دانلود امتحانات نهایی پیش رو

3 ترفند قبولی پزشکی با رتبه داغون

3 ترفند قبول پزشکی با رتبه بد

3 ترفند قبولی پزشکی با رتبه داغون

سلام به شما استادلینکی های عزیز، در این مقاله می خواهیم به شما 3 ترفند قبولی در پزشکی با رتبه بالا را آموزش دهیم. توجه کنید که این 3 راه حل کاملا عملی هستند و به شما کمک می کند که اگر رتبه کنکورتان بسیار بد بود هم بتوانید با آن رشته های تاپ و پرطرفدار را قبول شوید.

مثلا مورد زیر را ببینید، این داوطلب با رتبه 11 هزار منطقه 3، پزشکی قبول شده است!

3 ترفند قبولی در پزشکی با رتبه بالا

سه تا راهکاری که میخواهیم در این مقاله به شما بگوییم، کاملا واقعی هستند و شوخی نیست. برای مواقعی هست که یک نفر رتبه اش به یک رشته نمیخورد ولی با استفاده از این سه تا راهکار می تواند در آن رشته ها قبول شود.

اولین راهکار: ثبت نام در مناطق محروم

در مورد رشته های تعهددار و مناطق محروم در مقالات بعدی  به طور کامل توضیح می دهیم.
شرایط تعهد خدمت و مناطق محروم را خیلی ها قبول نمی کنند. بنابراین اگر شما آنها را انتخاب کنید، با رتبه های بالاتر می توانید رشته های بهتری را بخوانید.

دومین راهکار: ثبت نام در رشته های شهریه پرداز

راهکار دیگر، ثبت نام در رشته هایی مثل پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی هست که به صورت شهریه پرداز هستند. چون خیلی ها توان مالی برای پرداخت شهریه را ندارند. بنابراین شما می توانید با رتبه های بالاتر، آن رشته ها را ثبت نام کنید.

سومین راهکار: ثبت نام در شهرهای کم طرفدار

مثلا در نمونه ای که در بالا آوردیم، قبولی داروسازی در شهر زابل بود.
زابل از شهرهایی می باشد که خیلی طرفدار ندارد چون یک مقدار شرایط جوی و منطقه ای آن خوب نیست. بنابراین کسی زیاد آن شهر را برای تحصیل انتخاب نمی کند. بنابراین شما به راحتی می توانید با رتبه های بالاتر، رشته مورد علاقه تان را قبول شوید.  

مثلا در نمونه ای که برای شما آوردیم، این داوطلب با رتبه 11 هزار منطقه 3، زابل را انتخاب کرده و تعهد خدمت داده است. یعنی دو مورد از ترفندهایی که به شما گفتیم را به کار گرفته که توانسته با رتبه خیلی بالا چنید رشته ای را قبول شد.

پس شما هم این سه تا راهکار را حتما به یاد داشته باشید چون ممکن است که به کارتان بیاید.  

چگونه با رتبه بد انتخاب رشته خوبی داشته باشیم؟

بسیاری از داوطلبان برای نمونه متقاضیان پسر در صورت قبول نشدن در دانشگاه باید به سربازی بروند. نکات زیر به چنین افرادی کمک کند که با همان رتبه های بد خود، انتخاب های خوبی داشته باشند.

  1. در مورد همه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی خود تحقیق کنید و آنها را از نظر آینده شغلی، بازار کار، امکان و شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بررسی کنید.
  2. اطلاع یافتن از ظرفیت ها یا افزایش ظرفیت دانشگاه ها، باعث می شود که شما انتخاب های قابل قبول تری داشته باشید.
  3. توجه کنید که در سالی که شما کنکور دارید، معیار های قبولی، سهمیه ها، ظرفیت ها و پذیرش در انتخاب های شما از طرف سازمان سنجش چگونه است؟. چون ممکن است هر سال این معیارها تغییر کند و شما شانس قبولی در رشته های ایده آل خود را داشته باشید.
  4. شما باید انتخاب های خوش بینانه خود را اول وارد فرم کنید و انتخاب هایی که مطمئنید با رتبه خود در آن قبول می شوید را در اولویت های آخر قرار دهید. دراین صورت شانس قبولی در دانشگاه ها و رشته های خوب را از دست نخواهید داد.
  5. بررسی آخرین رتبه قبولی در رشته یا دانشگاه مورد نظر خود در سال قبل. با مقایسه آنها با رتبه خود متوجه می شوید که شانس قبولی تان حدودا چه قدر است.
  6. توجه به قانون قبولی در دوره های روزانه و محرومیت در کنکور. فقط انتخاب هایی که مطمئنید در صورت قبولی در آن تحصیل می کنید را در فرم وارد کنید.
  7. آگاهی از میزان شهریه دانشگاه های مورد نظر و فاصله از شهر محل سکونت.
  8. بررسی سهمیه ها و میزان تاثیر آنها در رتبه و تراز کنکور، به افراد دارای سهمیه کمک می کند با توجه به نحوه اعمال سهمیه ها، شانس قبولی خود را بسنجند.

مقالات مرتبط:

حتما مقاله، رتبه خوبی ندارم، آیا پشت کنکور بمانم؟ را بخوانید. برای مطالعه، اینجا کلیک کنید.

قبولی در پزشکی و دندان پزشکی با تعهد خدمت

4 نوع پذیرش بومی در انتخاب رشته کنکور

شما می توانید سوالاتتان را در دایرکت پیج استادلینک بپرسید تا به آنها در اسرع وقت پاسخ دهیم.

برای ثبت نام در طرح انتخاب رشته، با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی دی ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی شیمی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم تجربی دی 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 3 رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با […]

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم تمامی رشته ها دی ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی رشته تجربی، ریاضی و انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید