سفارش تبلیغ در استادلینک

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور تجربی | روش مطالعه رتبه های برتر کنکور

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور تجربی | روش مطالعه رتبه های برتر کنکور

مصاحبه اختصاصی سایت تدریس خصوصی استادلینک با رتبه برتر کنکور تجربی 1401 و آشنایی با نحوه مطالعه و برنامه ریزی و منابع درسی رتبه های برتر کنکور

این مقاله توسط تیم مشاوران تحصیلی سایت تدریس خصوصی استادلینک تهیه شده است و استفاده از آن با ذکر نام منبع ( سایت استاد لینک ) بلامانع می باشد.

سامانه جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک

استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی در سراسر کشور است که می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت استادلینک، لیست بهترین معلمین خصوصی و مشاورین تحصیلی رتبه برتر را مشاهده کرده و مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید از طریق پشتیبانی واتساپ استادلینک، مشاوره و مشورت برای رزرو و معرفی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی خود داسته باشید.

پرسش و پاسخ با رتبه برتر کنکور تجربی

مهسا کرمی - رتبه برتر کنکور تجربی 1401

در این مقاله با خانم مهسا کرمی رتبه برتر کنکور تجربی 1401 مصاحبه کردیم که در غالب پرسش و پاسخ برای شما ارائه می گردد.

1- خودتون را کامل معرفی کنید.

پاسخ: من مهسا کرمی هستم.

2- از چه شهر و استانی هستید؟

پاسخ: از شهر خرم آباد استان لرستان

3- رتبه کنکور خود را بفرمایید و آیا سهمیه داشتید؟

پاسخ: رتبه در زیر گروه اول تجربی من 1172 شد و فقط سهمیه منطقه داشتم.

4- متولد چه سالی هستید و آیا سال پیش کنکور داده بودید؟

پاسخ: متولد سال 1381 هستم. بله سال دومم بود که کنکور دادم و پارسال رتبه ام طوری بود که پزشکی آزاد قبول می شدم ولی به خاطر هزینه های بالا ترجیح دادم یک سال پشت کنکور بمانم.

5- در چه مدرسه ای درس می خوندین که رتبه برتر شدید؟

پاسخ: من از کلاس هفتم تا سال آخر دبیرستان در مدرسه تیزهوشان درس می خوندم.

6- شهریه مدرسه تیزهوشان شهر شما چقدر است؟

پاسخ: سال هفتم و هشتم هر سال 500 هزار تومان، سال نهم 900 هزار تومان و سه سال متوسطه دوم هر سال 1 میلیون و 800 هزار تومان شهریه به مدرسه تیزهوشان پرداخت کردم.

7- اگر تمایل دارید لطفاً بفرمایید که شغل پدر و مادر شما چیه و چند تا خواهر برادر هستید؟

پاسخ: پدرم شغل آزاد دارند و مادرم دبیر زبان هستند. سه فرزند هستیم من فرزند بزرگتر و دو تا خواهر دوقلوی کوچکتر هم دارم.

8- کلاس های کنکوری خصوصی یا گروهی شرکت کردید؟ برای چه دروسی؟

پاسخ: از همان ابتدا تا آخر از هیچ کلاس کنکوری یا پکیج آموزشی استفاده نکردم.

9- یک رتبه برتر کنکور هر درس را به چه صورت مطالعه میکنه؟ لطفاً کامل توضیح دهید.

پاسخ: به خاطر اهمیت این بخش، جواب این سوال را ذز قسمت « نحوه و ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور » بیان می کنیم.

10- از چه زمانی به طور جدی برای کنکور شروع کردید؟

پاسخ: من از سال آخر به صورت جدی برای کنکور شروع به خواندن کردم. چون تجربه نداشتم و کسی هم نبود که این راه رو رفته باشه و به من کمک کنه روش های مختلفی رو امتحان کردم و شکست خوردم و باعث شد چند ماهی رو صرف پیدا کردن راه و روش مناسب کنم.

11- در ایام امتحانات نهایی که همه مشغول مطالعۀ دروس دوازدهم هستند، چکار می کردید؟

پاسخ: به خاطر اهمیت بالای این سوال، پاسخ را در بخش « مدیریت امتحانات نهایی و دروس کنکور رتبه های برتر » در ادامۀ این مقاله قرار دادیم.

12- روزی چند ساعت در ایام مدرسه و روزهای تعطیل درس می خوانید؟

پاسخ: ساعت مطالعه من در روزهای تعطیل اوایل 8 ساعت بود و اواخر به 10 ساعت رسید. در روزهای مدرسه هم زیاد تغییر نمی‌ کرد چون کلاس های ما مجازی و نیمه حضوری بود و دبیرهای مدرسه به دانش آموزانی که نمرشون بالا بود اجازه میدادن که فقط واسه امتحانات و پرسش ها شرکت کنند و بقیه وقتشون رو واسه کنکور بزارند.

13- در ایام عید سال کنکور چگونه درس خواندید؟

پاسخ: ایام عید هم مثل روزهای دیگه درس می‌ خوندم و فرقی نداشت. همه فامیل و دوستان از شرایط خانواده ما آگاه بودن و رفت و آمدی در کار نبود.

14- بعد ار امتحانات نهایی در فرصت باقیمانده چه کردید و چه احساسی داشتید؟

پاسخ: هر چه به کنکور نزدیک میشدم استرسم بیشتر میشد. سعی کردم ارتباطم رو با دوستام قطع کنم چون باعث استرسم میشد. بعد امتحانات نهایی مثل بقیه دوران جمع بندی رو ادامه دادم. دو روز قبل آزمون با خانواده به حوزه رفتیم تا هم مسیر کوتاهی به حوزه پیدا کنیم هم من با اون مکان آشنایی داشته باشم و ارتباط برقرار کنم.

15- شب قبل آزمون و صبح روز کنکور چه احساسی داشتید؟

محل مطالعه و میز مطالعه رتبه های برتر کنکور
میز مطالعه سرکار خانم مهسا کرمی

پاسخ: شب قبل از کنکور مثل خیلیها استرس داشتم و خوابم نمی‌برد. همه وسایل مورد نیازم رو چیده بودم. حتی لباس هایی که میخواستم بپوشم رو هم آماده کرده بودم. سعی کردم ذهنم رو از کنکور منحرف کنم و خداروشکر چند ساعتی خوابم برد.

16- موقع شروع آزمون و با دیدن اولین سوال چه حسی داشتید؟

پاسخ: روز آزمون سر جلسه کلی نفس عمیق کشیدم تا استرسم کمتر بشه. موقعی که آزمون شروع شد دیگه هیچ توجهی به اطراف نداشتم و تا آخر آزمون سرم رو بلند نکردم.

17- کنکور 1401 برای اولین بار سه دفترچه کنکور و سه پاسخ نامه وجود داشت. نظرتون درمورد این روش چیه؟

پاسخ: جدا شدن دفترچه ها برای من خیلی خوب بود چونکه در کنترل زمان مشکل داشتم و این کار رو واسم راحت تر کرد.

18- آیا در حوزه امتحانی شما افراد متقلبی را حین آزمون کنکور گرفتند؟ مشکل خاصی پیش نیامد؟

پاسخ: خداروشکر حوزۀ آروم و منظمی بود. در حوزۀ ما فکر نمیکنم متقلبی رو گرفته باشند ولی در حین تعویض دفترچه های آزمون من متوجه یه دانش آموزی شدم که کنارم بود و با یه چیزی توی گوشش پچ پچ میکرد. اصلاً بهش توجه نکردم چون نمیخاستم ذهنم منحرف بشه و بلافاصله دفترچۀ بعدی رو شروع کردم ولی بعد از پایان آزمون نتونستم پیداش کنم و رفته بود.

19- بعد از جلسۀ کنکور چه حسی داشتید؟

پاسخ: وقتی از جلسه بیرون اومدم پدرم به سراغم اومده بود و بهش گفتم که آزمون خوبی بود. فکر میکردم پزشکی قبول شم ولی در مورد رتبه هیچ نظری نداشتم.

20- بعد از دیدن کارنامۀ اولیه کنکور خود چه حسی داشتید؟

پاسخ: خانوادم خیلی خوشحال شدند ولی از من انتظار رتبۀ بهتری داشتن و خودمم فکر میکنم می‌ تونستم رتبۀ بهتری بدست بیارم.

21- آیا سال کنکور شرایطی پیش آمد که باعث کند شدن روند درس خواندن شما شود؟

پاسخ: سال کنکور چند اتفاق ناگوار برای خانواده ما پیش اومد که خیلی سخت بود و مدت ها تمرکز من رو گرفت. یک ماهی هم خودم در بیمارستان بستری بودم و درگیر کرونا بودم. همۀ اینها درس خوندن من رو تحت تاثیر قرار داد.

22- نقش خانواده در رتبه برتر شدن شما چه بود؟

پاسخ: خانوادم در سال کنکور همه چیز رو برام فراهم کردن. هر کتابی که میخواستم بلافاصله تهیه میکردن. به فامیل و دوستان هم اطلاع داده بودن و رفت و آمدی نبود. اتاق من جدا بود و آرامش در خانه برقرار بود.

23- با برگزاری کنکور 2 بار در سال و تاثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی موافق هستید؟

پاسخ: هر تغییری در کنکور به نفع بعضی و ضرر بعضی دیگه هست. هر چند من فکر میکنم دو بار کنکور در سال میتونه تغییری مثبت و یه فرصت عالی برای بچه ها باشه.

24- به چه رشته ای علاقه دارید؟

پاسخ: من خودم به دندان پزشکی علاقه دارم و فکر میکنم با شرایط من هماهنگ باشه.

25- درصدهایی که در کنکور 1401 کسب کردید را لطفا بگویید.

پاسخ:

  • فارسی = 62
  • عربی = 72
  • دینی = 74
  • زبان = 64
  • زمین = صفر
  • ریاضی = 60
  • زیست = 74
  • فیزیک = 40
  • شیمی = 57

26- چه آزمون های آزمایشی شرکت می کردید؟

پاسخ: آزمون قلمچی و آزمون ماز.

27- آیا مشاور تحصیلی و برنامه ریزی درسی داشتید؟

پاسخ: من چند ماه آخر برای دوران جمع بندی از توصیه های یک دانشجوی پزشکی استفاده می کردم.

نحوه و ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور

نحوه و ساعات مطالعه رتبه های برتر کنکور

خب می دانیم تا کنکور 1401، سوالات کنکور به دو دستۀ سوالات عمومی و سوالات اختصاصی دسته بندی میشد که در اینجا نحوۀ مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خانم مهسا کرمی از رتبه های برتر کنکور را برای شما بیان می کنیم.

نحوه مطالعه دروس عمومی رتبه های برتر کنکور

به طور کلی دروس عمومی را به جز درس عربی کاملاً از کتاب درسی مطالعه می کردم و از درسنامه خاصی استفاده نمی کردم. البته درس عربی را چون ضعیف بودم از درسنامه کتاب خیلی سبز استفاده کردم که واقاً هم مفید بود. بعد از مطالعه، سراغ حل تست های زیاد می رفتم.

نحوه مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور

دینی را کامل از متن کتاب درسی خوندم. بعد از خوندن زیاد و حفظ شدن و مسلط شدن به سراغ حل تست های زیاد میرفتم. برای تست ها از کتاب خیلی سبز و گاهی به ندرت از کتاب میکرو استفاده می کردم.

نحوه مطالعه فارسی رتبه های برتر کنکور

فارسی هم از کتاب درسی ولی به صورت مبحثی خوندم و بعد خوندن زیاد و مسلط شدن، سراغ حل تست های فراوان می رفتم. از کتاب های مبحثی نشر الگو و هامون سبطی استفاده می کردم.

نحوه مطالعه زبان رتبه های برتر کنکور

همانطور که قبلاً گفتم مادر من معلم زبان هستند و با من از بچگی کار میکردند و مشکل خاصی در این درس نداشتم. البته سال کنکور هر شب نیم ساعت از کتاب های دکتر اناری و کیاسالار استفاده می کردم.

نحوه مطالعه عربی رتبه های برتر کنکور

عربی من ضعیف بود. علاوه بر متن کتاب درسی، از درسنامه خیلی سبز هم استفاده میکردم و با همون کتاب تست زیادهم میزدم که واقعاً برای من مفید بود.

نحوه مطالعه دروس اختصاصی رتبه های برتر کنکور

به طور کلی، درس های اختصاصی زمان بیشتری برای تسلط نیاز دارند. من هم می تونم بگم در درس درس ریاضی قوی بودم، در درس زیست متوسط و در درس فیزیک و شیمی ضعیف بودم.

نحوه مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور

برای ریاضی از درسنامه خیلی سبز استفاده میکردم. بعد تست های خیلی سبز و میکرو نقره ای و آی کیو رو کار میکردم. مباحثی که مهم تر بودن یا تسلط کمتری داشتم هم از مهر و ماه و سه سطحی استفاده می کردم.

نحوه مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

زیستم متوسط بود و اصلا کافی نبود. تاثیر زیست در رشتۀ من که تجربی بود خیلی زیاد بود و باید به نقطۀ قوتم تبدیلش میکردم پس ساعت های زیادی رو در روز بهش اختصاص دادم. اول کامل به متن کتاب مسلط شدم جوری که مثل دینی جمله ها رو حفظ بودم.

بعد سراغ یک درسنامه قابل اطمینان رفتم. درسنامه های زیادی برای زیست وجود داره ولی اکثرا یا پر از غلط علمی هستند و یا مطالب خیلی اضافه تر از کنکور و بدرد نخور دارن.

بهترین درسنامه و کتاب های زیست یک رتبه برتر کنکور

بین همه بنظر من درسنامه خیلی سبز از همه بهتر بود. سعی میکردم با یکبار خواندن درسنامه ها تمام نکات مهم رو در دفتر نکاتم یادداشت کنم که دفعات بعد دیگه نیاز به خواندن کل درسنامه نباشه و فقط دفتر نکات رو مرور کنم.

برای تست هم هر چی تست دستم میومد میزدم. خیلی سبز، آی کیو، سه سطحی، ابی قلمچی، پینوکیو، فار، موج آزمون، گاج، نشر الگو، آزمون های ماز، زیستاز، سنجش، گزینه 2، قلمچی و … هر چقدر برای زیست تست بزنی کمه. خیلی از این کتاب ها رو من دو بار زدم. حتی آی کیو ها رو سه بار زدم.

زیست؛ درسی دیر بازدهی است!

زیست درس خیلی دیر بازده ای هست و نباید انگیزه رو از دست داد. من درصد زیستم اول 35 بود و تا شش ماه تلاش زیاد افزایش پیدا نکرد ولی بعد از شش ماه چون درس ها رو تموم کرده بودم و کلی تست زده بودم به راحتی تست های ترکیبی و شمارشی رو حل میکردم و درصدم تا 86 افزایش پیدا کرد و این افزایش تا روزهای آخر ادامه داشت و همین باعث شد درصد زیست کنکورم با نفر اول فقط 12 درصد اختلاف داشته باشه.

نحوه مطالعه فیزیک رتبه های برتر کنکور

در مورد درس فیزیک من نمی‌ تونستم به راحتی باش ارتباط برقرار کنم و خیلی کند بودم. انتظار نداشتم نقطۀ قوتم بشه ولی میدونستم برای یه رتبه خوب باید درصد معقولی در فیزیک کسب کنم. در نهایت دو مبحث رو که سخت بودن و تعداد سوالات زیادی هم ازشون نمیومد حذف کردم و شروع کردم به تست زیاد زدن در مباحثی که مونده بود.

خیلی جاها با درس ارتباط نگرفته بودم و درکش نمی کردم ولی آنقدر تست زده بودم که راحت سوالاتشو حل میکردم چون نمونه اون سوالارو دیده بودم. موج آزمون، خیلی سبز، میکرو نقره ای ،نشر الگو ،سه سطحی و نردبام کتاب هایی بودن که برای فیزیک استفاده کردم. فیزیک معمولاً هر سال تو کنکور سوالات با سبک تکراری میاره و حل کردن سوالات کنکور سال های قبل خیلی موثر هست.

نحوه مطالعه شیمی رتبه های برتر کنکور

شیمی هم که دومین درس مهم رشته تجربیه و متاسفانه نقطه ضعف من هم بود. برای شیمی هم وقت زیادی گذاشتم ولی چیزی که بیشتر از همه به من کمک کرد زدن چندین بارۀ سوالات کنکور و سنجش سالهای گذشته بود.

شیمی بازرگان، خیلی سبز، نردبام، سه سطحی، آی کیو و موج آزمون منابع تست شیمی من بودن. تست های آی کیو به حدی عالی بودن که من دو بار زدمشون. درسنامه بازرگان هم عالی بود.

مدیریت امتحانات نهایی و دروس کنکور رتبه های برتر

مدیریت امتحانات نهایی و دروس کنکور رتبه های برتر در سال کنکور

دانش آموزان سال دوازدهم با سه چالش روبرو هستند. اول اینکه چون دروس سال دوازدهم نهایی است و از 1402 به بعذ تاثیر قطعی دارند پس باید به صورت ویژه و تشریحی مطالعه شوند. دوم مطالعه و دوره دروس دروس سال دهم و یازدهم و سومین چالس، تسلط تستی به دروس کنکوری است.

در این قسمت از خانم مهسا کرمی سوال پرسیدیم که چگونه بین دروس امتحان نهایی و دروس کنکور توازن برقرار می کردند که چنین پاسخ دادند.

سال کنکور که هم امتحان نهایی داشتید و هم مشغول مطالعه کنکوری بودید را چگونه مدیرت کردید؟

پاسخ: سال آخر که امتحانات نهایی داشتیم من برنامه خودم رو تغییر ندادم و فقط سه ساعت آخر شب رو که تستهای مبحثی و نون شب ها بودن رو حذف کردم و درس‌ هایی مثل علوم اجتماعی و اینا رو می‌ خوندم. گاهی اوقات که مجبور می شدم زمان بیشتری بزارم شب رو بیدار می موندم.

برای درسهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، دینی، زبان، عربی و ادبیات مشکلی نداشتم چون برای کنکور خونده بودم. این سه ساعت شب رو صرف درس‌ هایی که در کنکور نمیومدن و نخونده بودم میکردم. نمیخاستم معدلم پایین بیاد و از طرفی هم نمیخاستم به کنکورم لطمه ای وارد بشه. معدلم 19,17 شد.

همکاری با سایت تدریس خصوصی استادلینک

همکاری رشتبه های برتر کنکور با سایت تدریس خصوصی استادلینک

اگر از رتبه های برتر کنکور هستید و علاقه به تدریس خصوصی دروس کنکور و متوسطه اول و دوم یا مشاوره تحصیلی دارید می توانید با سایت تدریس خصوصی استادلینک همکاری داشته باشید.

برای این منظور کافی است واژۀ « همکاری » را به پشتیبانی واتساپ سایت تدریس خصوصی استادلینک ارسال نمایید و از توانایی های بالقوۀ خود در زمینۀ تدریس خصوصی یا مشاورۀ تحصیلی، درآمد بالا کسب کنید.

مقالات مرتبط :

دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم با پساخنامه تشریحی

دانلود سوالات کنکور تجربی نظام جدید همراه با پاسخنامه کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید