سفارش تبلیغ در استادلینک

تمرین تقویت عضلات چشم

تمرین تقویت عضلات چشم

تقریبا برای همه شما این اتفاق افتاده است که بعد از مدت کوتاهی مطالعه ، چشم هایتان خسته شدند و نتوانستید مطالعه را ادامه دهید. خستگی چشم دلایل مختلفی دارد. یکی از عواملی که باعث کم شدن خستگی چشم ها در مطالعه می شود ، تقویت کردن عضلات چشم است. ما در اینجا ساده ترین و کاربردی ترین تمرین تقویت عضلات چشم را به شما معرفی کرده ایم.

ساده ترین تمرین تقویت عضلات چشم

ما در زیر تمرین تقویت عضلات چشم را آورده ایم. شما می توانید این فیلم را ذخیره کنید تا هر موقع که نیاز داشتید به راحتی بتوانید این تمرین را انجام دهید.
این تمرین ها در افزایش حوزه دید بسیار تاثیر گذار هستند و در آموزش تندخوانی این تمرین ها توصیه می‌شود.
در این ویدئو با چشم هایتان گوی های رنگی را دنبال کنید. این تمرین را چندین بار در روز انجام دهید تا به مرور زمان اثر آن را ببینید.

تماشا

علاوه بر تمرین ساده و بسیار مفیدی که در بالا انجام دادید، تمرین ها و تکنیک های دیگری برای تقویت عضلات چشم وجود دارد. ما به مهم ترین و موثرترین آنها در ادامه اشاره می کنیم. این تمرینات برای افرادی که در طول روز ساعات زیادی را با گوشی یا کامپیوتر کار می کنند بسیار مفید خواهد بود.

برای تقویت عضلات چشم چه کار کنیم؟

  1. چشمانتان را ببندید. سپس کف دستانتان را به آرامی بر روی پلک هایتان قرار دهید. دقت کنید ک فشار زیادی به چشم ها وارد نکنید. این تمرین باعث می شود که فشار عضلات کاهش یابد.
  2. سعی کنید در فاصله 3 متری خود علامت ∞ را تصور کنید. با چشمانتان روی این خطوط حرکت کنید انگار که دارید آن را می نویسید. این کار را یک بار از راست به چپ و بار دیگر از چپ به راست انجام دهید.
  3. می توانید چشمانتان را ببندید و خیلی آرام در حد چند دقیقه پلک هایتان را به صورت دایراه ای ماساژ دهید. اما قبل از آن دستانتان را بشویید تا آلودگی وارد چشمانتان نشود.
  4. چشمانتان را در جهت های مختلف حرکت دهید. برای انجام این تمرین ابتدا به جلو نگاه کنید، سپس بدون این که سرتان را حرکت دهید به سمت راست نگاه کنید بعد از آن چشمانتان را به بالا حرکت دهید. در در مرحله آخر هم با چشمانتان سمت چپ خود را ببینید و سپس به پایین نگاه کنید.
  5. وقتی که چشمانتان خسته شده است این تمرین را انجام دهید. به یک دیوار نگاه کنید و چندین بار در حد دوقیقه، چشمانتان را باز و بسته کنید و پلک بزنید.
  6. اجرای تکنیک 20-20-20. خب همانطور که می دانید خیلی از ما در روز به مدت طولانی به یک چیز مثل صفحه گوشی، کامپوتر، لپ تاپ و … خیره شویم. این امر باعث فشار چشم می شود. این تکنیک به کاهش فشار چشم کمک می کند. این تکنیک می گوید که شما بعد از هر 20 دقیقه نگاه کردن به یک چیز، به مدت 20 ثانیه به شیئ که در فاصله 20 فوت (حدودا 6 متری) شما قرار دارد نگاه کنید.
  7. شما با یک چرت کوتاه می توانید به چشمانتان استراحت دهید و خستگی چشم را تا حد زیادی کاهش دهید. حتی اگر خوابتان هم نبرد چشمانتان را ببندید و مدتی در همین حالت بمانید.

سایر مقالات:

عادت های بدی که هنگام مطالعه دارید را بشناسید و ترک کنید.

افزایش تمرکز با روش تار عنکبوتی

این عادت های عالی و خوب شبانه را ایجاد کنید.

اگر می خواهید بدانید یک رتبه برتری صبح خود را چگونه شروع می کنند؟ کلیک کنید.

دزدهای انرژی و انگیزه خود را بشناسید!

اگر نیاز به یک دفتر برنامه ریزی درسی دارید به این صفحه بروید و آن را دانلود کنید.

جهت مشاوره کنکور می توانید با شماره 03132505232 تماس بگیرید و یک مشاور برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله