دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته

دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته با جواب تشریحی - استادلینک

دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته

  • دانلود کلیۀ سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ( انتهای مقاله )
  • نحوۀ مطالعه و پاس شدن در امتحان نهایی گسسته

مقدمه ای بر درس گسسته دوازدهم ریاضی

طبق توصیۀ اساتید ریاضی سایت استادلینک، با دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته از انتهای این مقاله، و حل تمام تمرین های حل شده و حل نشدۀ کتاب گسسته، حتماً در امتحان نهایی این درس، موفق خواهید بود.

همچنین در ادامۀ این مقاله، با بارم بندی امتحان نهایی درس گسسته و نحوۀ مطالعۀ هر فصل آشنا خواهید شد. پس از این آشنایی با بارم بندی گسسته، متوجه می شوید جهت اطمینان از پاس شدن در درس گسسته، به کدام فصل ها اهمیت بیشتری دهید و ترتیب مطالعۀ هر فصل برای شما مهم می شود.

کتاب گسسته، شامل 3 فصل و در مجموع 7 بخش می باشد. مطالب این کتاب تا حدودی جدید بوده که در مورد آن در ادامه مفصل توضیح خواهیم داد. برای شناخت بیشتر درس گسسته دوازذهم ریاضی، ابتدا به فصل ها و بخش های آن آشنا می شویم.

فهرست کتاب گسسته دوازدهم ریاضی

فصل1) آشنایی با نظریۀ اعدادفصل2) گراف و مدلسازیفصل3) ترکیبیات (شمارش)
استدلال ریاضیمعرفی گرافمباحثی در ترکیبیات
بخش پذیری در اعداد صحیحمدل سازی با گرافروش هایی برای شمارش
همنهشتی در اعداد صحیح و کاربردها

چگونه درس گسسته را مطالعه کنیم؟

در این بخش با نحوۀ صحیح مطالعۀ درس ریاضیات گسسته دوازدهم آشنا می شویم. سپس با توجه به بودجه بندی و بارم بندی امتحان نهایی گسسته، یک هدف گذاری خوب برای پاس شدن در گسسته ارائه می دهیم. راهکارهای ارائه شده در این بخش، توسط اساتید گسسته سایت استادلینک برای شما عزیزان، ارائه شده است.

فصل1) آشنایی با نظریۀ اعداد

این فصل خود شامل 3 بخش است. در بخش اول آن، انواع اثبات در ریاضی مانند اثبات مستقیم و اثبات غیر نستقیم یا برهان خلف، برای شما یادآوری می شود. سپس با روش اثبات جدیدی به نام اثبات بازگشتی آشنا خواهید شد. اسن بخش به نسب ساده است ولی حتما باید تمام تمرین ها و مثال های کتاب را خودتان چند مرتبه حل کرده تا با روش های آن به خوبی آشنایی پیدا کنید.

در کل باید بدانید که گسسته روی اعداد صحیح ( Z ) پیاده سازی شده است. در بخش دوم و سوم فصل اول، با مفاهیمی مانند عاد کردن و همنهشتی آشنا می شوید. این دو بخش اثبات قضیه زیاد دارد ولی اگر تمام اثبات ها را چند بار خودتان در کنار یک معلم گسسته خوب حل کنید، بخش راحتی برای امتحان نهایی است.

اساتید گسسته سایت استادلینک این قول را به شما عزیزان می دهند که در حد امتحان نهایی اگر تمرین های کتاب درسی را مسلط باشید و با اساتید سایت استادلینک کار کنید، به راحتی به این دو بخش که برای کنکور نیز از اهمیت بالایی برخوردارند، مسلط خواهید شد.

فصل2) گراف و مدلسازی

این فصل خود شامل 2 بخس اشت. در بخش اول که بسیار ساده است با مفهوم انواع گراف، راس، یال و … آشنا می شوید. در بخش دوم با کاربرد گراف در حل مسئله آشنا می سوید. در مجموع فصل بسیار ساده و قابل فهم و با فرمول بسیار کم است و بارم خوبی نیز در امتحان نهایی دارد.

البته ناگفته نماند که برای تسلط به تست های کنکور، علاوه بر مسلط شدن به تمرینات فصل 2 گسسته، نیاز به حل تست های فراوان و آشنایی با روش های تستی و راه حل های سریع تر نیز دارید. مدرسین گسستۀ سایت استادلینک، علاوه بر تدریس مفهومی برای امتحان نهایی گسسته، به طور همزمان، شما را برای تستهای کنکوری درس گسسته یز آماده می کنند.

فصل3) ترکیبیات (شمارش)

این فصل خود شامل دو بخش است. پیش نیاز این بخش، اصول شمارش ریاضی دهم است و حتماً قبل از مطالعۀ این فصل گسسته، فصل 6 ریاضی دهم را مطالعه داشته باشید. فصل بسیار مهم و پر فرمول و همچنین مفهومی ریاضیات گسسته است که هم در امتحان نهایی گسسته و هم در کنکور سراسری دارای سوالات متعدد می باشد.

بهتر است برای تسلط به این فصل، ابتدا تمام تمرینات کتاب درسی را مطالعه کرده و سپس از پایین همین صفحه، امتحانات نهایی سال های گذشته را حل کنید. حتماً پس از حل به پاسخنامۀ انتهای هر دفترچه دقت کنید تا با نحوۀ پاسخگویی و همچنین بارم بندی ها آشنا شوید.

همچنین اگر فرصت کافی برای مطالعۀ درس را ندارید، می توانید از اساتید گسستۀ سایت استادلینک کمک بگیرید تا سریعاً شما را برای امتحان نهایی گسسته و همچنین کنکور سراسری آماده کنند.

راه پاس شدن در امتحان نهایی گسسته - استادلینک

بارم بندی امتحان نهایی گسسته

فصلمحدودۀ فصلنوبت اولنوبت دومشهریور و دی
1کل1557
 2 (ترم اول)تا صفحۀ 42526
2 (ترم دوم)
صفحۀ 42 به بعد56
3کل87

توجه: در هر امتحان نهایی، بارم بندی ممکن است کمی تغییر کند. تیم استادلینک آخرین بارم بندی را در جدول بالا قرار داده و قبل از هر امتحان نهایی جدول بالا را بروزرسانی خواهد کرد.

چگونه در امتحان نهایی گسسته پاس شویم؟

  1. با توجه به بارم بندی، تمام فصل ها تقریباً ارزش یکسانی از لحاظ نمره دارند. ولی توصیه می کنیم ابتدا فصل 2 سپس فصل اول و در انتها فصل آخر را مطالعه کنید.
  2. تمام سوالات متن و تمرین های کتاب درسی را به دقت و با الویت فصل های گفته شده، حل کنید.
  3. تمامی سوالات امتحان نهایی گسسته را از انتهای این مقاله دانلود نموده و پس از حل، حتماً کلید انتهای آن و نحوۀ بارم بندی را مشاهده نمایید.
  4. اگر وقت کافی ندارید یا پایۀ ریاضی شما ضعیف است، وارد سایت استادلینک شوید و با یک معلم ریاضی خوب، کلاس بگیرید.
    کلاس های استادلینک هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود. به شما پیشنهاد میکنیم اگه فرصت کافی ندارید، برای صرفه جویی در زمان رفت و برگشت از کلاس های مجازی و آنلاین استفاده نمایید.برای رزرو استاد خصوصی گسسته به سایت استادلینک (همین سایت) کراجعه کرده یا از طریق پشتیبانی واتساپ، پیام دهید.

دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته ( خرداد، شهریور، دی )

برای دانلود امتحان نهایی ریاضیات گسسته، به همراه کلید تصحیح، ( امتحان روزانه و بزرگسالان )، روی عبارت مورد مورد نظر ضربه بزنید.

امتحان نهایی گسسته
خردادشهریوردیماه
1397 —دانلود گسسته امتحان نهایی دی 97
1398دانلود گسسته امتحان نهایی خرداد 98دانلود گسسته امتحان نهایی شهریور 98دانلود گسسته امتحان نهایی دی 98
1399دانلود گسسته امتحان نهایی خرداد 99دانلود گسسته امتحان نهایی شهریور 99دانلود گسسته امتحان نهایی دی 99
1400دانلود گسسته امتحان نهایی خرداد 1400دانلود گسسته امتحان نهایی شهریور 1400دانلود گسسته امتحان نهایی دی 1400
1401دانلود گسسته امتحان نهایی خرداد 1401دانلود گسسته امتحان نهایی شهریور 1401دانلود گسسته امتحان نهایی دی 1401
1402دانلود گسسته امتحان نهایی خرداد 1402دانلود گسسته امتحان نهایی شهریور 1402دانلود گسسته امتحان نهایی دی 1402

سوالات امتحان نهایی گسسته خارج از کشور

بزودی سوالات امتحان نهایی درس ریاضیات گسسته خارج از کشور برای شما عزیزان در سایت استادلینک قرار خواهد گرفت.

چگونه کلاس آنلاین و مجازی رایگان در سایت استادلینک برگزار کنیم؟

تیم استادلینک آموزشی جهت برگزاری کلاس آنلاین و مجازی در اختیار همکاران عزیز قرار داده که میتوانید آنرا از اینجا مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط:

دین و زندگی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

فارسی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

زبان انگلیسی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

عربی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

سلامت و بهداشت دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

علوم اجتماعی دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

ریاضی 3 دوازدهم تجربی (دانلود سوالات امتحان نهایی)

شیمی 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

حسابان 2 دوازدهم ریاضی (دانلود سوالات امتحان نهایی)

هندسه 3 دوازدهم ریاضی (دانلود سوالات امتحان نهایی)

فیزیک 3 دوازدهم (دانلود سوالات امتحان نهایی)

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 1 دهم انسانی شهریور 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی و جواب + معرفی بهترین معلم خصوصی و استاد خصوصی امتحان نهایی عربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی 1 دهم رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت دوازدهم دی 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی سلامت و بهداشت تمامی رشته ها و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی شهریور 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید