چگونه دین و زندگی را صد درصد بزنیم؟

چگونه دین وزندگی را 100% بزنیم؟

چگونه دین و زندگی را صد درصد بزنیم؟

بسیاری از شما عزیزان که می خواهید رتبه خوبی در درس دین و زندگی بگیرید، این سوال را می پرسید که چگونه دین و زندگی را صد درصد بزنیم؟

برای رسیدن به این هدف با ما تا پایان این مقاله همراهی کنید.

دین و زندگی و ضریب آن در کنکور

درس دین و زندگی با ضریب ۳ بعد از ادبیات، مهم‌ترین درس عمومی می‌باشد.
دین و زندگی در کنکور کمترین زمان را با ۱۷ دقیقه به خود اختصاص داده است. یعنی برای پاسخگویی به هر سوال ۴۰ ثانیه زمان دارید.

دروس مهم هر سال

  • دروس مهم دین و زندگی دهم : ۲-۳-۴-۵-۶-۷-۱۰
  • دروس مهم دین و زندگی یازدهم : ۱-۴-۵-۶-۷-۹-۱۲
  • دروس مهم دین و زندگی دوازدهم : ۱-۲-۳-۶-۷-۱۰

بودجه بندی درسی دین و زندگی

  • دهم با 9 تست
  • یازدهم با 8 تست
  • دوازدهم با 8 تست

بودجه بندی مبحثی دین و زندگی

  • آیات با 12 تست
  • متن کتاب با 9 تست
  • احادیث با 4 تست

بهترین روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور

  1. دین و زندگی ازجمله دروسی است ک طراح می تواند از همه قسمت های کتاب سوال طرح کند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید به اصلاح کتاب را قورت دهید. یعنی خط ب خط کتاب از جمله پاورقی ها، نکات و تیترهای فرعی را حتما مطالعه کنید.
  2. سعی کنید در فاصله های زمانی کم درس دین و زندگی را بخوانید و مرور کنید تا بتوانید رتبه خوبی از این درس بگیرید. زیرا تعداد دروس دینی زیاد نیست و شما می توانید تا روز کنکور این درس را چندین بار دوره کنید.
  3. هنگام مطالعه آیات به جزئیات و معانی دقیق کلمات و مفهوم هر آیه دقت داشته باشید. سعی کنید نکات هر آیه را یادداشت کنید.
  4. اگر به مباحث دین و زندگی سال دهم و دوازدهم توجه کرده باشید دیده اید که ارتباط محتوایی بین آنها وجود دارد و به هم مرتبط هستند. برای همین بهتر است که شما این دو کتاب را پشت سر هم بخوانید و سپس به سراغ کتاب دینی سال یازدهم بروید.

نکات کاربردی و کنکوری درس دین و زندگی

  • اگر سوالات کنکور سال های اخیر را بررسی کنید، متوجه می شوید که آیات، مورد توجه طراحان کنکور قرار گرفته است. حتی در بعضی سوالات قسمت کوچکی از آیه داده می شود و بقیه قسمت ها را خالی می گذارند و جالب اینجاست که پاسخ سوال دقیقا از قسمتی از آیه است که در متن سوال نوشته نشده است!
  • در مرحله اول باید آیات درس و پرسش های آخر هر درس را حفظ کنید و یاد بگیرید. اما به جای اینکه پشت سر هم یک آیه را بخوانید تا حفظ شوید، بهتر است تعداد مرور هر آیه را بالا ببرید تا در طی چند روز آیه مورد نظر را یاد بگیرید.
    تکنیک های رمزگذاری در یادگیری آیات کمک خیلی زیادی به حفظ آنها می کند.
  • در مرحله بعدی باید متن کتاب درسی رو با دقت مطالعه کنید و بعد از مطالعه متن درس باید بین آیه و متن ، ارتباط برقرار کنید.
  • بهتر است پاراگراف بالا و پایین هر آیه را با متن و معنی آیه مقایسه و بررسی کنید. کتاب های کمک آموزشی زیادی برای کمک در مفاهیم آیات وجود دارد.
  • بعد از مطالعه کامل درس و تسلط به متن و آیات به سراغ تست آموزشی بروید. بهتر است تست های خط به خط بزنید و بیشتر از آیات تست بزنید.
  • توجه داشته باشید که با یکبار تست زنی در هر درس به تسلط نمی رسید و باید هر درس را در فاصله های زمانی مناسب مرور کنید و تست بزنید.
  • یادتان باشد که برای مطالعه و تست زنی درس دینی حتما از کتاب های خوب و استاندارد استفاده کنید. شما می توانید کتاب جمع بندی دین و زندگی اثر هادی هاشمی را از این صفحه دانلود کنید.

سایر مقالات

امیدوارم شما عزیزان که می پرسیدید چگونه دین و زندگی را صد درصد بزنیم؟ با خواندن این مقاله به جواب سوال خود رسیده باشند.

 ادبیات کنکوررا با درصد بالایی بزنید،

 عربی کنکور را کامل بزنید،

 زبان انگلیسی را در کنکور کامل بزنید،

همچنین داوطلبان کنکور رشته ریاضی و تجربی شما نیز علاوه بر دروس عمومی

اگر می خواهید شیمی کنکور را کامل بزنید،

اگر می خواهید زیست کنکور را کامل بزنید،

اگر می خواهید ریاضی کنکور را کامل بزنید،

اگر می خواهید فیزیک کنکور را کامل بزنید،

مطالعه مقالات آماده شده را به هیج وجه از دست ندهید. امیدواریم که شما بتوانید با رعایت دستورالعمل ها و استفاده از مطالب رتبه برتری شوید.

هر سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات یا در دایرکت پیج اینستاگرام ما بپرسید.

برای دریافت دیگر خدمات سایت استاد لینک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

 برای دریافت مشاوره نیز می توانید با شماره 03132505232  تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

جستجوی بهترین معلم خصوصی آقا و خانم ریاضی نهم و برگزاری کلاس خصوصی ریاضی نهم در شهر اصفهان با بهترین و مناسب ترین قیمت. مشاهده لیست برترین استاد و مدرس خصوصی ریاضی نهم اصفهان  بهترین معلم خصوصی آقا ریاضی نهم اصفهان در بخش زیر لیست بهترین اساتید و معلمین ریاضی نهم اصفهان ( دبیر آقا […]

استاد حل تکالیف، تمرین ها، نمونه سوالات امتحانی، سوالات کتاب درسی، سوالات آزمون های آزمایشی درس فیزیک نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم دبیرستان و دانشگاه در موسسه تکلیف آنلاین استاد حل تکالیف فیزیک دبیرستان و دانشگاه شاید برای شما پیش آمده باشد که وقت انجام تکالیف و نمونه سوالات امتحانی معلم را نداشته اید ولی به […]

لینک دانلود دفترچه سوالات کنکور هنر اردیبهشت 1403 ( کنکور نوبت اول رشته هنر 1403 ) همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + دانلود سوالات کنکور داخل و خارج رشته هنر 1403 توجه: گردآوری مطالب این بخش توسط تیم سایت تدریس خصوصی استادلینک انجام شده و استفاده از مطالب آن با ذکر نام منبع ( سایت […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید