دانلود امتحانات نهایی پیش رو

دانلود امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم 31 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم تاریخ برگزاری 31 خرداد 1403

دانلود امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم 31 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

دانلود سوالات امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم 31 خرداد 1403 رشته ادبیات و علوم انسانی با جواب و پاسخنامه تشریحی

دانلود امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم 31 خرداد 1403

دانلود سوالات امتحان نهایی جغرافیا 3 دوازدهم انسانی خرداد 1403 با پاسخنامه و جواب تشریحی 

انجمن تخصصی امتحان نهایی

شما می توانید در انجمن تخصصی امتحان نهایی استادلینک به صورت رایگان سوالات درسی و مشاوره ای خود را مطرح کرده و به پاسخ سوالات خود برسید.

شرط تک ماده در امتحان نهایی جغرافیا

شرط تک ماده در امتحانات نهایی، کسب حداقل نمره 7 در برگه امتحان کتبی می باشد.

در تصویر زیر اطلاعات دقیق در مورد شرایط تک ماده در امتحانات نهایی را مشاهده می کنید.

قوانین تک ماده در امتحان نهایی

برای اینکه در هر درسی بتوانید از شرایط تک ماده استفاده کنید باید نمرات شما شرایط خاصی را دارا باشند که در ادامه این شرایط را به شما توضیح خواهیم داد.

  • دانش‌آموز باید نمره سالانه 10 و بالاتر از آن کسب کرده باشد و نمره برگه امتحانی نهایی آن بیشتر از 7 باشد، در این صورت قبول می‌شود.
  • اگر نمره سالانه دانش‌آموز 10 و بالاتر از آن باشد و نمره کتبی امتحان نهایی آن کمتر از 7 باشد، در این صورت می‌تواند از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه بین 7 تا 10 باشد بدون در نظر گرفتن نمره امتحان نهایی آن باید از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه و نمره امتحان کتبی نهایی دانش‌آموز کمتر از 7 باشد، در این صورت مردود حساب می‌شود.
  • در امتحانات غیر نهایی نوبت دوم دانش‌آموزی قبول حساب می‌شود که نمره حدنصاب سالانه را گرفته باشد. این نمره برای دانش‌آموزان نظری 10 و برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی حرفه‌ای 12 می‌باشد. به طوری که اگر آن‌ها نتوانند نمره قبولی را در امتحانات غیر نهایی دریافت کنند. باید با شرکت در امتحانات شهریور ماه نمره خوبی را بگیرند.

البته شما در صورت لزوم می‌توانید بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض کنید. این کار را زمانی انجام دهید که فکر می‌کنید نتایج امتحانات نهایی بهتری را دریافت می‌کردید. البته برای این کار بازه زمانی مشخصی وجود دارد.

نحوه مطالعه امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم چگونه است؟

امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم یکی از امتحانات مهمی است که دانش‌آموزان رشته انسانی باید در آن شرکت کنند. با توجه به ماهیت این درس که ترکیبی از حفظیات و مفاهیم است، برنامه‌ریزی و مطالعه درست برای موفقیت در این امتحان ضروری است. در این مقاله، به شما نکاتی را برای مطالعه موثر جغرافیا ارائه می‌کنیم:

1. از همان ابتدا برای امتحان نهایی جغرافیا شروع کنید:

مهم‌ترین نکته برای موفقیت در امتحان نهایی جغرافیا، شروع مطالعه از همان ابتدای سال تحصیلی است. منتظر نمانید تا به امتحانات نزدیک شوید و بعد شروع به مطالعه کنید. با مطالعه درس به صورت منظم و پیوسته، مفاهیم را به طور کامل درک خواهید کرد و مطالب درسی را به خوبی در حافظه خود خواهید سپرد.

2. در کلاس درس فعال باشید:

حضور فعال در کلاس درس، یکی از بهترین راه‌های یادگیری جغرافیا است. به دقت به توضیحات معلم گوش دهید، در بحث‌های کلاسی شرکت کنید و سوالات خود را بپرسید. همچنین، سعی کنید از معلم خود در مورد نکات مهم و کلیدی درس بپرسید.

3. کتاب درسی بهترین منبع امتحان نهایی جغرافیا:

کتاب درسی مهم‌ترین منبع آموزشی برای امتحان نهایی جغرافیا است. حتماً تمام مطالب کتاب را به طور کامل مطالعه کنید و به نکات، جداول، نمودارها و تصاویر موجود در آن توجه کنید. همچنین، سعی کنید بعد از مطالعه هر مبحث، نقشه‌ها و تصاویر مربوط به آن را بررسی کنید.

4. از خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری استفاده کنید:

خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری از مطالب درسی، به شما کمک می‌کند تا مطالب مهم را به طور خلاصه و organized در یک جا داشته باشید و به راحتی آنها را مرور کنید. برای خلاصه‌نویسی، از کلمات کلیدی، جملات کوتاه و نکات مهم استفاده کنید.

5. به حل تمرین قبل از امتحان نهایی جغرافیا بپردازید:

حل تمرین و تست، یکی از بهترین راه‌های برای یادگیری مفاهیم جغرافیا و آمادگی برای امتحان نهایی است. حتماً بعد از مطالعه هر مبحث، به حل تمرینات مربوط به آن بپردازید. همچنین، می‌توانید از کتاب‌های کمک آموزشی و نمونه سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته برای حل تست استفاده کنید.

6. از نقشه‌ها و تصاویر استفاده کنید:

جغرافیا درسی است که ارتباط تنگاتنگی با نقشه و تصاویر دارد. سعی کنید برای درک بهتر مطالب، از نقشه‌ها و تصاویر موجود در کتاب درسی و سایر منابع آموزشی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از اطلس جغرافیایی نیز برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنید.

7. مکان‌ها و پدیده‌های جغرافیایی را در دنیای واقعی ببینید:

اگر امکان دارد، سعی کنید مکان‌ها و پدیده‌های جغرافیایی که در کتاب درسی در مورد آنها مطالعه می‌کنید را در دنیای واقعی ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از مطالب درسی داشته باشید و آنها را به خاطر بسپارید.

8. به طور مرتب مرور کنید:

مرور مطالب درسی به طور مرتب، به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را در حافظه بلندمدت خود تثبیت کنید. سعی کنید هر هفته، زمانی را برای مرور مطالب درسی که در آن هفته خوانده‌اید، اختصاص دهید.

9. در شب امتحان نهایی جغرافیا به اندازه کافی بخوابید:

شب قبل از امتحان، به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به شما کمک می‌کند تا در روز امتحان تمرکز و حافظه بهتری داشته باشید.

10. سر جلسه امتحان آرام باشید:

استرس و اضطراب می‌تواند مانع از عملکرد خوب شما در امتحان شود. سعی کنید سر جلسه امتحان آرام باشید و به خودتان اعتماد داشته باشید.

با رعایت این نکات، می‌توانید در امتحان نهایی جغرافیا نمره خوبی کسب کنید و به موفقیت در این درس دست پیدا کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 دوازدهم ریاضی خرداد 1400 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی فیزیک در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در […]

دانلود سوالات امتحان نهایی شیمی ۳ دوازدهم ریاضی و تجربی 8 خرداد 1403 همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی شیمی دانلود سوالات امتحان نهایی شیمی 3 دوازدهم 8 خرداد 1403 برای دانلود سوالات امتحان نهایی شیمی 3 دوازدهم تجربی و ریاضی 8 خرداد 1403 همراه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی دینی دوازدهم تجربی و انسانی و ریاضی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و انسانی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی دینی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی و رشتۀ انسانی و نحوه مطالعه صحیح این […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پنج =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید