دانلود امتحانات نهایی پیش رو

دانلود امتحان نهایی فیزیک دهم 12 خرداد 1403 (تجربی ریاضی)

امتحان نهایی فیزیک دهم 12 خرداد 1403

دانلود امتحان نهایی فیزیک دهم 12 خرداد 1403 (تجربی ریاضی)

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دهم 12 خرداد 1403 رشته های تجربی و ریاضی با جواب و پاسخنامه تشریحی

دانلود امتحان نهایی فیزیک دهم 12 خرداد 1403

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک ۱ دهم تجربی و ریاضی 12 خرداد 1403 با پاسخنامه و جواب تشریحی 

انجمن تخصصی امتحان نهایی

شما می توانید در انجمن تخصصی امتحان نهایی استادلینک به صورت رایگان سوالات درسی و مشاوره ای خود را مطرح کرده و به پاسخ سوالات خود برسید.

شرط تک ماده در امتحان نهایی فیزیک

شرط تک ماده در امتحانات نهایی، کسب حداقل نمره 7 در برگه امتحان کتبی می باشد.

در تصویر زیر اطلاعات دقیق در مورد شرایط تک ماده در امتحانات نهایی را مشاهده می کنید.

قوانین تک ماده در امتحان نهایی

برای اینکه در هر درسی بتوانید از شرایط تک ماده استفاده کنید باید نمرات شما شرایط خاصی را دارا باشند که در ادامه این شرایط را به شما توضیح خواهیم داد.

  • دانش‌آموز باید نمره سالانه 10 و بالاتر از آن کسب کرده باشد و نمره برگه امتحانی نهایی آن بیشتر از 7 باشد، در این صورت قبول می‌شود.
  • اگر نمره سالانه دانش‌آموز 10 و بالاتر از آن باشد و نمره کتبی امتحان نهایی آن کمتر از 7 باشد، در این صورت می‌تواند از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه بین 7 تا 10 باشد بدون در نظر گرفتن نمره امتحان نهایی آن باید از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه و نمره امتحان کتبی نهایی دانش‌آموز کمتر از 7 باشد، در این صورت مردود حساب می‌شود.
  • در امتحانات غیر نهایی نوبت دوم دانش‌آموزی قبول حساب می‌شود که نمره حدنصاب سالانه را گرفته باشد. این نمره برای دانش‌آموزان نظری 10 و برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی حرفه‌ای 12 می‌باشد. به طوری که اگر آن‌ها نتوانند نمره قبولی را در امتحانات غیر نهایی دریافت کنند. باید با شرکت در امتحانات شهریور ماه نمره خوبی را بگیرند.

البته شما در صورت لزوم می‌توانید بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض کنید. این کار را زمانی انجام دهید که فکر می‌کنید نتایج امتحانات نهایی بهتری را دریافت می‌کردید. البته برای این کار بازه زمانی مشخصی وجود دارد.

نحوه مطالعه امتحان نهایی فیزیک دهم چگونه است؟

فیزیک دهم! یه اسم که برای خیلی از دانش‌آموزا مثل کابوسه. فرمول‌های پیچیده، مسائل بغرنج و یه عالمه مفهوم ناآشنا… اما صبر کنید! با یه برنامه درست و حسابی، می‌تونید این درس رو هم مثل بقیه دروس، به راحتی پشت سر بذارید و تو امتحان نهایی فیزیک حسابی بدرخشید.

راه های موفقیت در امتحان نهایی فیزیک

در اینجا چند راهکار مناسب برای موفقیت در امتحانات نهایی درس فیزیک به شما عیزیان اراوه می شود.

اولین قدم: یه برنامه‌ریزی دقیق و واقع‌بینانه داشته باشید. مشخص کنید که چقدر زمان برای هر فصل می‌خواید بذارید و هر روز چه مطالبی رو باید بخونید. یادتون باشه که برنامه‌تون نباید خیلی فشرده یا خیلی شل باشه. اصلی ترین رکن در موفقیت در امتحان نهایی فیزیک داشتن برنامه ریزی اصولی است

دومین قدم: کتاب درسی رو مثل یه دوست صمیمی ببینید. با دقت بخونیدش، مثال‌ها رو حل کنید و سعی کنید مفاهیم رو به طور کامل درک کنید. اگه جایی به مشکل خوردید، خجالت نکشد و از معلم یا یه منبع معتبر کمک بگیرید.

سومین قدم: حل مساله رو فراموش نکنید! فیزیک بدون حل مساله مثل یه غذای بدون نمکه. هرچقدر بیشتر مساله حل کنید، تسلطتون به درس بیشتر می‌شه و تو امتحان نهایی هم عملکرد بهتری خواهید داشت.

چهارمین قدم: از یه روش مناسب برای خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری استفاده کنید. مثلا می‌تونید از فلش‌کارت، نمودار یا نقشه ذهنی استفاده کنید. اینجوری مطالب رو بهتر تو ذهنتون می‌مونید و موقع مرور کردن هم کارتون راحت‌تره.

پنجمین قدم: با دوستاتون گروه مطالعاتی تشکیل بدید. با هم درس بخونید، مسائل رو حل کنید و از تجربیات هم استفاده کنید. اینجوری یادگیری خیلی جذاب‌تر و پربارتر می‌شه و در امتحان نهایی فیزیک موفق میشین.

ششمین قدم: از تکنولوژی کمک بگیرید. کلی فیلم آموزشی، نرم‌افزار و اپلیکیشن خوب برای یادگیری فیزیک دهم وجود داره. از این منابع استفاده کنید تا یادگیریتون رو کامل‌تر کنید. همچنین می تونین بهترین معلم خصوصی درس فیزیک برای امتحان نهایی را در سایت استادلینک پیدا کنید و در سریع ترین زمان فیزیک را جمع کنید.

هفتمین قدم: ناامید نشید! یادگیری امتحان نهایی فیزیک زمان می‌بره و صبر و حوصله می‌خواد. اگه یه جایی به مشکل خوردید، تسلیم نشید و به تلاش خودتون ادامه بدید.

هشتمین قدم: به خودتون ایمان داشته باشید! شما می‌تونید تو فیزیک هم موفق بشید. فقط کافیه تلاش کنید و از راهکارهای درست استفاده کنید.

با رعایت این نکات ساده، می‌تونید فیزیک دهم رو به یکی از درس‌های مورد علاقه‌تون تبدیل کنید و تو امتحان نهایی فیزیک هم نمره 20 بگیرید!

راستی یادتون نره که:

  • خواب کافی داشته باشید و غذای سالم بخورید.
  • موقع درس خوندن تمرکزتون رو حفظ کنید و از عوامل حواس‌پرت‌کن دوری کنید.
  • به خودتون استراحت بدید و از درس خوندن لذت ببرید!

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی حسابان 1 یازدهم رشته ریاضی فیزیک خرداد 1402 غایبین موجه و مجاز با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی حسابان در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی حسابان 1 یازدهم رشته ریاضی و فیزیک و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس […]

دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 2 یازدهم ادبیات و علوم انسانی خرداد 1403 همراه با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی عربی دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 2 یازدهم خرداد 1403 برای دانلود سوالات امتحان نهایی عربی 2 یازدهم خرداد 1403 همراه با جواب و پاسخنامه […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی شهریور 1401 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی تجربی دوازدهم و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید