سفارش تبلیغ در استادلینک

امکانات اولیه برای کنکور | چه زمانی برای کنکور شروع کنیم؟

امکانات اولیه برای کنکور | چه زمانی برای کنکور شروع کنیم؟

اگر دانش آموز دهم و یازدهم یا دوازدهم باشید، این سوال برای شما پیش آمده که از کی برای کنکور باید شروع کنیم یا به چه چیزهای برای کنکور نیاز داریم؟

در این مقاله که توسط تیم مشاوران سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما آماده شده است به این دو پرسش و پرسش هایی که در ادامه مطرح می شود پاسخ می دهیم.

استادلینک؛ جامع ترین سایت انتخاب آنلاین معلم و مشاور خصوصی در سراسر کشور بوده ( تدریس آنلاین و حضوری ) که با مراجعه به صفحه اصلی سایت استادلینک، می توانید لیست بهترین اساتید و مشاوران کشور به همراه رزومه و فیلم نمونه تدریس آنها را مشاهده و با آنها مستقیم ارتباط بگیرید.

امکانات اولیه برای کنکور

در این بخش به امکانات اولیه که برای کنکور نیاز هست می پردازیم:

امکانات اولیه برای کنکور

1- آموزش مناسب برای کنکور و تشریحی

آموزش مناسب دروس و به خصوص آموزش دروس تخصصی که از کنکور 1402 به بعد فقط در کنکور می آیند، یکی از مواد لازم و اولیه برای کنکور است. این یک حقیقت است که آموزش با کیفیت متاسفانه در برخی از مدارس ما وجود ندارد.

در این بین می توان برای آموزش درست، یکی از مواد زیر را انتخاب کرد:

الف) استفاده از معلم خصوصی

معلم خصوصی یکی از گزینه های بسیار مناسب برای آموزش اصولی است که در مجموع در وقت شما برای امر یادگیری و تست زنی بسیار صرفه جویی می کند ولی به ظاهر هزینه اولیه آن کمی زیاد است که از دید بلند مدت، قابل چشم پوشی می باشد.

توجه کنید به خاطر پیش آمدن بحث قطعی معدل امتحان نهایی، آموزش شما هم باید قسمت تشریحی و هم باید قسمت کنکوری را پوشش دهد که در این بین معلم خصوصی توانمند می تواند شما را بسیار بسیار کمک کند.

ب) استفاده از پکیج های آموزشی

منظور از پکیج های آموزشی، DVDها و دوره های آموزشی غیر حضوری است که برخی از مدرسین کنکور آنها را ارئه می کنند.

اگر بتوانید با برنامه ریزی یک مشاور خوب، و به شرط ارتباط برقرار کردن با این روش تدریس، درس های خود را آموزش ببینید، این روش نیز پیشنهاد می شود.

پ) کلاس های گروهی آموزشگاهی

این کلاس ها کنکوری با آنکه از نظر هزینه مناسب تر هستند و از اساتید به نام کنکور در آنها استفاده می شود، ولی جمعیت کلاس بسیار زیاد بوده و همچنین چون اغلب دبیرهای این حوزه پروازی هستند، مدت یک کلاس بسیار طولانی است.

مثلاً کلاس زیست شما ممکن است فقط روزهای چهارشنبه از ساعت 15 تا 20 بعد از ظهر باشد و معمولاً با تجربه های گذشته، این کلاس ها زمان و مکان دقیق برای تدریس ندارند و در طول سال تغییر می کنند.

ت) استفاده از درسنامه کتاب های کمک آموزشی

یکی دیگر تز روش های مناسب برای یادگیری دروس، استفاده از درسنامه کتاب های کمک آموزشی است. این روش هم کم هزینه تر از سایر روش ها است و چون متاسفانه برای امر تست زنی به این این کتاب ها به صورت ناخوداگاه نیاز است، پس در دسترس عموم قرار دارد.

موردی که این روش آموزش دارد، کند پیش رفتن امر آموزش است و ممکن است که برخی از مطالب آنرا متوجه نشوید که می توانید مواردی که خوب متوجه نشده اید را از معلم مدرسه خود بپرسید و یاد بگیرید.

2- برنامه ریزی درسی مناسب

برنامه ریزی درسی و کنکوری

پس از آموزش درست، نیاز به یک برنامه ریزی اصولی برای مرور درس ها و استفاده درست از آموزش دیده شده داریم که با استفاده از آن بتوانیم هر درس را دقیق و درست و در سر جای خود مرور کنیم.

مقاله « انواع مشاور تحصیلی و 6 ویژگی خوب مشاور تحصیلی » را مطالعه نمایید.

برای برنامه ریزی درست درسی می توان یکی از روش های زیر را انتخاب کرد:

الف) استفاده از مشاور خصوصی کنکور

یکی از بهینه ترین روش های برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی فردی توسط مشاور با تجربه در زمینه کنکور است. این برنامه ریزی با توجه به واقعیت های هر شخص و توانمندی های وی انجام می شود و با آنکه ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، ولی بسیار مناسب است.

ب) استفاده از پکیج های مشاوره ای

در چند سال اخیر برخی از موسسات از پکیج های مشاوره کنکور خود رونمایی کردند که حالت نیمه مجازی نیمه حضوری دارد و اغلب به صورت تلفنی به شما مشاوره و پشتیبانی می دهند.

در برخی از آنها مشاهده شده از یک برنامۀ تقریباً واحد برای تمامی دانش آموزان خود استفاده می کنند و همه دانش آموز چه ضعیف و چه قوی را در یک سطح می بینند که متاسفانه این روش زیاد پاسخگو نبوده و نیست.

پ) استفاده از پشتیبان های آزمون های آزمایشی

برخی از آزمون های آزمایشی، از پشتیبان نیز برخودار هستند که می توانند شما را در زمینه نحوۀ مطالعه دروس و برنامه ریزی درسی کمک کنند.

ولی مسئله ای که وجود دارد این است که اولاً وظیفۀ اول این پشتیبان ها، فروش آزمون ها، کلاس ها و کتاب ها و سایر خدمات آن موسسه به شما است و دوماً معمولاً این پشتیبان های عزیز از قشر دانشجو هستند و تجربه کافی برای مشاوره دادن به شما را ندارند.

ت) استفاده از مشاور تحصبلی مدرسه

تقریباً در اکثر مدرسه ها، مشاور وجود دارد و شما می توانید تقریباً به صورت رایگان از آنها بهره ببرید. کافی است همت کنید و از مشاور مدرسه خود کمک بخواهید.

البته اگر مشاور مدرسه از یک برنامه یکسان برای تمام افراد استفاده نکند و وقت مناسب برای کار کردن با شما را داشته باشد، این روش نیز مناسب است.

3- بانک تست مناسب

بعد از آموزش درست و اصولی دروس و یک برنامه ریزی خوب، نوبت به یک بانک تست و سوال مناسب برای سنجش عملکرد ما است. این بانک سوالات عمدتاً از کتاب های کمک آموزشی تهیه می شود.

البته اخیراً هم چند موسسه این سوالات را به صورت طبقه بندی شده بر روی اینترنت و به صورت پکیج درسی برای شما تهیه و عرضه کرده اند که حتی می توانید با بانک سوالات آنها برای خود آزمون تستی تهیه کرده و از خود آزمون بگیرید.

4- آزمون آزمایشی کنکور

در کنار موارد بالا، برای سنجش عملکرد خودمان با دیگران، به یک آزمون آزمایشی مناسب نیز احتیاج است. مواد گفته شده در بالا، تنها روی عملکرد ما با خودمان تمرکز داشت ولی آزمون آزمایشی، عملکرد ما با سایر دانش آمنوزان را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد.

توجه کنید که کنکور یک آزمون رقابتی است و عملکرد ما نسبت به دیگران سنجیده می شود و دست آخر کسی که بیشترین امتیاز را آورده به عنوان نفر اول شناخته شده و مابقی نسبت به او سنجیده می شوند.

5- تحلیل آزمون و رفع اشکالات آن

یکی از اعتقادات مشاوران کنکور سایت تدریس خصوصی استادلینک این است که تحلیل آزمون از خود آزمون مهم تر است. ما اعتقاد داریم اگر شما یک سوال را غلط زده اید یا نزده اید، اگر ریشۀ آن بررسی نشود، در عمل این مورد در آزمون های بعدی نیز تکرار می شود.

پس به کمک مشاور خود و همچنین معلم خصوصی خود اقدام به رفع اشکالات سوالات غلط و نزده در طول هفته کنید و همچنین حتماً جواب سوالاتی که درست زده اید هم از پاسخنامه آزمون مشاهده کنید چون ممکن است راه حل آن بهینه تر از راه حل شما باشد.

0- همّت و هدف

قبل از تمام موارد بالا، شما به یک همت خوب برای درس خواندن نیاز دارید. چه بسا بسیاری از افراد تمام موارد بالا را داشته اند ولی چون همت انجام آنرا نداشته یا اهداف آنها چیز دیگری بوده، به هیچ وجه نتیجه نگرفته اند.

و برعکس ممکن است افرادی بخشی یا حتی بیشتر امکانات بالا را نداشته باشند ولی با توجه به همت بالای خود، نبود امکانات را کنار زده و برای هدف خود جنگیده و به آن رسیده اند. اگر هدف و همت داری، می تونی با کمناسب ترین هزینه از سایت تدریس خصوصی استادلینک، بهترین خدمات را داشته باشی. برای اطلاعات بیشتر به پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک پیام دهید.

از چه سالی برای کنکور شروع کنیم؟

از چه سالی برای کنکور شروع کنیم؟

با توجه به تصویب تاثیر قطعی معدل دروس امتحان نهایی در کنکور و همچنین آمدن امتحان نهایی به سال یازدهم و دهم، شروع مطالعه برای کنکور بهتر است در طول سال و از سال دهم رخ دهد.

برای این منظور دروس امتحان نهایی بعلاوۀ دروس اختصاصی که در کنکور می آید را به صورت تشریحی و تستی در سالی که هستید مطالعه کنید تا در سال دوازدهم و برای کنکور، اذیت نشوید.

مقالات مرتبط:

دانلود سوالات امتحان نهایی دوازدهم

دانلود نمونه سوالات امتحانی متوسطه دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید