دانلود امتحانات نهایی پیش رو

رفع عادت خوردن تنقلات هنگام درس خواندن

رفع عادت خوردن تنقلات هنگام درس خواندن

رفع عادت خوردن تنقلات هنگام درس خواندن

مادر اینجا می خواهیم راهکار های رفع عادت خوردن تنقلات هنگام درس خواندن را برای شما بیان کنیم. پس حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

عادت خوردن تنقلات هنگام مطالعه

بهتر است هنگام درس خواندن، هر کاری را که باعث حواس پرتی می شود کنار بگذارید. با این کار می توانید با حداکثر تمرکز به مطالعه بپردازید.
این عادت یک سبک یادگیری می باشد و لزوما بهترین روش نیست.

نکته: سبک یادگیری قابل تغییر است و باید بهترین و مفیدترین کار را انجام دهید.

چرا نباید هنگام درس خواندن تنقلات بخوریم؟

  • کاهش حجم اکسیژن در مغز ( به خاطر افزایش گردش خون در دستگاه گوارش )
  • کاهش قدرت حل مسئله و تمرکز

سعی کنید این عادت را به صورت تدریجی ترک کنید. با ترک این عادت درگیری و حواس پرتی شما به حداقل می رسد. بنابراین می توانید با حداکثر تمرکز، مطالعه کنید و درس بخوانید.

تماشا

خوردن تنقلات هنگام درس خواندن

2 راهکار برای رفع این عادت اشتباه

برای رفع این عادت می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید.

راهکار1 : زمانی جداگانه را به خوردن تنقلات و خوراکی اختصاص دهید با این کار شما راحت ترمی توانید هنگام مطالعه جلوی خودتان را بگیرید.

راهکار2 : بنابراین سعی کنید ساعت مطالعه خود را به زمان های کوتاه تر تقسیم کنید. مثلا اگر دو ساعت پشت سرهم درس می خوانید این را به دو تا یک ساعت جدا تقسیم کنید. با این کارمی توانید راحت تر با این عادت مقابله کنید و در آن یک ساعت خوراکی نخورید.

برای افزایش تمرکز و یادگیری هنگام مطالعه چه بخوریم؟

لازم هست شما کنکوری های عزیز به تغذیه خود اهمیت دهید و تغذیه سالم و مقوی داشته باشید. بنابراین مهم ترین مواد غذایی که باعث افزایش یادگیری و تمرکز شما می شود را برایتان بیان می کنیم.

  1. برای جلوگیری از کاهش قند خون از یک یا دو عدد خرما و یا شکلات استفاده کنید. اما این که یک ظرف میوه یا تنقلات کنار خود بگذارید اصلا کار درستی نیست.
  2. میزان مصرف آب در طول شبانه روز مهم است. حفظ سطح هیدرات یعنی مغز شما بهینه کار می کند. کم آبی باعث سردرد، کند شدن ذهن و حساسیت به نور و صدا می شود. سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید و هنگام مطالعه یک لیوان آب کنار خود داشته باشید.
  3. مصرف به اندازه شکلات تلخ می تواند به 2 دلیل برای دانش آموزان مفید باشد.
    دلیل اول: شکلات تلخ حاوی مقدار کمی کافئین می باشد. همین امر باعث سرحالی و حس خوب در دانش آموزان می شود.
    ‌دلیل دوم: وجود منیزیم در شکلات تلخ باعث افزایش عملکرد اندورفین و سروتونین مغز می شود. همین مورد باعث سرحالی و افزایش تمرکز می باشد.
    اما توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید شکلات زیاد مصرف نمایید. شما می توانید هر روز مقدارکمی مصرف نمایید زیرا مصرف بیش از حد آن باعث استرس زایی می شود.
  4. حتما سبزیجات و میوه ها را درسبد غذایی خود قرار دهید. چون میوه و سبزیجات باعث عملکرد بهتر گردش خون و متبولیسم بدن می شود. همین موضوع باعث پیش گیری از فراموشی مطالب و تقویت حافظه می شود. هویج و زردآلو میوه هایی هستند که به افزایش تمرکز و تقویت حافظه کمک می کنند.
  5. سع کنید هفته ای دوبار ماهی بخورید. ماهی به خاطر داشتن امگا 3 سبب افزایش تمرکز و توانایی یادگیری شما می شود.

مقالات مرتبط:

ما دراین مقاله راهکار های رفع عادت خوردن تنقلات هنگام درس خواندن را برای شما آوردیم. حتما مقالات دیگر ما را مطالعه کنید.

5 عادت سمی هنگام مطالعه

9 عادت عالی شبانه

صبح یک رتبه برتری چگونه است؟

روش تارعنکبوتی جهت افزایش تمرکز

راهکاری ساده برای جلوگیری از وسواس و کند شدن ذهن

شما هم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشترک بگذارید.

اگر می خواهید یک دفتر برنامه ریزی خوب داشته باشید می توانید از اینجا تهیه کنید.

برای دریافت مشاوره نیز می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم تجربی شهریور 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 3 رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی علوم و فنون ادبی رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی تاریخ دوازدهم انسانی دی 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی تاریخ 3 رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید