دانلود امتحانات نهایی پیش رو

دانلود امتحان نهایی گسسته 31 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

امتحان نهایی گسسته دوازدهم تاریخ برگزاری 31 خرداد 1403

دانلود امتحان نهایی گسسته 31 خرداد 1403 با پاسخنامه تشریحی

دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم 31 خرداد 1403 رشته ریاضی فیریک با جواب و پاسخنامه تشریحی

دانلود امتحان نهایی گسسته دوازدهم 31 خرداد 1403

دانلود سوالات امتحان نهایی گسسته دوازدهم ریاضی فیزیک خرداد 1403 با پاسخنامه و جواب تشریحی 

انجمن تخصصی امتحان نهایی

شما می توانید در انجمن تخصصی امتحان نهایی استادلینک به صورت رایگان سوالات درسی و مشاوره ای خود را مطرح کرده و به پاسخ سوالات خود برسید.

شرط تک ماده در امتحان نهایی ریاضیات گسسته

شرط تک ماده در امتحانات نهایی، کسب حداقل نمره 7 در برگه امتحان کتبی می باشد.

در تصویر زیر اطلاعات دقیق در مورد شرایط تک ماده در امتحانات نهایی را مشاهده می کنید.

قوانین تک ماده در امتحان نهایی

برای اینکه در هر درسی بتوانید از شرایط تک ماده استفاده کنید باید نمرات شما شرایط خاصی را دارا باشند که در ادامه این شرایط را به شما توضیح خواهیم داد.

  • دانش‌آموز باید نمره سالانه 10 و بالاتر از آن کسب کرده باشد و نمره برگه امتحانی نهایی آن بیشتر از 7 باشد، در این صورت قبول می‌شود.
  • اگر نمره سالانه دانش‌آموز 10 و بالاتر از آن باشد و نمره کتبی امتحان نهایی آن کمتر از 7 باشد، در این صورت می‌تواند از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه بین 7 تا 10 باشد بدون در نظر گرفتن نمره امتحان نهایی آن باید از تک‌ماده دوازدهم و تبصره استفاده کند.
  • اگر نمره سالانه و نمره امتحان کتبی نهایی دانش‌آموز کمتر از 7 باشد، در این صورت مردود حساب می‌شود.
  • در امتحانات غیر نهایی نوبت دوم دانش‌آموزی قبول حساب می‌شود که نمره حدنصاب سالانه را گرفته باشد. این نمره برای دانش‌آموزان نظری 10 و برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی حرفه‌ای 12 می‌باشد. به طوری که اگر آن‌ها نتوانند نمره قبولی را در امتحانات غیر نهایی دریافت کنند. باید با شرکت در امتحانات شهریور ماه نمره خوبی را بگیرند.

البته شما در صورت لزوم می‌توانید بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض کنید. این کار را زمانی انجام دهید که فکر می‌کنید نتایج امتحانات نهایی بهتری را دریافت می‌کردید. البته برای این کار بازه زمانی مشخصی وجود دارد.

نحوه مطالعه امتحان نهایی گسسته دوازدهم چگونه است؟

گسسته یکی از دروس مهم رشته ریاضی در دوره دوازدهم است که می‌تواند برای بسیاری از دانش‌آموزان چالش‌برانگیز باشد. با این حال، با برنامه‌ریزی و مطالعه درست، می‌توانید در امتحان نهایی این درس نمره خوبی کسب کنید. در این مقاله، به شما نکاتی را برای مطالعه موثر گسسته ارائه می‌کنیم:

1. از همان ابتدا برای امتحان نهایی گسسته شروع کنید:

مهم‌ترین نکته برای موفقیت در امتحان نهایی گسسته، شروع مطالعه از همان ابتدای سال تحصیلی است. منتظر نمانید تا به امتحانات نزدیک شوید و بعد شروع به مطالعه کنید. با مطالعه درس به صورت منظم و پیوسته، مفاهیم را به طور کامل درک خواهید کرد و حل مسائل برایتان آسان‌تر خواهد شد.

2. در کلاس درس فعال باشید:

حضور فعال در کلاس درس، یکی از بهترین راه‌های یادگیری گسسته است. به دقت به توضیحات معلم گوش دهید، در بحث‌های کلاسی شرکت کنید و سوالات خود را بپرسید. همچنین، سعی کنید از معلم خود در مورد نکات مهم و کلیدی درس بپرسید.

3. کتاب درسی منبع مهم امتحان نهایی گسسته:

کتاب درسی مهم‌ترین منبع آموزشی برای امتحان نهایی گسسته است. حتماً تمام مطالب کتاب را به طور کامل مطالعه کنید و به نکات و مثال‌های موجود در آن توجه کنید. همچنین، سعی کنید بعد از مطالعه هر مبحث، مثال‌های مربوط به آن را حل کنید.

4. از حل تمرین و تست غافل نشوید:

حل تمرین و تست، یکی از بهترین راه‌های برای یادگیری مفاهیم گسسته و آمادگی برای امتحان نهایی است. حتماً بعد از مطالعه هر مبحث، به حل تمرینات مربوط به آن بپردازید. همچنین، می‌توانید از کتاب‌های کمک آموزشی و نمونه سوالات امتحانات نهایی سال‌های گذشته برای حل تست استفاده کنید.

5. روش مطالعه خود را پیدا کنید:

هر کس روش مطالعه خاص خود را دارد. مهم است که روشی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. برخی از دانش‌آموزان با مطالعه گروهی بهتر یاد می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند به تنهایی مطالعه کنند.

6. از معلم خود یا یک معلم خصوصی کمک بگیرید:

اگر در درک مفاهیم گسسته مشکل دارید، از معلم خود یا یک معلم خصوصی کمک بگیرید. آنها می‌توانند به شما در درک مفاهیم دشوار و حل مسائلی که با آنها مشکل دارید کمک کنند. شما می توانید بهترین معلم خصوصی گسسته را از سایت استادلینک جستجوی نمایید..

7. به طور مرتب مرور کنید:

مرور مطالب درسی به طور مرتب، به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را در حافظه بلندمدت خود تثبیت کنید. سعی کنید هر هفته، زمانی را برای مرور مطالب درسی که در آن هفته خوانده‌اید، اختصاص دهید.

8. در شب امتحان به اندازه کافی بخوابید:

شب قبل از امتحان، به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به شما کمک می‌کند تا در روز امتحان تمرکز و حافظه بهتری داشته باشید.

9. سر جلسه امتحان آرام باشید:

استرس و اضطراب می‌تواند مانع از عملکرد خوب شما در امتحان شود. سعی کنید سر جلسه امتحان آرام باشید و به خودتان اعتماد داشته باشید.

با رعایت این نکات، می‌توانید در امتحان نهایی گسسته نمره خوبی کسب کنید و به موفقیت در این درس دست پیدا کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما در امتحان نهایی گسسته!

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی خرداد 1399 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی هندسه دوازدهم ریاضی دی 1401 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی هندسه رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم […]

دانلود پی دی اف سوالات امتحان نهایی جغرافیا 3 دوازدهم انسانی خرداد 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی علوم انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا 3 رشته انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید