دانلود امتحانات نهایی پیش رو

بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی برای معلم و استاد

بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی برای معلم و استاد سایت استادلینک

بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی برای معلم و استاد

با همه گیری کرونا و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و آنلاین، نقش آموزش مجازی در کشور پر رنگ تر شد و معلمین و اساتید مجبور به تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان خود شدند.

در این مقاله که توسط سایت تدریس خصوصی استادلینک تهیه شده است، بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی را به شما اساتید و معلمین عزیز معرفی خواهیم کرد.

1- ضبط و ویرایش ویدئو با نرم افزار کمتازایا (Camtasia)

کمتاسیا از نرم افزارهای حرفه ای مشابه خود مانند پریمیر، بسیار سبک تر و راحت تر بوده و قابلیت های فراوانی مانند ضبط از صفحۀ دسکتاپ، ویرایش و ادیت ویدئو، ضبط و ویرایش صدا، حذف پردۀ سبز و … را دارد.

علاوه بر این نرم افزار کمتازیا بخاطر سبک بودن محیط برنامه، به سیستم سخت افزاری آنچنان قویی نیاز ندارد و شما به راحتی با کامپیوترها و لپتاپ های موجود می توانید به تولید محتوای خود مشغول شوید. برای دانلود رایگان نرم افزار Camtasia می توانید اینجا ضربه بزنید.

2- کاهش حجم محتوای آموزشی با هندبرک (HandBreak)

اگر با دوربین فیلمبرداری یا موبایل، اقدام به تولید محتوای آموزشی می کنید، حتماً با این چالش مواجهه شده اید که فیلم های گرفته شده بسیار حجیم هستند و قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند آپارات را ندارند.

در اینجا می توانید از نرم افزار ویندوزی هندبرک استفاده کرده و علاوه بر کاهش حجم ویدئو بدون افت محسوس کیفیت، فرمت های ویدئویی مختلف را نیز به هم تبدیل کنید.

البته پیشنهاد می شود اگر از نرم افزار کمتازایا برای فیلم برداری از صفحه استفاده می کنید، دیگر فایل خروجی را با هندبرک فشرده نکنید چونکه خود کمتاسیا فایل را به اندازۀ کافی فشرده می کند. همچنین می توانید از اپلیکیشن موبایل Video Compressor نیز استفاده کنید.

3- تولید محتوای آموزشی و اسلاید سازی با پاورپوینت (PowerPoint)

سلطان برنامۀ اسلاید سازی و تولید محتوای آموزشی، نرم افزار پاورپوینت است. این نرم افزار که زیر مجموعۀ برنامۀ آفیس است برای ساخت اسلاید آموزشی، موشن سازی، ضبط از تصویر و محیط پاورپوینت، قابلیت ضبط صدا و قرار دادن روی اسلایدها و …. را دارد. همچنین می توانید با نصب نرم افزار MathType، بر روی پاورپوینت و ورد، فرمولهای ریاضی پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن قرار دهید.

توصیه می کنیم حتی الامکان آفیس 2019 را از اینجا دانلود کنید و اگر سیستم شما پایین بود از آفیس 2016 استفاده نمایید. علاوه بر آن امروزه برنامه های تحت وب مانند گوگل اسلاید (Google Slide) نیز وجود دارند که اگر سیستم شما از لحاظ سخت افزاری قوی نبود یا با موبایل مشغول تولید محتوای آموزشی هستید، آنرا به شما پیشنهاد می کنیم.

از برنامۀ کنوا (Canva) نیز می توانید برای ساخت اسلاید و همچنین استفاده از عکس ها و افکت های آن تحت وب و اپلیکیشن استفاده نمایید.

4- ساخت و ویرایش PDF با نرم افزار PDF Annotator

نرم افزارها و اپلیکیشن های تولید محتوای آموزشی

می دانیم با نرم افزار ورد که زیر مجموعۀ آفیس است می توان به راحتی جزوه و نمونه سوالات را تهیه کرد اما دغدغۀ بیشتر دبیرها این است که می خواند جروۀ آنها قابل ویرایش نباشد. برای این منظور اکثر اساتید، جزوۀ خود را به صورت PDF ذخیره می کنند. حسن دیگر ذخیره شدن فایل بصورت PDF این است که فرمت و شکل صفحه همواره ثابت است و از یک سیستم به سیستم دیگر به هم نمی ریزد.

شما با نرم افزار PDF Annotator می توانید بر روی فایل خود رمز گذاشته، محدودسازی برای ویرایش یا چاپ و … روی آن قرار دهید، به راحتی روی PDF با استفاده از نوار ایزار نوشتاری قوی آن، بنویسید. اپلیکشن موبایلی مشابه آن زودو (Xodo) است که می توانید از اینجا دانلود نمایید.

اکثر دبیران سایت استادلینک، فضای کافی برای پاسخ دادن به جواب سوال را در PDF خود قرار می دهند و در کلاس درس برای بالا بردن سرعت عمل و کیفیت آموزش، به کمک قلم نوری، سوال را برای دانش آموزان حل کرده و روی اسلایدشو نمایش می دهند و در انتها فایل را به همراه نوشته ها ذخیره کرده و در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

5- ادوب اودیشن، ویرایشگر قوی صدا در تولید محتوا (Adobe Audition)

در ضبط فیلم، علاوه بر کیفیت تصویر، کیفیت صدا نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. این نرم افزار قادر است علاوه بر ضبط با کیفیت صدا، حذف نویز را نیز انجام دهد و از اکثر فرمت ها نیز پشتیبانی می کند و با آن تولید محتوای آموزشی با کیفیت تری را تجربه خواهید کرد.

همچنین با ادوب ادویشن می توانید صداهای مختلف را با هم ترکیب کرده و صدای پس زمینۀ مناسب هنگام آموزش ایجاد نمایید. از اپلیکیشن های مشابه برای موبایل نیز می توان به سوپرسوند (SuperSound) اشاره کرد.

6- آزمون و تکالیف تعاملی با دانشجو با استوری لاین (StoryLine)

یکی از دغدغه های کلاس های مجازی و آنلاین، ایجاد تعامل با دانش آموز و دانشجویان از طریق تکالیف و آزمون ها است. از معدود برنامه هایی که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند، برنامۀ استوری لاین است که شما بدون دانستن زبان برنامه نویسی خاصی، می توانید اقدام به تولیذ محتوای آموزشی خود کنید.

یا استوری لاین می توانید بانک سوالات خود را تهیه نمایید و همچنین به ضبط دوره های آموزشی بپردازید و آنرا در اختیار دانش آموز و دانشجوی خود با فرمت های مختلف قرار دهید و تولید محنوای آموزشی با کیفیت تری داشته باشید.

7- برگزاری کلاس مجازی رایگان

اگر قصد برگزاری کلاس مجازی و آنلاین را داشته باشید، شاید تا کنون نام اسکای روم، بیگ بلو باتن، زوم و … را شنیده باشید. این سایت ها و نرم افزارها غیر رایگان بوده و در زمان پیک مصرف و مدارس، قطعی فراوان دارند.

اگر قصد دارید که کلاس خصوصی یا کلاس گروهی خود را به صورت رایگان و با کیفیت بالا برگزار کنید، می توانید از اسکایپ یا گوگل میت استفاده نمایید. آموزش برگزاری کلاس مجازی در گوگل میت را می توانید از اینجا مشاهده نمایید.

استادلینک سامانۀ جذب معلم خصوصی

اگر در زمینۀ تدریس مشغول هستید، می توانید در سایت استادلینک به عنوان معلم خصوصی ثبت نام نمایید و از امکانات سایت از جمله معرفی به شاگردان بسیار، استفاده نمایید. همچنین می توانید از مقالات آموزشی وبلاگ استادلینک نیز برای ارتقای دانش خود از روش های نوین تدریس استفاده نمایید. اگر قصد ثبت نام در استادلینک را دارید، اینجا ضربه بزنید.

داغ‌ترین مطالب روز

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی و آمار 2 یازدهم انسانی و معارف اسلامی خرداد 1402 نوبت عصر با جواب و پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم و استاد خصوصی امتحان نهایی ریاضی انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی ریاضی و آمار 2 یازدهم رشته علوم انسانی و معارف اسلامی و نحوه مطالعه صحیح […]

دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم تمامی رشته ها خرداد ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته تجربی و ریاضی و انسانی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی رشته تجربی، ریاضی و انسانی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه […]

دانلود سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم ریاضی دی 1402 همراه با پاسخنامه تشریحی + معرفی بهترین معلم خصوصی و تدریس خصوصی ویژه امتحانات نهایی رشته ریاضی در ادامه با بارم بندی امتحان نهایی فیزیک 3 رشته ریاضی و نحوه مطالعه صحیح این درس و راه حل پاس شدن در امتحانات نهایی و ترمیم معدل با […]

جدیدترین مطالب

دیدگاه ها و انجمن پرسش و پاسخ

درج نظر یا ایجاد یک مسئله جدید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

 اشتراک گذاری این مقاله

این مقاله را برای شخص دیگری به اشتراک بگذارید