دانلود امتحانات نهایی پیش رو

راهکارهایی برای تدریس صحیح و اصولی درس ریاضی

راهکارهایی برای تدریس صحیح و اصولی درس ریاضی

راهکارهایی برای تدریس صحیح و اصولی درس ریاضی

در این مقاله قصد داریم راهکارهای اصولی برای تدریس صحیح ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان و کاهش ترس در آنها نسبت به درس ریاضی و راههای آشتی با ریاضی را بیان کنیم.

این مقاله توسط تیم اساتید ریاضی سایت تدریس خصوصی استادلینک برای شما عزیزان تهیه شده است و استفاده از آن با ذکر منبع ( سایت استادلینک ) بلامانع می باشد.

سایت جتسجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی استادلینک

استادلینک؛ جامع ترین سایت جستجوی معلم خصوصی و مشاور تحصیلی در سراسر کشور می باشد که شما می توانید با مراجعه به صفحۀ اصلی سایت استادلینک، لیست بهترین معلمان خصوصی و مشاورین تحصیلی را به همراه فیلم نمونه تدریس، رزومه و نظر شاگردان قبلی تماشا کرده و مستقیم با دبیر خصوصی خود ارتباط بگیرید.

همچنین شما می توانید از طریق پشتیبانی واتساپ سایت تدریس خصوصی استادلینک، اقدام به مشاوره جهت رزرو معلم خصوصی و مشاور تحصیلی خود نمایید و در مورد شرایط همکاری در سایت استادلینک به عنوان دبیر خصوصی یا مشاور درسی مطلع شوید.


ارتباط با پشتیبانی استادلینک

دلایل نمرات پایین در درس ریاضی

شاید تا به حال دیده یا شنیده باشید که تقریباً بیش از نیمی از دانش آموزان در درس ریاضی عملکرد ضعیفی دارند و درصد منفی زدن در درس ریاضی در کنکور تقریباً بالاتر از سایر دروس می باشد.

و اما دلایل عملکرد ضعیف دانش آموزان در درس ریاضی چیست؟

  • پایه ضعیف درس ریاضی از سال های قبل
  • قبولی در امتحانات به خاطر تقلب به خصوص در دروان کرونا
  • قبولی با کمک قانون تک ماده
  • داشتن نمونه سوالات بسیار مشابه امتحان، که برخی از دبیران قبل از امتحانات به دانش آموز می دهند.
  • تدریس خشن و غیر مفهومی ریاضی توسط معلم مدرسه
  • دیر آموزی برخی دانش آموزان
  • نداشتن اعتماد به نفس دانش آموز در درس ریاضی
  • سطح بالا درس دادن معلم ریاضی مدرسه
  • و …

روش های علاقمند کردن دانش آموز به درس ریاضی

روش های علاقمند کردن دانش آموز به درس ریاضی​
برای دانش آموزانی که علاقه به درس ندارند می توان راهکارهای زیر را امتحان کرد:

  • تقویت اعتماد به نفس دانش آموز ترجیحاً در کلاس خصوصی و تک نفره
  • تشویق دانش آموز به حل کردن و نترسیدن از حل مسئله و کاغذ سیاه کردن
  • تشویق دانش آموز به حل و توضیح مسئله برای معلم خصوصی یا معلم مدرسه اش
  • ضعف های دانش آموز جلوی همکلاسی هایش گفته نشود و در کلاس خصوصی برطرف شود.
  • تشویق دانش آموز به کامل نویسی و عدم خلاصه کردن حل مشئله
  • تشویق دانش آموز به پیش خوانی درس و ارائه در مدرسه یا در کنار معلم خصوصی اش
  • گروه بندی دانش آموزان در مدرسه و دادن مسئولیت های مختلف و گردشی به دانش آموزان
  • استفاده از روش های مفهومی و جدید به جای روش های سنتی
  • داشتن طرح درس منسجم و ارائه مثال های متنوع توسط معلم مدرسه یا معلم خصوصی دانش آموز
  • و …

روش های تدریس صحیح و اصولی درس ریاضی


برای داشتن یک تدریس صحیح و اصولی و جامع ریاضی، مهم ترین عامل این است که طرح درس داشته باشید. سعی کنید در درس خود جزوه داشته باشید و مثال های متنوعی از سخت به آسان را پوشش دهد.حتماً سعی کنید ابتدا در کلاس مثالی را حل کنید و اجازه ندهید هیچ دانش آموزی موقع حل مثال توسط شما، چیزی یادداشت کند و در حل مثال، جز به جز حل خود را در جاهایی که لازم است به صورت فارسی بنویسید.سپس برای حل مثال حل شده در کلاس، یک تمرین در خانه مشابه با همان مثال بنویسید و دانش آموز را ملزم کنید تا در جلسۀ دیگر حل خودش را ارائه کند.

از روش های جدید در تدریس خود استفاده کنید و نو آور باشید. از روش های انیمیشنی و جذاب برای تدریس خود استفاده کنید. می توانید فیلم آموزش انیمیشنی اتحاد مزدوج را از قسمت زیر مطالعه کنید.


فیلم آموزش اتحاد مزدوج

همچنین می توانید برای آشنایی با ابزارها و نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن های تولید محتوای آموزشی ویژۀ دبیران و اساتید محترم، مقالۀ زیر را مطالعه نمایید.


نرم افزارهای تولید محتوا برای دبیران

همکاری در سایت تدریس خصوصی استادلینک

همکاری در سایت تدریس خصوصی استادلینک​

اگر شما علاقمند به تدریس خصوصی دروس مختلف از دبستان تا دانشگاه هستید، می توانید در سایت تدریس خصوصی استادلینک فعالیت نمایید. همچنین اگر توانایی تولید محتواهای درسی و علمی و مشاوره ای را دارید نیز می توانید با سایت معلم خصوصی استادلینک همکاری داشته باشید.

برای این منظور کافی است واژۀ «همکاری» را به پشتیبانی واتساپ سایت استادلینک ارسال نمایید و از توانایی های بالقوۀ خود درآمد بالا داشته باشید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان شبه نهایی زیست شناسی 1 دهم علوم تجربی 1 اردیبهشت 1403 با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی فارسی ویژه امتحانات نهایی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زیست 1 دهم رشته تجربی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی هندسه دوازدهم ریاضی شهریور 1398 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی هندسه رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی شهریور 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی تجربی دوازدهم و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید