سفارش تبلیغ در استادلینک

علت اصلی شکست کنکوری ها

علت اصلی شکست کنکوری ها

اگر شما هم میخواهید بدانید علت اصلی شکست کنکوری ها و موفق نشدن آنها در کنکور چیست؟ با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

سلام به شما استاد لینکی های عزیز، شاید برای اکثر کنکوری های عزیز این سوال پیش آمده باشد.

چرا با توجه به تلاش و مطالعه زیادی که داریم باز آن نتیجه مد نظر را درکنکور سراسری کسب نمیکنیم؟
حتی شاید به خاطراین موضوع انگیزه و امید خود را ازدست بدهید و برای همیشه قید کنکور دادن را بزنید.

بنده با ده سال سابقه در زمینه مشاوره کنکور و تدریس دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی به نتیجه ای در این مورد رسیدم.
اخیرا پی برده ام که علت اصلی شکست کنکوری ها ندانستن روش های مطالعه و تکنیک ها نیست. علت اصلی موفق نشدن در کنکور به عوامل دیگری هم بستگی داریم که در ادامه به آن می پردازیم.

میزان تاثیر روش ها و تکنیک های درست مطالعه برموفق شدن در کنکور

شما کنکوری های عزیز هم تجربه کردید که تا حرف از شکست در کنکور است یکسری حرفهای تکراری زده می شود. این حرف ها عبارتند از این که

ولی من در اینجا میخوام به شما بگم که اگرچه تکنیک ها و روش های درست مطالعه کردن در موفق شدن در کنکور لازم هست ولی کافی نیست.
اگر بخوام به اثبات این موضوع بپردازم باید بگویم که یک سری روش های مطالعه و تکنیک های درس خواندن و برنامه ریزی برای کنکور توسط اکثر مشاوره های کنکور از جمله خود من معرفی می شود. اغلب افراد  هم این روش ها و تکنیک ها را به صورت یکسان به کار می گیرند ولی آیا نتیجه همه افراد هم یکسان هست؟ معلومه که نه.

احساسات و نگرش ما و تاثیر آن در نتیجه کنکور

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موفقیت در کنکور علاوه بر روش ها و تکنیک های درست مطالعه کردن  به عوامل دیگری  هم بستگی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

یکی از این عوامل تاثیرگذار درون ما یعنی احساسات و نگرش ما هست. یعنی عاملی که باعث می شود افراد مختلف باوجود رعایت یک سری روش های یکسان نتایج متفاوتی در کنکور کسب کنندهمین احساسات و نگرش هر فرد می باشد.

در تمام سالهایی که در زمینه مشاوره کنکور کار کردم تحقیقات بسیاری بر روی این موضوع انجام دادم. نتیجه تحقیقات نشان داد که احساسات و نگرش ما، دلیل اصلی شکست ما در کنکور هستند. چراکه روش های مطالعه و آزمون دادن را به راحتی میتوانید با تئوریات یاد بگیرید. ولی آیا این دلیل موفقیت شما هست؟ به هیچ وجه!

دلیل موفقیت ما همین نگرش ما و واکنش هایی هست که در طول مسیر در برابر ناامیدی، غرور وخوشحالی نشان می دهیم. این واکنش هاست که در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و باعث موفقیت یا شکست می شود.

به عنوان مثال در شرایط یکسان یک فرد بسیار ضعیف شروع به درس خواندن می کند و با پشتکار و انگیزه خودش را به بالاترین درجات میرساند. در مقابل آن فردی را داریم که در همان شرایط ناامید هست و تلاش نمی کند و ذهن این فرد به هیج وجه قبول نمی کند که من باید درس بخوانم تا قوی بشوم و بتوانم موفقیت کسب کنم. پس دیدید که عامل بسیار تاثیرگذار در موفقیت و شکست ما همین احساسات و نگرش های خودمان هست.

حالا سوال هست که چگونه باید عواملی که باعث شکست در کنکور میشود را اصلاح کنم؟

اگه شما دوست عزیز کنکوری هستید و از حرف های تکراری و قدیمی از این قبیل که

 روش مطالعه ات را درست کن تا پیشرفت کنی!

یا اگه این تکنیک را اجرا کنی پیشرفت می کنی!

خسته شده اید همه این حرفها را کنار بگذارید و روی خودتون کار کنید.

بله درست شنیدید شما در ابتدا باید روی خودتون و نگرش هاتون کار کنید. باید شخصیتتون را رشد بدید. آگاهی و رشد ذهنتونو را بالا ببرید تا بتوانید در این مسیر طولانی دوام بیاورید.

نکته:

نکته ای که قابل توجه می باشد این هست که ما نمیخواهیم تکنیک ها را حذف کنیم و یا تاثیر آنها در موفقیت را انکار کنیم بلکه همه این تلاش ها و رشد شخصیت و ذهن شما در کنار این روش ها و تکنیک هاست که باعث موفقیت شما می شود.
یعنی شما باید هم احساسات و ذهن قدرتمندی داشته باشید و هم تکنیک ها وروشها را به صورت قدرتمند و پیوسته اجرا کنید تا به موفقیت برسید.

لازم است بدانید با افتخار اولین کسی هستم که این موضوع را در تمام دوره های آموزشیم وارد نمودم و به آن اشاره کردم؛ یعنی سعی کردم مفاهیمی در رابطه با تفکرات موفقیت را به تمام دانش آموزانم آموزش بدهم.

حالا شما بهم بگویید که  مشکل اصلیتون چیه؟
روش های مطالعه و تکنیک ها را بلد نیستید؟ یا نه همه اینها را بلدید ولی هنوز نتوانستید نتیجه بگیرید و به اصطلاح همانطور که اشاره کردم مشکل از یک جایی درون نگرش شما هست.

حتما مقالات بعدی را مطالعه کنید یک خبر خوب برای شما دارم.

راستی رفیق، اگر به دنبال یک دفتر برنامه ریزی خوب هستی بر روی لینک کلیک کن.

هر سوالی داشتید با شماره 03132505232  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله