سفارش تبلیغ در استادلینک

سوالات امتحان هماهنگ استانی عربی نهم 98

دانلود سوالات امتحان هماهنگ استانی عربی نهم 98

امتحانات نهایی پایه نهم هر سال به صورت هماهنگ در استان برگزار می شود. همانطور که می دانید کسب نمره بالا درامتحانات نهایی برای دانش آموزان مقطع نهم بسیار اهمیت دارد. چراکه در انتخاب رشته و آینده تحصیلی آنها تاثیر به سزایی دارد. عربی هم یکی از مهمترین دروس پایه نهم است که باید روی آن کار کنید و با تمرین و تکرار در آن به تسلط کافی برسید.

ما در این مقاله نمونه سوالات امتحان هماهنگ استانی عربی نهم 98 را آورده ایم تا با سوالات آشنا شوید و آمادگی کافی به دست آورید و بتوانید در امتحان، نمره بالایی کسب کنید. برای دانلود سوالات امتحان استانی عربی به انتهای مقاله مراجعه نمایید. اساتید استاد لینک نیز در این مطلب، توصیه های لازم برای موفقیت در امتحان های استانی را نیز به شما داده اند. پس تا آخر همراه ما باشید.

بارم بندی نوبت اول و دوم امتحان نهایی عربی نهم

امتحان عربی نهم شامل 5 بخش ترجمه، واژه شناسی، شناخت و کاربرد قواعد، مهارت درک وفهم و مکالمه می شود که در زیر بارم بندی هر بخش را به صورت جداگانه می آوریم.

مبحث بارم
ترجمه 7 نمره
واژه شناسی 2 نمره
شناخت و کاربرد قواعد 2 نمره
مهارت درک و فهم 3 نمره
مکالمه 1 نمره

چگونه در امتحان های هماهنگ استانی نمره بالایی کسب کنیم؟

  1. نقاط ضعف و اشکالات خود را در هر درس پیدا کنید و سعی کنید تا قبل از امتحان آنها را رفع کنید.
  2. حتما نمونه سوالات امتحان نهایی(هماهنگ استانی) سال های قبل هر درس را پاسخ دهید و سپس پاسخ تشریحی آن را بخوانید تا اشکالات خود را متوجه شوید.
  3. امتحانات نهایی پایه نهم که به صورت هماهنگ در هر استان برگزار می شود، تستی نیست و به صورت تشریحی می باشد. پس سعی کنید روش مطالعه شما به گونه ای باشد که به بتوانید به طور کامل و جامع جواب سوالات را بدهید.
  4. برای یادگیری درس های حفظی ابتدا مطالب کتاب را به طور کامل بخوانید و سپس برای مرور و تکرار مطالب نمونه سوالات امتحان نهایی را جواب دهید. برای یادگیری درس های محاسباتی نیز ابتدا کتاب و جزوه تان را بخوانید و همه مثال ها و تمرین های آن را تک تک حل کنید و بعد از آن به سراغ حل نمونه سوالات امتحانی بروید.

عربی را برای امتحان نهایی چگونه بخوانیم؟

شما با روش مطالعه درست و اصولی و کمی تلاش و تمرین می توانید در امتحان نهایی عربی، نمره خوبی کسب کنید. ما در زیر روش صحیح مطالعه و یادگیری درس عربی را برایتان آورده ایم که بهتر است طبق آن عمل نمایید.

قواعد درس را به طور کامل مطالعه کنید.
برای مطالعه درس عربی ابتدا همه ی قواعد درس را با دقت و به طور کامل بخوانید و یاد بگیرید و خلاصه ای از قواعد و نکات مهم را یادداشت برداری نمایید.

متون و تمرین های درس را ترجمه کنید.
بعد از این که قواعد را کامل خواندید و به آن مسلط شدید به سراغ متن اصلی درس و تمرین ها و مثال ها بروید و همه آنها را ترجمه کنید. علاوه بر آن لغت های انتهای کتاب را هم یه دور بخوانید و آنها را با معنی حفظ کنید.

متن درس را صرف و نحو کنید.
در این مرحله برای یادگیری بهتر قواعد، آنها را در داخل متن و تمرین های درس بررسی کنید.

همه ی تمرین ها را حل کنید.
بعد از این کاملا در ترجمه و قواعد به تسلط کافی رسیدید، به سراغ تمرین ها بروید و همه ی تمرین های آن درس را حل نمایید.

مطالب را مرور کنید.
مرحله آخر و مهم مرور مطالب، قواعد و خلاصه های نوشته شده در مراحل قبل است. خلاصه نویسی ها به شما در این مرحله کمک می کند تا خیلی سریع  و در زمان کم همه مطالب را مرور نمایید.

با معلم خصوصی استاد لینک در امتحان استانی عربی موفق شوید!

اگر برای یادگیری کامل عربی نهم و کسب نمره قابل قبول درامتحان هماهنگ استانی عربی نیاز به معلم خصوصی دارید، در سایت استاد لینک می توانید بهترین معلمان و استادان عربی را داشته باشید. برای ثبت نام و گرفتن معلم خصوصی برای درس عربی به پشتیبانی سایت استاد لینک در واتس اپ پیام دهید.

نمونه سوالات امتحان هماهنگ استانی عربی نهم 98

در این مقاله نمونه سوالات امتحان هماهنگ استانی عربی سال 98 را برای شما قرار داده ایم. برای دانلود نمونه سوالات امتحان هماهنگ استانی سال 1400 اینجا کلیک کنید.

سیستان و بلوچستان : دانلود سوالات امتحان عربی نهم استان سیستان و بلوچستان

کرمان: دانلود سوالات امتحان نهایی عربی نهم استان کرمان

خوزستان:  دانلود سوالات امتحان نهایی عربی نهم استان خوزستان

چگونه کلاس آنلاین و مجازی رایگان در سایت استاد لینک برگزار کنیم؟

تیم استاد لینک آموزشی جهت برگزاری کلاس آنلاین و مجازی در اختیار همکاران عزیز قرار داده که می توانید آن را از اینجا مشاهده نمایید.

 

مقالات مرتبط:

دانلود سوالات امتحان نهایی آموزش قرآن نهم 98

دانلود سوالات امتحان نهایی علوم نهم 98

دانلود سوالات امتحان نهایی ریاضی نهم 98

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا باگ (ایراد فنی) در سایت مشاهده کرده اید؟

ایراداتی که شما به ما انتقال میدهید باعث رشد ما شده و همچنین باعث میشود با کیفیت بالاتری به شما خدمت رسانی کنیم!

 اشتراک گذاری این مقاله