دانلود امتحانات نهایی پیش رو

معتبرترین آزمون های رایج زبان انگلیسی برای مهاجرت

معتبرترین آزمون های رایج زبان انگلیسی برای مهاجرت

معتبرترین آزمون های رایج زبان انگلیسی برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و … دارید نیاز به یک مدرک بین المللی معتبر برای زبان انگلیسی است. در این مقاله با انوع آزمون های رایج زبان انگلیسی آشنا می شوید.

هدف هر نوع مهاجرت، بهبود شرایط و پیشرفت است. مهاجرت در کلام ساده بوده و در عمل نیاز به انجام یک سری از مقدمات از جمله داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی است.

بهترین اساتید خصوصی زبان انگلیسی در سایت تدریس خصوصی استادلینک

قبولی در آزمون های زبان برای مهاجرت یکی از دغدغه های اولیه و اصلی بوده و است. میزان تسلط شما به تمام مهارت های زبان انگلیسی در تمامی آزمون های معتبر زبان مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیاز است به تمامی مهارت های چندگانه زبان تسلط داشته باشید.

یکی از روش های سریع جهت آماده شدن برای آزمون های معتبر زبان انگلیسی، گرفتن معلم خصوصی زبان از سایت تدریس خصوصی استادلینک است. شما می توانید با مراجعه به سایت تدریس خصوصی استادلینک، لیست بهترین اساتید زبان را به همراه فیلم نمونه تدریس آنها مشاهده کرده و مستقیم با معلم خصوصی خود ارتباط بگیرید.

نقش مشاوره تحصیلی در گرفتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای مهاجرت به خارج از ایران

نقش مشاوره تحصیلی در گرفتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای مهاجرت به خارج از ایران

مهاجرت امری پیچیده است و اگر تصمیم به مهاجرت دارید باید به چندین مسائل مختلف فکر کنید از جمله یادگیری زبان انگلیسی و زبان کشوری که قصد عزیمت به آنرا دارید و همچنین شرکت در یک آزمون معتبر بین المللی زبان و بدست آوزدن نمرات حد نصاب و گرفتن مدرک بین المللی زبان.

مشاوره تحصیلی می تواند علاوه بر هدایت شما در مسیر مهاجرت، انگیزۀ کافی را به شما برای یادگیری زبان نیز ارئه دهد و همچنین شما را با مسیر پیشرو و چالش های آن آشنا کند.

آزمون های بین المللی معتبر زبان در ایران برای مهاجرت

آزمون های بین المللی معتبر زبان در ایران برای مهاجرت

در تصویر بالا با نام 8 آزمون معتبر زبان برای مهاجرت و ادامه تحصیل آورده شده است. آزمون های بین المللی زبان که در ایران برگزار می شود عبارت اند از :

  • IELTS
  • TOEFL
  • GRE
  • TOLIMO
  • MCHE

در ادامه به معرفی این آزمون های بین المللی زبان می پردازیم.

آزمون آیلتس؛ معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در دنیا

معلم خصوصی آزمون آیلتس ielts در اصفهان

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین و رایج ترین آزمون های مهارت سنجی زبان در دنیا است که مورد تایید 135 کشور دنیا بوده و بیش از 2 میلیون بار در سال برگزار می شود.

آزمون آیلتس شامل چهار مهارت زبانی صحبت کردن (speaking)، گوش کردن (listening)، خواندن (reading) و نوشتن (writing) بوده و تفاوت آن با تافل در نوع گویش است بطوریکه تافل با گویش آمریکایی و آیلتس با گویش بریتیش است.

انواع آزمون آیلتس

نمرۀ آزمون آیلتس عددی از صفر تا 9 است و به اعتقاد خیلی ها از آزمون تافل راحت تر است. آزمون آیلتس دو نوع دارد:

  • آزمون آیلتس آکادمیک
  • آزمون آیلتس جنرال

اگر قصد مهاجرت دارید آزمون آیلتس جنرال برای شما مناسب تر و آسان تز از آزمون آیلتس آکادمیک است. نکته قابل توجه این اسن که به طور میانگین تعداد شرکت کنندگان آزمون آیلتس در ایران 5000 نفر در سال می باشد.

آزمون تافل؛ از معتبر آزمون های زبان انگلیسی

معلم خصوصی آزمون تافل toefl در اصفهان

آزمون تافل (TOEFL) نیز مانند آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان بوده که بیشتر کسانی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، این آزمون را انتخاب می کنند.

نمرات آزمون تافل

آرمون تافل از چهار مهارت زبانی صحبت کردن (speaking)، گوش کردن (listening)، خواندن (reading) و نوشتن (writing) تشکیل شده که نمرۀ هر مهارت 30 بوده و حداکثر نمرۀ آزمون تافل 120 می باشد.

حدنصاب نمرۀ قبولی برای رشته های فنی مهندسی حداقل 90 و برای رشته های انسانی حداقل 100 است و شما می توانید برای قبولی راحت تر و سریع تر از معلم خصوصی تافل سایت استادلینک کمک بگیرید.

آزمون GRE، آزمونی مهم برای مهاجرت به آمریکا و کانادا در مقاطع بالای تحصیلی

معلم خصوصی آزمون جی ار ای gre در اصفهان

برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا مانند دکتری، کشورهای آمریکا و کانادا علاوه بر نمرۀ تافل ( یا آیلتس )، نمرۀ آزمون GRE را نیز ملاک قرار می دهند. هدف این آزمون برای شناسایی مهارت استنتاج و درک افراد است.

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نوع جنرال و ساجکت وجود دارد که در ادامه توضیجح مختصری از هر دو آزمون را ارائه می دهیم:

آزمون GRE جنرال

این آزمون بیشتر مهارت های زبانی و دانش آولیه ریاضی افراد را مورد سنجش قرار می دهد و در ایران محبوبیت بیشتری دارد.

آزمون GRE سابجکت

در این نوع آزمون مهارت ها و دانش تخصصی ریاضی، فیزیک، شیمی و … نیز سنجیده می شود.

موارد امتحانی آزمون GRE

  1. آزمون نوشتاری: این آزمون در دو بخش برگزار شده که نمره ای از 1 تا 6 دارد. میانگین نمرات ایرانی ها در این بخش حدوداً 3 است.
  2. لغات و درک مطلب:در این بخش مهارت درک لغات و نتیجه گیری افراد از متون، سنجیده می شود.
  3. دانش ریاضی و احتمال و هندسه: در این بخش سوالات ریاضی در حد سال دهم و یازدهم وجود دارد و به صورت چهار گزینه ای است. نمره این بخش 130 تا 170 بوده که میانگین ابرانی ها 150 می باشد.

نوع برگزاری آزمون GRE

آزمون GRE به دو صورت کاغذی و اینترنتی برگزار می شود که رفته رفته نوع اینترنتی آن جاگزین نوع کاغذی خواهد شد.

آزمون PTE چیست؟

معلم خصوصی آزمون پی تی ای ( پیتیای ) pte در اصفهان

از آزمون های معتبر ولی کمتر شناخته شده، آزمون بین المللی PTE است که در ایران برگزار نمی شود و برای انجام آن باید به کشورهای همسایه مانند دبی یا ترکیه بروید.

آزمون PTE لانگمن در سه سطح آکادمیک، جنرال و نوجوانان برگزار شده و بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به استرالیا یا ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، حسابداری و … را در این کشور داشته باشند.

نحوۀ برگزاری آزمون PTE

این آزمون نیز هر 4 مهارت زبانی را مورد ارزیابی قرار می دهد ولی در بخش مهارت گفتار و نوشتار، آزمون به صورت تعاملی (Interactive) برگزار می شود.

شیوه آزمون PTE

  1. مهارت گفتاری نوشتاری به صورت تعاملی (Interactive) ذر 6 بخش سنجیده می شود.
  2. مهارت خواندن و درک مطلب که به صورت سوالات 4 گزینه ای و جای خالی و وصل کردنی و … سنجیده می شود.
  3. مهارت شنیداری که حدود 3 ساعت زمان میبرد و نمره ای از 10 تا 90 داشته و برای قبولی نمرۀ 50 تا 70 لازم دارید.

آزمون EPT برای دانشگاه آزاد

معلم خصوصی آزمون ای پی تی (ایپیتی) EPT در اصفهان

آزمون EPT یا (English Proficiency Test) برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیاز است. این آزمون فقط دو مهارت نوشتاری و لغات افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد و یخش شنیداری و گفتاری ندارد.

سوالات آزمون EPT چگونه اند؟

این آزمون دارای 100 سوال است و نمرۀ آن از 100 محاسبه شده و برای قبولی در آن، حداقل نمرۀ 50 برای دانشگاه آزاد کفایت می کند. تعداد و نوع سوالات آزمون EPT به سرح زیر است.

  • 35 سوال از لغات
  • 35 سوال از گرامر
  • 30 سوال از درک مطلب

راه موفقیت در آزمون EPT چیست؟

اگر در زبان انگلیسی ضعیف هستید و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارید، کافی است برای راهنمایی از نحوۀ کلاس های تضمینی زبان سایت تدریس خصوصی استادلینک واژۀ EPT را به پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک ارسال نمایید.

کلاس های آمادگی آزمون EPT به صورت تضمینی و قبولی در سراسر کشور برگزار شده و ضمانت بازگشت وجه را نیز دارند.

آزمون MCHE یا MSRT

معلم خصوصی آزمون ام اس آر تی msrt در اصفهان

همانطور که دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری آزمون EPT را اجباری کرده، دانشگاه های دولتی و پردیس هم برای مقطع دکتری آزمون MSRT را دارند. آزمون MSRT همان آزمون MCHE است که وزارت علوم نام آنرا تغییر داده است.

سوالات آزمون MSRT

بر خلاف آزمون EPT، آزمون MSRT دارای بخش شنیداری نیز هست. 100 سوال و 100 نمره دارد و بسته به دانشگاه، حداقل نمرۀ قبولی در آن 50 بوده و شبیه آزمون تافل کاغذی در 75 دقیقه برگزار می شود. سولات آزمون MCHE به شرح زیر است:

  • درک مطلب و لغات —> 40 سوال
  • بخش ساختار و گرامر —> 30 سوال
  • بخش شنیداری —> 30 سوال

آزمون TOLIMO

معلم خصوصی آزمون تولیمو tolimo در اصفهان

آزمون تولیمو مخفف واژۀ The Test of Language by the Iranian Measurement Organization بوده که طراحی و اجرای آن بر عهدۀ سازمان سنجش می باشد و صرفاً برای اهداف تحصیلی در ایران می باشد.

نحوه سوالات آزمون TOLIMO

این آزمون هر 4 مهارت آزمونی را به شرح زیر مورد سنجش قرار می دهد:

  • 1 سوال نوشتاری به مدت 30 دقیقه
  • 40 سوال ساختار یا گرامر به مدت 30 دقیقه
  • 50 سوال درک مطلب به مدت 55 دقیقه
  • 50 سوال درک مطلب شفاهی به مدت 35 دقیقه

نمرۀ آزمون تولیمو چگونه است؟

نمرۀ آزمون تولیمو در بازۀ 310 تا 677 قرار دارد که دسته بندی آن به شرح زیر است:

  • نمرۀ بالای 600 —> عالی
  • نمرۀ بین 520 تا 600 —> خوب
  • نمرۀ بین 480 تا 520 —> متوسط
  • نمرۀ کمتر از 480 —> ضعیف

مقالات مرتبط :

چگونه در خانه زبان انگلیسی بیاموزیم؟

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

 

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ ۳ دوازدهم ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی 17 خرداد 1403 همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی تاریخ دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم 17 خرداد 1403 برای دانلود سوالات امتحان نهایی تاریخ 3 دوازدهم انسانی 17 خرداد […]

دانلود سوالات امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم انسانی شهریور 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جامعه شناسی رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی فلسفه 2 دوازدهم انسانی دی 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فلسفه 2 رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید