۀ دیگری مثل تجربی شرکت کند و اگر در کنکور موفق می شد، مسئلۀ خاصی پیش نمی آمد و وارد دانشگاه میشد.

ولی به احتمال زیاد دیگر این اتفاق نمی افتد و تغییر رشته ای ها باید در امتحانات نهایی غیر مشترک که با رشتۀ مقصد دارند شرکت کنند. مثلاً اگر کسی که دیپلم ریاضی داشته و قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد، به احتمال زیاد حتماً درس زیست تجربی ها را باید آزمون ترمیم معدل بدهد.

این کار به احتمال زیاد برای جلوگیری از هجوم بیش از حد داوطلبان به یک رشتۀ خاص پیش بینی شده و احتمالاً با سیاست های انتخاب رشتۀ سال نهم همخوانی دارد.


تخلفات و جرایم کنکور

4- تکلیف پسرانی که بعد از دیماه مشمول می شوند چه می شود؟

عده ای از دانش آموزان پسر هستند که از دیماه به بعد مشمول می شوند و باید برای رفتن به سربازی اقدام کنند. این دسته از دوستان در کنکور دیماه شرکت کنند ولی تا زمان اعلام نشدن نتایج و قبولی در کنکور، مشمول خواهند ماند.

این دسته از دوستان باید در این بازه که نتایج اعلام نشده به خدمت سربازی بروند و به محضی که انتخاب رشته کردند و کارنامه نهایی قبولی در دانشگاه آنها آمد، برایشان معافیت تحصیلی صادر شده و می توانند از خدمت سربازی مرخص و به دانشگاه بروند.

5- آیا برای رشته ها و دانشگاه های کم مخاطب تر هم پذیرش بهمن نداریم؟

احتمال این وجود دارد به خاطر صندلی های خالی این رشته ها و دانشگاه ها، برای آنها پذیرش بهمن ماه آن هم به احتمال بسیار زیاد پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داشته باشیم.

6- اگر در کنکور دیماه بطور جدی شرکت کنم آیا احتمال قبولی افزایش می یابد؟

پیشنهاد می کنیم تمام توان خود را اگر شرایط کنکور دیماه را دارید قرار دهید ولی به این نکته توجه کنید که با صحبت های انجام شده قرار است هر دو کنکور معادل سازی شوند.

پس بهتر است برای هر دو کنکور تلاش کنید و توجه کنید که چیزی به اسم رتبۀ اول کنکور دی یا کنکور تیر به تنهایی وجود ندارد.

با اینکه می دانیم کنکور دیماه تعداد شرکت کنندگان کمتری دارد و سطح بچه ها در این کنکور کمتر است، ولی بخاطر معادل سازی دو کنکور، نمی توانید زیاد به کنکور دی استناد کنید.

7- بعد از کنکور برای ترمیم معدل شرکت کنم یا قبل از کنکور؟

هنوز موضع رسمی از طرف سازمان سنجش اعلام نشده ولی احتمالا باید تا قبل از کنکور تیرماه تکلیف نمرات شما مشخص شود چون دانش آموزان دوازدهمی تا آخر خرداد مشغول امتحانات نهایی هستند و حدود 2 هفته بعد از آخرین امتحان نهایی، باید کنکور تیرماه شرکت کنند.


دانلود سوالات امتحان نهایی

به کنکور دیماه زیاد استناد نکنید!


تا اینجا متوجه شدیم که قرار نیست نتایج کنکور دیماه بلافاصله اعلام شود. پس این سوال پیش می آید اگر قرار نیست نتایج کنکور دی بزودی اعلام شود، پس این کنکور به چه دردی می خورد؟ بعد از کنکور دی آیا پروندۀ کنکور یک داوطلب کنکور بسته می شود و دیگر نیازی به مطالعه برای کنکور تیرماه ندارد؟ با توجه به مطالب قبلی، دانش آموزان بهتر است که زیاد روی کنکور دیماه حساب باز نکنند. دلیل این موضوع هم این است که چون نتایج کنکور دیماه تا مرداد اعلام نمی شود پس زیاد روی آن نمی توان استناد کرد. به کنکور دیماه فقط به عنوان یک فرصتی قبل از کنکور تیرماه برای سنجش خودتان حساب کنید و فرض کنید می خواهید با محیط کنکور آشنا شوید. البته تمام توان خود را برای این کنکور قرار دهید ولی بهتر است بیشتر به آن شبیه یک کنکور آزمایشی نگاه کنید.

کنکور دیماه به درد چه کسانی می خورد؟

فعلاً پیشنهاد می کنیم یا فقط در کنکور تیرماه به صورت جدی شرکت کنید یا هر دو کنکور را شرکت کنید یعنی پیشنهاد می کنیم فقط کنکور دی را به تنهایی ثبت نام نکنید.

برای پاسخ به این سوال که « کنکور دی برای چه کسانی مفید است؟ » داوطلبان کنکور را به سه دسته تقسیم می کنیم:


شرایط ترمیم معدل

الف) دانش آموزان سال دوازدهم

مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک به شما دانش آموزان دوازدهمی عزیز که قصد دارید در کنکور دیماه شرکت کنید این پیشنهاد را دارند که زیاد این کنکور را جدی نگیرید و فقط به عنوان آشنایی با کنکور در آن شرکت کنید. تیم مشاوران تحصیلی استادلینک به صورت واقع بینانه این تجربه را دارد که یک دانش آموز دوازدهمی نمی تواند در این مدت کم برای کنکور دی آماده شود و اصلاً درس های سال دوازدهم شما تا این مدت تمام نمی شود. ما به همۀ دانش آموزان حتی دانش آموزانی که در مجموعۀ استادلینک مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی می شوند پیشنهاد می کنیم که استرس آماده شدن برای کنکور دیماه را نداشته باشند و تمام تلاش خود را برای کنکور تیرماه قرار دهند.

ب) پشت کنکوری هایی که پارسال جدی نخوانده اند

شما هم بهتر است زیاد کنکور دیماه را جدی نگیرید. وافع بینانه به صورت عادی، یکسال برای جمع کردن و تسلط مطالب زمان کمی است و نمی شود در مدت کم مرداد تا دی برای این کنکور آمده شد. پس کسانی که سال گذشته خوب عمل نکردند و سطح پایین یا سطح صفر دارند یا کسانی که چند سال از درس فاصله داشتند هم زیاد روی کنکور دیماه حساب باز نکنند و تمرکز خود را برای کنکور تیرماه بگذارند.

پ) پشت کنکوری هایی که پارسال جدی خوانده اند

اگر شما داوطلب کنکوری هستید که پارسال به صورت جدی و منظم درس خوانده اید ولی بر حسب بد شانسی در روز کنکور اتفاقی افتاده و کنکور را خراب کرده اید، می توانید روی کنکور دیماه حساب ویژه ای باز کنید.

شما می توانید در مدت 5 ماه از مرداد تا دی، با یک برنامه ریزی درسی اصولی به سطح قابل قبولی برای کنکور برسید ولی این موضوع به درد افرادی می خورد که سال گذشته تا عید را خوب عمل کرده ولی بعد از عید بنا به هر دلیلی افت داشته اند.

باز هم این دسته از داوطلبان کنکور بهتر است هر 2 کنکور را جدی بگیرند و علاوه بر کنکور دیماه برای کنکور تیرماه هم آماده باشند.

 

راز موفقیت در کنکور دیماه

اگر می خواهید در کنکور دیماه و هر دو کنکور موفق باشید، بهترین کار این است که خود را درگیر حواشی کنکور 1402 نکنید. برای آگاهی از آخرین اخبار موثق کنکور می توانید پیج اینستاگرام سایت تدریس خصوصی استادلینک را دنبال نمایید.


پیج اینستاگرام استادلینک

مشاوره تحصیلی با استادلینک


شما می توانید برای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی از مشاورین تحصیلی سایت تدریس خصوصی استادلینک که از رتبه های برتر و مشاورین با تجربه تشکیل شده است استفاده نمایید.برای این منظور و رزرو معلم خصوصی یا مشاور تحصیلی خود از طریق پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک اقدام نمایید.

ارتباط با پشتیبانی

2 پاسخ

  1. اقا یه سوال مهم که کسی پاسخ نداده» ایا تو کنکور دی ماه کل کتاب دوازدهم تو کنکور هست یا نصف کتاب ؟؟؟؟؟؟؟؟ (مثل نوبت اول )

    1. درود بر شما
      از اینکه سایت تدریس خصوصی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      بله تمامی کتب دروس اختصاصی سه سال آخر متوسطه دوم در کنکور دی ماه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید