سفارش تبلیغ در استادلینک

اگر مشاور داشته باشم حتما قبول می شوم؟

اگر مشاور داشته باشم حتما قبول می شوم؟

یک سوالی که بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور می پرسند این هست که اگر مشاور داشته باشم حتما قبول می شوم؟

ما هم در این مقاله به همین موضوع می پردازیم تا شما جواب سوالات خود را بگیرید. ما می خواهیم بدانیم که تأثیر مشاوره گرفتن و مشاور داشتن در قبولی کنکور تا چه میزان است؟ و این که اگر شما مشاور داشته باشید حتما در کنکور قبول می شوید یا نه؟

پس حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه بفرمایید.

من مشاور بگیرم، حتما قبول می شوم؟

من می خواهم به شما بگویم که مشاور داشتن برای رسیدن شما به موفقیت کمک کننده است. اما همه چیز در نهایت بستگی به میزان تلاش خود شما دارد.

همه مشاورها شما را از تجربه ها، نحوه مطالعه ، برنامه ریزی و آزمون دادن آگاه می کنند ولی در نهایت این خود شما هستید که باید قبولیتان را بسازید. کسی قرار نیست بیاید و به جای شما مطالعه کند یا آزمون بدهد.

پس خودتان باید از تجربیات مشاور استفاده کنید.

همه مشاورهایی که دانش آموزان رتبه برتری دارند، رتبه بد هم دارند. پس مشکل از کجاست؟

اینجا مشخص می شود که مشکل از مشاور نیست. آن کسی که رتبه برتر شده از نکات و تجربیات مشاور استفاده کرده است. اما آن فردی که رتبه خوبی نداشته از آنها استفاده نکرده است. پس همه جور دانش آموز هست. شما میخواهید جزء کدام دسته باشید؟

شما اگر بهترین مشاور را داشته باشید اما درس نخوانید هیچ تاثیری ندارد و کمکی به شما نمی کند!

اما اگر مشاور شما چندان کاربلد و خوب هم نباشد اما شما پرتلاش باشید، نتیجه بسیار خوبی می گیرید. پس مشاور کمک کننده است، اما نتیجه نهایی بستگی زیادی به میزان تلاش و پشتکار شما دارد!

حالا بالاخره مشاور بگیریم یا نگیریم؟

نظر شخصی من این هست که مشاور داشتن، باعث می شود شما سریع تر پیشرفت کنید. وقتی ناامید شوید، به شما کمک می کند. وقتی ترازتان کم شود، پیگیری می کند و راهکاری برای بهبود شرایط و وضعیت شما می دهد.

از طرف دیگر شما هم می دانید یک نفر هست که باید به آن گزارش دهید. بنابراین تعهدتان نسبت به درس خواندن بیشتر می شود و مشاوره نیز از همین نظر کمک کننده است.  

از کجا بفهمیم یک مشاور خوب است؟

خب حالا که می دانیم مشاور داشتن چقدر می تواند به موفقیت و پیشرفت ما کمک کند، برای خیلی از ما سوال هست که چگونه مشاور خوب  و کار بلد را تشخیص دهیم؟

در زیر ویژگی های مهمی را که یک مشاور تحصیلی باید داشته باشد آورده ایم.

  1. اول از همه باید توجه داشت که هر کس رتبه برتر نشد لزوما نمی تواند مشاور خوبی باشد. چون الان سالهاست که افرادی که رتبه خوبی در کنکور کسب می کنند به عنوان مشاور تحصیلی فعالیت می کنند. ما نمیگوییم که چنین فردی نمیتواند به شما مشاوره دهد. اما فردی که رشته اصلی آن روانشناسی و مشاور تحصیلی هست بهتر می تواند شما را راهنمایی کند.
  2. مشاور باتجربه کسی نیست که یک برنامه آماده بنویسد و به شما بگوید طبق آن برنامه پیش روید. مشاور خوب کسی است که به شما آموزش دهد چه طور برنامه ای مطابق با شرایط و نقاط ضعف و قدرت خود بنویسید.
  3. برنامه ای که یک مشاور می دهد باید تنوع داشته باشد و تعادل را در دروس اختصاصی و عمومی حفظ کند. برای مثال بهتر است در یک روز پشت سر هم یک درس تکراری خوانده نشود. همچنین نباید در یک روز فقط درس تخصصی و یک روز هم فقط عمومی خواند. پس برنامه ای درست هست که در یک روز دروس اختصاصی و عمومی را با هم داشته باشد.
  4. مشاور خوب کسی است که هر موقع شما کم آوردید و ناامید شدید بتواند به شما انگیزه و امید دهد. در کل یک مشاور باید فردی دلسوز، خوش اخلاق و پرانرژی باشد.

توجه:

حتما مقاله ، روی تلاش خودت تمرکز کن را مطالعه کنید.

هر سوالی دارید می توانید در دایرکت پیج استادلینک تا در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم.

شما می توانید رزومه اساتید و مشاوران مجرب ما را در این صفحه مشاهده نمایید.

برای ثبت نام در طرح مشاوره، با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید