دانلود امتحانات نهایی پیش رو

دانلود امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم 24 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم 24 خرداد 1403

دانلود امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم 24 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم 24 خرداد 1403 رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و معارف اسلامی با جواب و پاسخنامه تشریحی

دانلود امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم 24 خرداد 1403

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 دوازدهم تجربی و ریاضی و انسانی خرداد 1403 با پاسخنامه و جواب تشریحی 

انجمن تخصصی امتحان نهایی

شما می توانید در انجمن تخصصی امتحان نهایی استادلینک به صورت رایگان سوالات درسی و مشاوره ای خود را مطرح کرده و به پاسخ سوالات خود برسید.

شرط تک ماده در امتحان نهایی زبان انگلیسی

شرط تک ماده در امتحانات نهایی، کسب حداقل نمره 7 در برگه امتحان کتبی می باشد.

در تصویر زیر اطلاعات دقیق در مورد شرایط تک ماده در امتحانات نهایی را مشاهده می کنید.

قوانین تک ماده در امتحان نهایی

برای اینکه در هر درسی بتوانید از شرایط تک ماده استفاده کنید باید نمرات شما شرایط خاصی را دارا باشند که در ادامه این شرایط را به شما توضیح خواهیم داد.

  • دانش‌آموز باید نمره سالانه 10 و بالاتر از آن کسب کرده باشد و نمره برگه امتحانی نهایی آن بیشتر از 7 باشد، در این صورت قبول می‌شود.
  • اگر نمره سالانه دانش‌آموز 10 و بالاتر از آن باشد و نمره کتبی امتحان نهایی آن کمتر از 7 باشد، در این صورت می‌تواند از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه بین 7 تا 10 باشد بدون در نظر گرفتن نمره امتحان نهایی آن باید از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه و نمره امتحان کتبی نهایی دانش‌آموز کمتر از 7 باشد، در این صورت مردود حساب می‌شود.
  • در امتحانات غیر نهایی نوبت دوم دانش‌آموزی قبول حساب می‌شود که نمره حدنصاب سالانه را گرفته باشد. این نمره برای دانش‌آموزان نظری 10 و برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی حرفه‌ای 12 می‌باشد. به طوری که اگر آن‌ها نتوانند نمره قبولی را در امتحانات غیر نهایی دریافت کنند. باید با شرکت در امتحانات شهریور ماه نمره خوبی را بگیرند.

البته شما در صورت لزوم می‌توانید بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض کنید. این کار را زمانی انجام دهید که فکر می‌کنید نتایج امتحانات نهایی بهتری را دریافت می‌کردید. البته برای این کار بازه زمانی مشخصی وجود دارد.

نحوه مطالعه امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم چگونه است؟

امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم، به عنوان یکی از مهم‌ترین دروسی که در کنکور سراسری نیز تاثیرگذار است، برای بسیاری از دانش‌آموزان دوازدهمی دغدغه بزرگی محسوب می‌شود. کسب نمره بالا در این درس، می‌تواند گامی بلند در جهت رسیدن به اهداف تحصیلی و شغلی شما باشد.

در این مقاله، با ترفندهای طلایی و راهکارهای مطالعه اثربخش، مسیر رسیدن به نمره 20 در این امتحان را برای شما هموار خواهیم کرد.

1. شناخت ساختار امتحان نهایی انگلیسی دوازدهم

برای غلبه بر هر چالشی، اولین قدم شناخت دقیق آن است. ساختار امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم شامل بخش‌های مختلفی از جمله لغات، گرامر، درک مطلب، کلوز تست، رایتینگ و اسپیکینگ می‌شود.

با آگاهی از نوع سوالات، بارم‌بندی هر بخش و میزان سختی آنها، می‌توانید برنامه‌ریزی درستی برای مطالعه داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کنید.

2. واژگان مهم امتحان نهایی انگلیسی:

بخش واژگان، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های امتحان نهایی زبان انگلیسی است. برای تسلط بر این بخش، باید یک برنامه‌ی منظم و هدفمند برای یادگیری و مرور لغات داشته باشید.

استفاده از فلش‌کارت، لیست‌های لغات موضوعی، نرم‌افزارهای آموزشی و یا حتی تدریس لغات به دیگران، می‌تواند به شما در یادگیری لغات به طور موثر کمک کند.

نکته: به یاد داشته باشید که صرفاً حفظ معنی فارسی لغات کافی نیست، بلکه باید بتوانید از آنها در جمله‌سازی، مکالمه و نگارش نیز استفاده کنید.

3. گرامر: چارچوب زبان انگلیسی

تسلط بر گرامر، از اهمیت بالایی در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم برخوردار است. برای تقویت قواعد گرامری، باید به مطالعه دقیق کتاب درسی و منابع کمک آموزشی بپردازید.

حل نمونه سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی سال‌های قبل و تمرین قواعد گرامری در قالب جمله‌سازی، ترجمه و انجام تمرینات متنوع، به شما در درک عمیق‌تر و ثبات قواعد گرامری در ذهنتان کمک خواهد کرد.

4. درک مطلب: غرق شدن در دنیای متن‌های انگلیسی

بخش درک مطلب، یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های امتحان نهایی زبان انگلیسی است. برای تقویت مهارت درک مطلب، باید مطالعه متن‌های انگلیسی به طور مرتب را در برنامه خود بگنجانید.

خواندن روزنامه‌ها، مجلات، داستان‌ها، مقالات و اخبار انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با ساختار جمله‌بندی، لحن و سبک نگارش متون انگلیسی آشنا شوید و سرعت مطالعه خود را نیز افزایش دهید.

5. کلوز تست: تکمیل پازل‌های زبانی

کلوز تست از جمله بخش‌هایی است که نیازمند دقت و ظرافت بالایی است. برای حل این نوع سوالات، باید به معنی دقیق کلمات و جملات توجه کنید و با منطق و استدلال، گزینه‌های مناسب را انتخاب نمایید.

تمرین مداوم و حل نمونه سوالات کلوز تست، به شما در افزایش مهارت و سرعت عمل در این بخش کمک خواهد کرد.

6. رایتینگ: به رخ کشیدن تبحر در نوشتن

بخش رایتینگ در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم، مهارت نگارش شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. برای کسب نمره بالا در این بخش، باید با ساختار انواع مختلف و قواعد نگارش به طور کامل آشنا باشید.

شما می توانید که بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی دوازدهم زا از سایت تدریس خصوصی استادلینک جستجو نمایید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی خرداد ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی شیمی رشته تجربی و ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

دانلود سوالات امتحان شبه نهایی عربی 2 یازدهم علوم تجربی و ریاضی فیزیک 29 فروردین 1403 با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی عربی ویژه امتحانات نهایی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی عربی 2 یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل […]

دانلود سوالات امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم انسانی شهریور 1401 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جامعه شناسی رشته علوم انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید