سفارش تبلیغ در استادلینک

پاسخ تشریحی تحلیل سیستم انرژی کنکور ارشد 1400 رشته برق قدرت

پاسخ تشریحی تحلیل سیستم انرژی کنکور ارشد 1400

باز هم مثل هر سال افتخار داریم که اولین پاسخ تشریحی درس تحلیل سیستم انرژی ( بررسی سیستم های قدرت ) کنکور ارشد سال 1400 را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

اهمیت درس تحلیل سیستم های انرژی در کنکور ارشد برق قدرت

درس بررسی سیستم های قدرت 1 و2 یا همان تحلیل انرژی 1 و 2 ، از دروس مهم رشتۀ برق گرایش قدرت است که در ترمهای آخر در دانشگاهها تدریس می شود.
این درس جزء دروس مهم دورۀ کارشناسی و همچنین از دروس با ضریب بالا در کنکور ارشد می باشد.

هر دو درس بررسی 1 و 2، در کنکور دکتری رشتۀ برق مورد سوال است ولی در کنکور کارشناسی ارشد برق گرایش قدرت، فقط سوالات مطرح شده از درس بررسی سیستم های قدرت 1 بوده است.

کدام مباحث درس تحلیل سیستم های انرژی مهم است؟

تقریباً تمام مباحث درس بررسی سیستم قدرت انرژی زنجیروار و به هم پیوسته است. ولی در درس تحلیل1 مبحث پرکابرد که همواره سوال دارد، قسمت پریونیت (P.U) یا معادل فارسی آن در مبناء یا یکه است.

پریونیت چیست؟

به طور خلاصه، نرمالایز کردن اعداد در مبانی مناسب را پریونیت می گویند. با یک مثال مفهوم پریونیت و اینکه چرا نباید تا زمانی که مقادیر در یک مبناء نباشند را با هم جمع نکرد، را بررسی می کنیم.

شاید تا به حال واژۀ « 1 تومن » را شنیده باشد. 1تومن در جاهای گوناگون معانی متفاوت دارد. مثلاً در سوپرمارکت به 1000 تومان می گیند 1 تومان پس مبناء کار آنها عدد 1000 است.

1تومن در بانک معنای 1 میلیارد تومان را دارد. پس عدد یک میلیارد مبنای سیستم بانکی یا حتی قیمت مسکن است.

سوال: آیا می شود گفت که 1تومن سوپرمارکت بعلاوۀ 1تومن بانک می شود 2 تومن؟ پاسخ قطعاً منفی است. پس الان درک این را دارید تا سیستم اعداد در یک مبناء نباشند نمی شود آنها را با هم جمع کرد.

چگونه خود را برای کنکور ارشد برق آماده کنیم؟

با داشتن یک برنامه ریزی دقیق توسط تیم استادلینک، می توانید با کمترین هزینه، در کوتاه ترین زمان خود را برای کنکور کارشناسی ارشد برق آماده کنید. برای این کار کافی است روی جعبۀ واتساپ بالای همین صفحه ضربه زده و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

دانلود پاسخ تشریحی تحلیل سیستم های انرژی کنکور ارشد 1400

برای دانلود پاسخ تشریحی بررسی سیستم های قدرت ( تحلیل سیستم های انرژی ) کنکور 1400 ارشد اینجا ضربه بزنید.

اگر در درس بررسی سیستم های قدرت 1 و2 ( تحلیل سیستم های انرژی 1 و 2 ) ضعف دارید ، کافی است به سایت استادلینک مراجعه کرده و از اساتید ما به بهترین نحو بهره ببرید.

توجه1: استفاده از این سوالات با ذکر نام منبع یعنی سایت استادلینک بلامانع است. بدیهی است استفادۀ دیگر از این پاسخ ها رضایت تیم استادلینک و مهندس امید نجفی پور را به همراه نخواهد داشت.

توجه2: این پاسخ جزء اولین پاسخ های تشریحی پس از انتشار دفترچه است. بدیهی است بخاطر سرعت عمل در پاسخ و انتشار آن برای شما عزیزان، پاسخ ها خالی از اشکال نباشد. لطفاً در صورت مشاهدۀ موردی، آنرا به پشتیبانی سایت در واتساپ اطلاع دهید.

مقالات مرتبط کنکور ارشد برق 1400

پاسخ تشریحی مدارهای الکتریکی کنکور ارشد 1400 برق قدرت ( برای دانلود کلیک نمایید. )

پاسخ تشریحی ماشینهای الکتریکی کنکور ارشد 1400 برق قدرت ( برای دانلود کلیک نمایید. )

برای مشاهدۀ حل تشریحی کنکور ارشد برق قدرت همۀ دوره ها، اینجا ضربه بزنید.

برای مشاهدۀ پاسخ تشریحی سالهای مختلف کنکور دکترای برق قدرت، اینجا ضربه بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله