حل تشریحی سوالات ماشین های الکتریکی 1 و 2 کنکور ارشد ۹۹ رشته برق قدرت

پاسخ تشریحی ماشین های الکتریکی 1 و 2 کنکور ارشد 99 برق قدرت

حل تشریحی سوالات ماشین های الکتریکی 1 و 2 کنکور ارشد ۹۹ رشته برق قدرت

اهمیت درس ماشین های الکتریکی 1 و 2 در کنکور ارشد

درس ماشین های الکتریکی از دروس تخصصی رشتۀ برق گرایش قدرت است. در کنکور کارشناسی ارشد برق قدرت، این درس از ضریب بالایی برخودار بوده و جزء دروس سرنوشت ساز است.

از هر دو درس ماشین های 1 و ماشین الکتریکی 2 به تعداد تقریباً مساوی سوال دارد پس به هر دو کتاب اهمیت ویژه ای بدهید.

مطالب پراهمیت ماشین الکتریکی1

تقریباً همۀ مطالب این درس مورد سوال بوده است. از جمله اصول تبدیل انرژی الکتریکی، انواع ماشین های DC مانند ماشین تحریک جدا، ماشین سری، ماشین شنت و ماشین کمپوند در دو حالت موتوری و ژنراتوری.

ولی اگر فرصت کافی ندارید، بهتر است که روی ماشین DC بیشتر تمرکز کنید.

مطالب مهم ماشین الکتریکی2

ماشین القایی یا آسنکرون و همچنین ترانشفورماتور از عمده مطالب مهم درس ماشین الکتریکی هستند. توجه شود که اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارید، درس ماشین الکتریکی2 جزء دروس امتحانی خواهد بود.

روش صحیح مطالعه درس ماشین های الکتریکی

به نظر ما، بهتر است ابتدا مفهوم هر بخش را ترجیحاً از کتاب های مرجع مانند P.C.SEN یا یک استاد مانند استاد دانشگاه یا استاد خصوصی بیاموزید. سپس با حل تمرین و تست های سال گذشته ( که می توانید از سایت استادلینک دانلود نمایید ) بهره ببرید.

مشاوره و برنامه ریزی کنکور ارشد برق

برای گرفتن مشاوره و برنامه ریزی درسی کنکور ارشد برق قدرت می توانید به پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک پیام دهید. برای این منظور روی جعبۀ واتس اپ در بالای صفحه کلیک کنید.

دانلود پاسخ تشریحی ماشین های الکتریکی 1و2 ارشد برق 1399

برای دانلود اولین پاسخ تشریحی درس ماشین الکتریکی ارشد 99، اینجا کلیک کنید.

توجه1: این پاسخ تشریحی توسط تیم استادلینک و جناب مهندس امید نجفی پور تهیه شده و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است. بدیهی است استفاده بدون ذکر منبع، رضایت تیم استادلینک را به همراه ندارد.

توجه2: چون این راه حل از اولین راه حل ها پس از انتشار دفترچه بوده و در کوتاه ترین زمان برای شما تهیه شده، پس بدیهی است خالی از ایراد نباشد. لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

مقالات مرتبط کنکور ارشد برق 1399

پاسخ تشریحی مدارهای الکتریکی کنکور ارشد 99 برق قدرت ( برای دانلود کلیک نمایید. )

پاسخ تشریحی تحلیل سیستم انرژی کنکور ارشد 99 برق قدرت ( برای دانلود کلیک نمایید. )

برای مشاهدۀ حل تشریحی کنکور ارشد برق قدرت همۀ دوره ها، اینجا ضربه بزنید.

برای مشاهدۀ پاسخ تشریحی سالهای مختلف کنکور دکترای برق قدرت، اینجا ضربه بزنید.

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی دی 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی گسسته رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی دی ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی زیست شناسی دوازدهم تجربی شهریور 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زیست رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید