دانلود امتحانات نهایی پیش رو

کاهش پاسخ اشتباه در آزمون

کاهش پاسخ اشتباه در آزمون

کاهش پاسخ اشتباه در آزمون

در این مقاله، راهکارهای کاهش پاسخ اشتباه در آزمون ها و کنکور آموزش داده شده است.

کنکور و آزمون های آزمایشی نمره منفی دارند و هر 3 سؤال غلطی که می زنید یکی از سؤالات درست شما را از بین می برد. پس اگر تعداد غلط های شما خیلی زیاد باشد درصد شما به شدت افت کرده و در نتیجه رتبه شما خیلی کمتر از حالتی می شود که پاسخ غلط نداده اید. پس حتما از راهکارهایی که ما در زیر برای کاهش پاسخ اشتباه در آزمون برای شما آوردیم استفاده کنید.

چه طوری پاسخ های اشتباه در آزمون را به حداقل برسانیم؟

شانسی زدن ممنوع

هیچ وقت سؤالاتی را که به جواب آنها شک دارید پاسخ ندهید. 80 درصد دانش آموزان در شرایط آزمون وقتی بین دو گزینه شک دارند ، دقیقا گزینه نادرست را انتخاب می کنند. نکته مهم دیگر این هست که همیشه اولین گزینه ای را که فکر می کنید درست است و به ذهنتان آمد انتخاب کنید و آن را تغییر ندهید. چون خیلی از داوطلبان دچار وسواس می شوند و در آخر هم گزینه اشتباه را می زنند. پس شما حواستان باشد که این اشتباه را نکنید.

در دور اول به همه سوالات پاسخ ندهید.

بار اول فقط صورت سؤالات را بخوانید و سعی کنید سوال هایی که صد در صد به آنها تسلط دارید را جواب دهید.

مدیریت زمان

تکنیک های زیادی برای مدیریت زمان وجود دارد. سعی کنید این تکنیک ها و روش های محاسبه سریع مثل ضربدر و منها و … را یاد بگیرید و در آزمون های آزمایشی از آنها استفاده کنید.

زیاد تست بزنید.

زیاد تست بزنید تا با انواع سوالات آشنا شوید. این کار به شما کمک می کند که سر جلسه سریع تر جواب سوال ها را پیدا کنید. همچنین تعداد جواب های غلط شما کمتر می شود و طبیعتا درصد بهتری کسب می کنید.

قرار نیست به همه سوالات کنکور پاسخ دهید.

خیلی از کنکوری تصورشان این هست که برای این که رتبه خوبی بگیرند باید به همه سوالات جواب دهند. در صورتی که نفرات برتر کنکور هم، چنین ذهنیتی ندارند. پس بهتر است به جای این که به تمام سوالات کنکور پاسخ دهید، تمرکز خودتون را صرف سؤالاتی کنید که هم به آنها تسلط دارید و هم برای شما آشنا هست. با این کار تعداد پاسخ های اشتباه شما در آزمون کاهش پیدا می کند.
پاسخنامه خالی عیب نیست بلکه پاسخنامه پر از غلط عیب است!
یادتان باشد حتی 1% در کنکور، رتبه شما را به تعداد باور نکردنی جابه جا می کند.

سوالات آزمون را با دقت مطالعه کنید.

یکی از عواملی که باعث می شود تعداد پاسخ های غلط ما افزایش یابد سریع خواندن صورت سوال و رد شدن از آن هست.
ما باید توجه کنیم که صورت سوال دقیقا از ما چه خواسته است؟
به عنوان مثال در آخر یک سوال آمده که کدام گزینه جز موراد نیست؟ ولی داوطلبی که سریع می خواند و به آخر سوال دقت نمی کند فقط کدام گزینه را میبیند و ممکن است گزینه اشتباه را انتخاب می کند. پس بهتر است به جای این که عجله کنید تا سوالات بیشتری را پاسخ دهید سوالات کمتری را با دقت بیشتری جواب دهید. مسلما با این کار تعداد پاسخ های غلط شما کمتر خواهد شد.

همان لحظه که به سوال جواب می دهید پاسخ را در پاسخ نامه وارد کنید.

اشتباهی که خیلی از افراد می کنند این هست که در همان دفترچه سوالات جواب ها را علامت می زنند و آن را در پاسخ نامه وارد نمی کنند و این کار را به به بعد موکول می کنند. تعویق انداختن این کار به آخر جلسه به 2 دلیل اشتباه می باشد که عبارتند از :

دلیل اول : ممکن است وقت به اتمام برسد و شما نتوانید پاسخ همه سوالات را وارد پاسخ نامه کنید. و بعد از آزمون حسرت بخورید که چرا وقت کم آوردید.

دلیل دوم : احتمال این که در حین انتقال جواب ها به پاسخ نامه اشتباه کنید و گزینه ها را جابه جا بزنید بسیار زیاد هست. پس درست ترین کار این هست که همان لحظه که جواب سوالی را می دهید پاسخش را در پاسخ نامه وارد کنید.

حتما این نکاتی که در بالا به آن اشار کرده ایم را رعایت کنید. چون پاسخ های اشتباه در آزمون نمره منفی دارد و در صورتی که تعداد غلط ها زیاد باشد رتبه شما را به شدت کاهش می دهد.

مقالات مرتبط:

چرا هر چی تست میزنم غلط هست؟

درگیری با غلط زدن تست ها

چگونه سرعت تست زنی را افزایش دهیم؟

آموزش کامل تحلیل و بررسی آزمون

هر سوالی دارید زیر همین پست از ما بپرسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

برای دریافت مشاوره کنکور می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک 1 دهم رشته ریاضی فیزیک خرداد 1402 نوبت عصر با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی فیزیک امتحان نهایی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 1 دهم رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی سلامت و بهداشت دوازدهم دی 1397 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی سلامت و بهداشت تمامی رشته ها و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی جغرافیا 3 دوازدهم انسانی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا 3 رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید