سفارش تبلیغ در استادلینک

معرفی رشته های آینده دار بدون کنکور

رشته های آینده دار بدون کنکور

سلام به همه استادلینکی های عزیز?
اگر رتبه کنکورتان خیلی بالاست و می خواهید از رشته هایی که با سوابق تحصیلی، یعنی بدون کنکور هستند انتخاب کنید، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید. چون می خواهیم رشته های آینده دار بدون کنکور را به شما معرفی کنیم و بگوییم که کدام یک از رشته های بدون کنکور، آینده بهتری دارند؟

آیا همه رشته های بدون کنکور آینده شغلی خوبی دارند؟

ما در بحث سوابق تحصیلی و رشته های بدون کنکور، رشته های زیادی رامی بینیم. معمولا هم رشته هایی هستند که اسم های عجیب و غریب دارند و ما شاید اصلا تاکنون نامشان را هم نشنیده باشیم. نکته مهم این هست که اکثر این رشته آینده خوبی هم ندارند. یعنی به عنوان رشته های دانشگاهی تعریف شدند. ولی از آن طرف آن جور که باید در جامعه، شغلی برای آنها تعریف نشده است. به همین خاطر بسیاری از فارغ التحصیلان بعد از فارغ التحصیلی، اصلا شغلی مرتبط با این رشته نمی بینند که بخواهند در آن رقابت کنند.

بنابراین ما در ادامه به رشته هایی که به نسبت خوب هستند و آینده بهتری دارند را به شما معرفی می کنیم.

رشته های آینده دار بدون کنکور

  1. در دفترچه تجربی، زیست سلولی-مولکولی و میکروبیولوژی رشته هایی هستند که شما اگر یک مقدار ادامه تحصیل دهید در مقاطع ارشد و فوق لیسانس می توانید وارد شاخه های علوم پزشکی و شاخه هایی که از نظر شغلی موقعیت بهتری دارند، شوید.  علاوه بر آن خیلی راحت می توانید، اشتغال زایی در آینده را برای این رشته پیش بینی کنید و برای مهاجرت هم بسیار عالی هستند.
  2. 3 رشته شناور روانشناسی، حسابداری و مدیریت، رشته هایی هستند که هر سه گروه تجربی، ریاضی و انسانی، می توانند آنها را انتخاب کنند.
    نظر ما این است که این سه رشته از رشته های با سابقه تحصیلی در دفترچه تجربی بسیار بهتر هستند. چون حداقل زمینه شغلی برای این سه تا وجود دارد. درسته که رقابت زیاد هست و مجبورباشید به دانشگاه پیام نور بروید. ولی در نهایت شما می توانید در مقاطع بالاتر، در یک دانشگاه خوب درس بخوانید.
     مثلا در مقاطع بعدی رشته روانشناسی، حسابداری، مدیریت + حقوق، شما می توانید دانشگاه های بهتری بروید و وارد فضای دانشگاهی مورد علاقه تان شوید. در جامعه هم ما مشاغل بسیاری را در رابطه با این رشته ها می بینیم و در روزمرگی ها و زندگی ما کاربرد دارند. بنابراین ممکن هست که بازار کار آنها شلوغ باشد ولی شما می توانید با کسب مهارت به جایگاه خوبی برسید.

بنابراین پیشنهاد ما برای شما این دو گروه معرفی شده یعنی زیست سلولی-مولکولی یا رشته های شناور روانشناسی، حسابداری، مدریریت + حقوق هست که بتوانید ان شاءالله در مقاطع بعدی و ادامه تحصیل، آینده خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

رشته های بدون کنکور که آینده خوبی ندارند؟

رشته های دیگر مثل زیرگروه های کشاورزی و کاردانی ها اکثرا کاربرد آنچنانی ندارند. البته نمی توانیم بگوییم 100 درصد اینجور هست. چون بسیاری از این رشته ها بستگی به موقعیت شما و این که اطرافتان چه خبر هست، دارد. یا مثلا یک سری از رشته ها مثل گیاه پزشکی، شما اگر این رشته را بخوانید و لیسانس گیاه پزشکی هم بگیرید، شغل مملوس و آنچنانی نمی بینید که حتی بخواهید سر آن رقابت کنید.

پس اگر موقعیت شغلی از قبل آماده ای هست که این رشته ها را بخوانید و بعدا اشتغال داشته باشید مشکلی ندارد. اما اگر چنین موقعیتی نیست بهتر هست که از انتخاب کردن آنها منصرف شوید.

به نظر شما از دفترچه بدون کنکور، کدام یک از رشته هایی که گفتیم یا حتی رشته هایی که ذکر نکردیم، آینده بهتری در مقاطع بعدی یا حتی مهاجرت دارند؟ نظرات خودتان را داخل دایرکت پیج استادلینک ارسال کنید و اگر سوالی داشتید، همانجا از ما بپرسید.

مقاله های مرتبط:

1- اگه دفترچه های کنکور 1400 هنوز دانلود نکردی، از اینجا دانلود کن.

2- اگه هنوز نمیدونی علاقه ات به چه رشته ای هست، حتما مقاله، 5 راهکار کشف علاقه در انتخاب رشته را مطالعه کنید.

3- اگه مرددی انتخاب رشته بکنی یا نه، مقاله رتبۀ خوبی ندارم، آیا پشت کنکور بمانم؟ را مطالعه کنید.

4- مقالۀ معرفی رشتۀ حسابداری را حتما مطالعه کنید.

5- مقالۀ معرفی رشتۀ روانشناسی را حتما مطالعه کنید.

6- مقالۀ معرفی رشتۀ مدیریت را حتما مطالعه کنید.

برای ثبت نام در طرح انتخاب رشته، با شماره 03132505232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله