سفارش تبلیغ در استادلینک

مجازات تخلف و تقلب در کنکور سراسری چیست؟

مجازات تخلف و تقلب در کنکور سراسری چیست؟

در این مقاله به سوال متدوال داوطلبین کنکور سراسری یعنی مجازات تقلب در کنکور سراسری چست؟ ( مجازات تخلف دز آزمون سراسری چیست؟ ) را به صورت کامل  پاسخ خواهیم داد.

این مقاله توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک به رشته تحریر در آمده است. استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی در سراسر کشور ( تدریس حضوری و تدریس آنلاین ) بوده که می توایند لیست بهترین مشاوران تحصیلی و معلم خصوصی های کشور را در صفحه اول سایت استادلینک مشاهده نمایید.

چگونه در آزمون سراسری تقلب می شود؟

در مقالۀ « روش های تقلب در کنکور سراسری » به صراحت در مورد انواع دستگاه ها و روش های تقلب در کنکور سراسری صحبت شد که حتما پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه کنید.

طبق آخرین اخبار رسیده به سایت تدریس خصوصی استادلینک، در کنکور 1401 از دستگاه های فرکانس یاب برای امنیت آزمون استفاده شد که حتی تلفن های همراه خاموش را هم رصد و شناسایی می کرد و شناسایی تخلفات کنکوری ها در کنکور 1401 به شدت افزایش یافت.

آزمون مجدد سازمان سنجش از افراد مشکوک به تقلب در کنکور سراسری

در مقالۀ « آزمون مجدد کنکور سازمان سنجش » در مورد تمام وقایعی که در کنکور 1400 برای داوطلبین مشکوک به تقلب در کنکور رخ داد، به تفضیل صحبت شد و متن نامه ها و پیامک های سازمان سنجش به افراد مشکوک به تقلب در کنکور سراسری نیز درج شد.

پیشنهاد می شود مقالۀ مذکور را با حوصله و دقت تمام مطالعه نمایید.

پیامک و نامه سنجش به متقلبین کنکور 1401

پیامک و نامه سنجش به متقلبین کنکور

در مقالۀ « آزمون مجدد کنکور 1401 | تخلفات داوطلبان در کنکور 1401 » اتفاقات دقیق و صریحی که تا این لحظه در مورد وقایع کنکور 1401 در دسترس است، برای شما عزیزان توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک به نگارش درآمد.

پدیده ای تازه در کنکور 1401

اتفاق تازه ای که در کنکور 1401 افتاد این بود که داوطلبین متقلبی در حین آزمون شناسایی شدند و پس از ضبط دستگاه آنها و صورتجلسه شدن، به آنها اجازۀ ادامۀ آزمون سراسری داده شد و حتی اگر فرد متقلب در کنکور تمایل داشت آزمون را ترک کند، باید رضایت نامه ترک جلسه کنکور را امضا می کرد.

دومین پدیدۀ شگفت انگیز کنکور 1401

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور 1401، برای عده ای از داوطلبین، درصدها و تزاز و نمره کنکور آنها در کارنامه گذاشته نشد و عملاً این افراد با یک کارنامۀ سفید مواجهه شدند.

دستۀ اول افرادی که برای آنها کارنامه اولیه کنکور صادر نشد:

عده ای از این دوستان دارای تخلف در کنکور سراسری بودند که همانطور که در مقالۀ « آزمون مجدد کنکور 1401 » گفته شد، این افراد توسط پیامک و نامه محرمانه سازمان سنجش، مطلغ از این وضعیت از قبل شده بودند.

دستۀ دوم افرادی که برای آنها کارنامه اولیه کنکور صادر نشد:

عده ای از افراد که حتی برای آنها صورتجلسه تخلفی در حین آزمون رد نشد و هیچگونه پیامک و نامه محرمانه از طرف سازمان سنجش نیز ارسال نشد، در هنگام ورود به صفحۀ کارنامه اولیه کنکور خود، با پیغامی مبنی بر اینکه ” نتیجه آزمون شما در حال بررسی فنی می باشد ” مواجهه شدند.

این دسته از عزیزان هم اکنون باید منتظر اطلاعیه از سازمان سنجش باشند و احتمال از یک درس تا کل کنکور، از آنها، آزمون مجدد گرفته خواهد شد که تاریخ و روز و ساعت آن برای شما اطلاع رسانی خواهد شد.

تخلفات و جرایم آزمون سراسری

تقلب در کنکور - تخلفات و جرایم آزمون سراسری

سازمان سنجش تخلفات در کنکور را بر اساس نوع جرمیۀ آنها به سه دسته تقسیم بندی کرده است:

دسته اول تخلفات و جرایم در کنکور سراسری

این دسته از تخلفات که در زیر لیست شده اند، دارای محرومیت از شرکت در آزمون از 1 تا 10 سال بعد و محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال است.

  • همراه داشتن و استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار مثل تلفن همراه، انواع ساعت ها، دستبندها، عینک ها و انگشترهای هوشمند، پیجر و هندزفری، انواع خودکارها و پاکن های هوشمند
  • تبانی با داوطلببان خارج از حوزه امتحانی یا دست اندر کاران آزمون
  • ثبت نام با هویت مجعول ( ارائه مدرک، گواهی یا تصویر گواهی مجعول ) و شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب دیگر

دسته دوم تخلفات و جرایم در آزمون سراسری

این دسته از تخلفات دارای جزای نقدی و حبس از 1 تا 5 سال یا هردو مجازات می باشد که در زیر لیست آنها را می توانید مشاهده نمایید.

  • کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوالات
  • خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها
  • تلاش در جهت دستیابی و افشای سوالات آزمون سراسری

دسته سوم تخلفات و جرائم آن در آزمون سراسری

عضویت در یک گروه یا شبکه ( شبکه های مجازی و حقیقی ) مدعی تقلب و تضمین قبولی در آزمون سراسری که طبق اطلاعیۀ سازمان سنجش، باعث تشدید مجازات های پیش بینی شده در قانون می شود.

چگونه متن نامه دفاعیه تقلب در کنکور را برای سازمان سنجش بنویسیم؟

چگونه متن نامه دفاعیه تقلب در کنکور را برای سازمان سنجش بنویسیم؟

برای نوشتن متن این نامه، که بسیار تاثیر گذار است، بهتر است با یک وکیل یا شخصی که تجربۀ کافی در این زمینه را دارد مشورت کنید. تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک نیز می توانند شما را در این زمینه کمک کنند.

کافی است شرح دقیق وقایعی که اتفاق افتاده را از طریق پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک، ارسال نمایید تا راهنمایی ها لازم توسط تیم مشاوره استادلینک به شما ارائه گردد.

دعوت به همکاری در سایت تدریس خصوصی استادلینک

دعوت به همکاری در سایت تدریس خصوصی استادلینک

شما می توانید وقایع اتفاق افتاده برای خود یا اطرافیانتان در بخش “دیدگاه ها” در پایین همین صفحه ارسال نمایید تا دوستانی که تجربه کافی دارند به آن پاسخ دهند. همچنین می توانید آخرین اخبار کنکور سراسری را از استوری های پیج اینستاگرام استادلینک دنبال نمایید.

مقالات مرتبط :

دانلود تمامی سوالات کنکور ریاضی نظام جدید

دانلود تمامی سوالات کنکور تجربی نظام جدید

3 پاسخ

  1. من سر کنکور برگه یادداشت ازم گرفتند و نامه اومد ک دفاعیه بنویسم میدونید مجازاتش چیه؟

    1. درود بر شما
      از اینکه سایت تدریس خصوصی استادلینک را انتخاب نموده اید بسیار خرسندیم
      برای اطلاع از خدمات استادلینک و نحوه نوشتن نامه دفاعیه به پتشتیانی سایت تدریس خصوصی استادلینک پیام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله