سفارش تبلیغ در استادلینک

قوانین ترمیم معدل نظام قدیم و نظام جدید برای کنکور - دروس ترمیم معدل

قوانین ترمیم معدل نظام قدیم و نظام جدید برای کنکور

در این مقاله قوانین ترمیم معدل، واقعیت های ترمیم معدل برای کنکور ویژه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید و همچنین قوانین تک ماده کردن در امتحانات نهایی ذکر شده است.

این مقاله توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک گردآوری شده و استفاده از مطالب آن با ذکر نام منبع ( سایت استاد لینک ) بلامانع می باشد.

سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک

شماره تماس استادلینک - آیدی استادلینک - راه ارتباط با پشتیبانی استادلینک - سایت تدریس خصوصی استادلینک

استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی در سراسر کشور است که می توانید با مراجعه به صفحۀ اصلی سایت استاد لینک، لیست بهترین اساتید به همراه فیلم نمونه تدریس، سابقه، نظر شاگردان قبلی و … را مشاهده نموده و به صورت مستقیم با استاد خصوصی موردنظر خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید جهت مشورت در مورد خدمات استادلینک مانند کلاس خصوصی و … از طریق پشتیبانی سایت تدریس خصوصی استادلینک اقدام نمایید.

ترمیم معدل چیست؟

ترمیم معدل فرصتی است که شما می توانید نمرات پایین دروس امتحانات نهایی ( امتحانات کشوری ) خود را در امتحانی دیگر جبران کنید. توجه شود نمرات جدید روی معدل دیپلم شما تاثیری نخواهد گذاشت و این نمرات صرفاً برای سازمان سنجش و تاثیر بر پذیرش دانشگاه شما مورد استفاده قرار می گیرد.

امتحانات نهایی فعلاً در سال دوازدهم بچه ها نظام جدید ( نظام 3-3-6 ) برگزار می شود و شامل 10 درس است که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. در ادامۀ مقاله در مورد داوطلبان نظام قدیم و شرایط ترمیم معدل آنها صحبت خواهیم کرد.

چرا باید ترمیم معدل کنیم؟

طبق مصوبۀ جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیرات نمرات امتحان نهایی ( امتحانات کشوری ) از حالت “تأثیر مثبت” به حالت “تأثیر قطعی” در پذیرش کنکور سراسری تغییر کرده است.

در ادامه درصد تأثیر قطعی نمرات امتحان نهایی در نظام جدید ( نظام 3-3-6 ) بیان می شود.

  • اگر فقط امتحانات نهایی در سال دوازدهم برگزار شود: 60% نمرات کنکور سراسری و 40% نمرات امتحانات نهایی در پذیرش کنکور تأثیر دارند.
  • اگر امتحان نهایی در سال یازدهم و دوازدهم برگزار شود: 50% نمرات کنکور سراسری و 50% نمرات امتحان نهایی در پذیرش کنکور و دانشگاه شما تأثیر دارند.
  • اگر امتحانات نهای در هر سه سال متوسطۀ دوم برگزار شود: 40% نمرات کنکور سراسری و 60% امتحانات نهایی در پذیرش شما اثر دارند.

با توجه به تأثیر بالای نمرات کتبی ( امتحانات نهایی ) در پذیرش دانشگاه، سیستم آموزشی یه شما فرصتی داده که اگر در درس یا دروسی عملکرد خوبی نداشته در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرده و اگر نمرۀ بالاتری در آن دروس کسب کردید، نمرات بهتر شما در پذیرش دانشگاه ملاک قرار داده شود.

سوالات امتحان نهایی ترمیم معدل

ترمیم معدل فارغ التحصیلان نظام جدید

دانش آموزان و  داوطلبانی که دیپلم نظام جدید ( نظام 3-3-6 ) دارند، خود به دو گروه تقسیم می شوند:

  • عده ای که دیپلم آنها با کنکور آنها هم نام است. ( دیپلم تجربی ، کنکور تجربی )
  • عده ای که دیپلم آنها با کنکور غیر همنام است. ( دیپلم ریاضی ، کنکور انسانی )

ترمیم معدل داوطلبان نظام جدیدی که دیپلم هم نام کنکور خود دارند

دروس سال دوازدهمی که در کنکور هم می آیند ( مثلاً برای رشتۀ تجربی: زیست شناسی 3 ، فیزیک 3 ، شیمی 3 ، ریاضی 3 ) به همراه دروس عمومی ادبیات فارسی 3 ، عربی 3 ، دینی 3 و زبان انگلیسی 3 تأثیر 40 درصدی در کنکور سراسری شما دارند.

پیشنهاد می شود این گروه از داوطلبان اگر نمره ای زیر 18 در امتحانات نهایی داشته برای ترمیم معدل از طریق مدرسه اقدام نمایند.

ترمیم معدل داوطلبان نظام جدیدی که دیپلم غیر هم نام کنکور خود دارند

فرض کنید دیپلم انسانی دارید و می خواهید در کنکور تجربی شرکت کنید. دروس مشترک بین این دو رشته مانند درس ریاضی، تأثیر کمتری نسبت به حالتی دارد که دیپلم و کنکور شما هم نام باشد. همچنین دروس غیر مشترک ( به عنوان مثال زیست ) به صورت 100% از نمرۀ کنکور شما محسوب می شود.

در مقالۀ زیر به صورت مفصل در مورد ضرائب هر درس در حالت های مختلف برای ترمیم معدل و کنکور سراسری صحبت کرده ایم و پیشنهاد می شود حتماً آنرا مطالعه نمایید.

ضرائب و بودجه بندی دروس کنکور

ترمیم معدل فارغ التحصیلان سالی واحدی

دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی با پاسخنامه - ترمیم معدل نظام قدیم

به افرادی که دیپلم سال سوم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی دارند و مدرک خود را از سال 1384 تا حدود 1395 دریافت کرده اند، داوطلبان نظام سالی واحدی گفته می شود.

این عزیزان در اکثر دروس سال سوم دبیرستان امتحانات نهایی داده و مدرک دیپلم دریافت کرده اند و در 4 درس سال پیش دانشگاهی نیز امتحانات نهایی داشته اند.

تأثیر 30% نمرات کتبی دیپلم و 10% نمرات نهایی سال پیش دانشگاهی برای این عزیزان در پذیرش کنکور سراسری لحاظ می شود که اگر نمرۀ زیر 18 در دروس صرفاً دیپلم خود دارید می توانید از طریق مدارس بزرگسالات اقدام به ثبت نام برای امتحانات ترمیم معدل نمایید.

توجه شود برای ترمیم معدل مجبور هستید کتاب های بچه های نظام جدید را مطالعه نمایید و می توانید این کتاب ها را سایت آموزش پرورش به نشانی زیر دانلود نمایید.

دانلود کتاب های نظام جدید

ترمیم معدل نظام آموزشی قبل از سال 1384

اگر مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اید، مجبور هستید در تمامی دروس امتحانات نهایی سال دوازدهم شرکت کرده و دوباره دیپلم بگیرید.

در ابتدای مقالۀ « دانلود سوالات امتحانات نهایی ویژۀ ترمیم معدل » لیست دروس امتحان نهایی و ترمیم معدل به همراه ضرائب آن آمده و در ادامۀ آن مقاله می توانید سوالات امتحانات نهایی نظام جدید را به همراه پساخنامه تشریحی آن دانلود نمایید.

دانلود دفترچه سوالات کنکور تجربی

مراحل ترمیم معدل و شرایط ثبت نام آن

اگر نمره ای کمتر از 18 دارید بهتر است به فکر ترمیم معدل باشید. برای ترمیم نمرات فعلاً طبق بخشنامه ای که آمده شما مجاز هستید برای هر درس اقدام کنید.لازم نیست تمامی دروس را یکجا امتحان دهید و می توانید تعدادی از آنها را در امتحان نهایی دی ماه، تعدادی از آنها را در امتحان نهایی خرداد و تعدادی دیگر را در امتحانات نهایی شهریور ماه امتحان دهید.

مکان ثبت نام ترمیم معدل

  • ابتدا به یک مدرسه یا آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایید.
  • برای دروسی که نیاز به ترمیم معدل دارند ثبت درخواتس کنید.

هزینه ثابت ثبت نام در امتحانات نهایی حدود 50 هزار تومان و هزینه هر درس ثبت نامی حدود 20 هزار تومان است. توجه شود امتحانات نهایی در سه نوبت دی، خرداد و شهریور در هر سال برگزار شده و شما برای ثبت نام بهتر است یک ماه قبل از هر امتحان نهایی اقدام به ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل کنید.

دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی

نکات مهم ترمیم معدل

در این بخش می خواهیم نکات مهم ترمیم معدل را در سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان بیان کنیم.

  • داشتن نمره برای دروس عمومی اجباری هست. ( اگه نهایی امتحان ندادی باید شرکت کنی حتی شما دیپلمی عزیز قبل از سال 1384 )
  • می تونید دروس اختصاصی را ترمیم معدل نکنید. اگر تغییر رشته ای هستید و اون درس را امتحان نهایی ندادی یا دیپلم نام قدیم قبل از سال 84 داری، 100% نمرۀ کنکور برای آن درس محاسبه می شود.
  • در خصوص نکتۀ قبلی، فقط حواستون باشه طبق آخرین اخبار اعلام شده از ترمیم معدل، تغییر رشته ای ها ظاهراً باید دروس غیر مشترک تخصصی هم ترمیم کنند و این مورد ظاهراً اجباری شده!
  • می تونید برخی درس ها را دی ماه ترمیم معدل کنید بعضی درس ها را در خرداد یا شهریور ترمیم معدل کنید.
  • در خصوص نکتۀ قبلی، حواستون باشه، برای هر سالی که قصد شرکت در کنکور را داری باید نمرات نهاییت تا تیرماه تکمیل شده باشه؛ یعنی اگه قصد شرکت در کنکور 1402 را داری، نمیتونی یک سری از درس هات را شهریور 1402 برای این کنکور ترمیم معدل کنی و برای کنکور 1403 به بعد نمرات شهریورت محسوب مبشه.
  • ترمیم معدل دروس سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی الزامی نیست.
  • نظام قدیمی ها می تونند ترمم معدل دروس سوم دبیرستان را انجام بدین و باید کتاب های سال دوازدهم نظام جدید را مطالعه کنند.
  • دروس پیش دانشگاهی ترمیم معدل ندارند و فعلاً کاری نمیشه کرد و با توجه به تأثیر 10 درصدی، زیاد اهمیتی ندارند.
مجازات تقلب و تخلف در کنکور چیست؟

موفقیت در امتحان ترمیم معدل و کنکور در استادلینک

تدریس خصوصی دروس مدرسه در سایت استادلینک - دروس ترمیم معدل امتحان نهایی و کنکور

اگر قصد شرکت در امتحانات ترمیم و همچنین موفقیت در کنکور سراسری را دارید، می توانید از خدمات و کلاس های خصوصی سایت تدریس خصوصی استادلینک استفاده نمایید.

استادلینک با داشتن بهترین اساتید دروس مختلف در سراسر کشور و همچنین برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین و ارائه بهترین خذمات با مناسب ترین هزینه، همواره در کنار شما دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری است.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام و جزئیات بیشتر به پشتیبانی سایت تدریس خصوصی استادلینک پیام دهید تا به شما مشاوره مناسب داده شود.

پشتیبانی واتساپ استادلینک

17 پاسخ

  1. برای ترمیم معدل حتما باید فارغ التحصیل باشیم ؟؟؟

    برای مثال فیزیک تحدید شدم و دی ماه باید آزمون بدم

    کنارش نمیتونم درسای دیگه رو که قبول شدم ترمیم کنم؟؟؟
    حتما باید بطور کامل فارغ التحصیل شده باشم ؟؟

    1. درود بر شما
      از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      بله؛ با توجه به قوانین فعلی برای ترمیم معدل باید یک مرتبه در امتحانات نهایی شرکت کرده باشید و نمره ای از شما ثبت شده باشد.

  2. سلام وقت بخیر من سال ۹۴ دیپلم و سال۹۵ امتحانات نهایی پیش دانشگاهی رو شرکت کردم و نمرات خوبی گرفتم الان میازی به ترمیم معدل ندارم؟

    1. درود
      از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      خیر؛ اگر دیپلم شما و کنکوری که می خواهید در آن شرکت کنید هم خوانی دارد ( مثلاً هر دو تجربی است ) نیازی ندارید

  3. من قبل از۸۴ هستم مراجعه کردم مدرسه بزرگسالان میگن بخشنامه هست اما از سامانه برای ثبت نام خبری نیست

  4. سلام من دیپلمم رو ۹۶ گرفتم نظام قدیم هستم برای ترمیم باید توی دروس هویت و سلامت شرکت کنیم اگه شرکت نکنیم تاثیری داره؟؟

    1. با درود
      از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور درسی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      از طریق لینک زیر می توانید به صورت مستقیم با مشاوران تحصیلی استادلینک ارتباط برقرا کرده و سوالات مشاوره ای خود را از آنها جوبا شوید.
      https://ostadlink.com/tutors/academic-advice

      1. لعنت به این نظام آموزش و پرورش
        که هر روز یه تصمیمی میگیره
        اینقدر شرط و شروط چه الزامی داره
        ،حذف دروس عمومی و دادن امتیاز در معدل دیپلم و پیش دانشگاهی رو برای نظام جدیدی ها پیاده کنید
        ما نظام قدیمی های قبل از ۸۴،چه گناهی کردیم که باید دوباره دروس سال دوازدهم رو امتحان بدیم،و وقت خودمون رو بیهوده صرف کنیم و از کنکور یکسال عقب بیوفتیم چون دیر متوجه این تغییرات شدیم،ما هم در دوره ی خودمون زحمت کشیدیم،درس خوندیم،به ما چه ارتباطی داره که شما دوره ی نظام آموزشی ما رو قبول نداشتید و امتحانات نهایی برگزار نمی کردید،تو زمان ما مدارس حتی سختگیر تر بودند و ما به راحتی نمره کسب نمی کردیم
        حداقل کاری که میتونید بکنید،ما نظام قدیمی ها بخت برگشته ،نسل سوخته
        طبق روال گذشته کنکور بدیم،اینقدر اذیت و آزار بابت چی هست

        1. دورد بر شما
          از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور درسی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم

  5. سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی سال 96 گرفتم و پیش دانشگاهی سال 97، ایا لازمه برای شرکت در کنکور تجربی برای درس زمین شناسی ایجاد سابقه بکنم با توجه به اینکه همون سال زمین شناسی هم جزو دروس امتحان نهایی ما بود؟!

    1. سلام.من دیپلم سال ۸۴ هسام.قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۳ را دارم .رشته داروسازی مد نظرم هست.معدل کتبی دیپلم ۱۷.۲۸ هست.کدوم دورس را باید ترمیم کنم.
      اگر احتمالا امسال قبول نشم و ۱۴۰۴ امتحان بدم تمامی دروس یازدهم هم باید ترمیم بدم؟؟

      1. درود بر شما
        از اینکه سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
        جهت مشاوره لطفاً به پشتیبانی استادلینک در شبکه های اجتماعی پیام دهید.

  6. سلام. من رشتم ریاضی بوده دیپلمم رو 95 گرفتم و الان کنکور تجربی میدم ایا لازمه یعنی لازم بوده دروس پیش دانشگاهی تجربی رو هم امتحان بدم ؟

  7. سلام من امتحان نهایی دی ماه رو که درس افتاده داشتم نتونستم شرکت کنم و به عبارتی تا خرداد ماه که مجدد امتحان بدم دیپلم ندارم. منم میتونم با این شرایط برای کنکورم ترمیم معدل شرکت کنم؟

  8. سلام وقت بخیر من سال۹۲ دیپلم انسانی گرفتم برای ترمیم معدل مدرسه بزرگسالان باید ثبتنام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید